Moederbord probleem: geen video signaal

Pagina: 1
Acties:

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik ben een nieuw moederbord aan het installeren (MSI PM8M3-V) met Twinmos DDR-400 geheugen (512 MB) en CeleronD 356 3.33 GHz.

Het probleem dat ik heb is dat ik geen video signaal krijg en het moederbord verder "dood" lijkt te zijn. De CPU fan draait en de leds op het toetsenbord gaan nog aan maar verder niets: geen "service piepje" uit de geintegreerde luidspreker en dus ook geen enkel beeld.

Mijn vermoeden is dat het MB defect is, maar ik wil uitsluiten dat bv het geheugen een probleem is (opstarten zonder geheugen heeft hetzelfde effect).

Iemand enige suggestie wat ik nog zou kunnen proberen om bv toch in het BIOS menu te komen wanneer het geheugen defect is?

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Enige oplossing:
probeer de onderdelen in een andere pc
of
probeer andere onderdelen in deze pc

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als je moederbord ook zonder geheugen geen error beeps o.i.d. geeft, is het zeer hoogstwaarschijnlijk over en uit met het bordje. Haal de processor er eens af, en controleer eens of een van de pinnen op het moederbord in de socket toevallig verbogen is. Als dat het geval is, wordt het een lastig verhaal, dan kun je je CPU ook gesloopt hebben. Daarnaast is het zo dat de meeste winkeliers er best wel moeilijk over doen, als er inderdaad pinnen zijn verbogen...

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Probeer eens ander geheugen in je moederbord, denk dat dan het probleem is opgelost :) Twinmos wil redelijk vaak problemen geven.

Blij Met Wilco

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Voor de grap al geprobeert om je BIOS te resetten? Je weet maar nooit.

[ Voor 16% gewijzigd door bassie op 10-12-2006 00:09 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

nee deze celeronD|(als het de 356 is dan) draait NIET op dat mobo
heb het probleem zelf ook gehad :P

edit
mijn probleem
[Nieuwe PC] Msi pm8m3-v [No Boot] ?

uitleg
Celeron D 356 (3.33GHz) 533 25 NO
http://www.msi.com.tw/pro...D=712&NAME=MS-7211&kind=1
helaas staat er op de doos van het mobo wel "Cedar Mill" Ready, maar dat zegt dus niks :P
want daar bedoelen ze de P4 65nm mee

Oplossing
Ander moederbord : MSi PM8PM-V
http://www.msi.com.tw/pro...2&NAME=MS-7222v2.0&kind=1

En de CeleronD deed het perfecto ;)

ps toch wel typisch dit soort gevallen meteen doa verdenksels oproept 8)7
-Thunder- schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:40:
Probeer eens ander geheugen in je moederbord, denk dat dan het probleem is opgelost :) Twinmos wil redelijk vaak problemen geven.
Sorry maar waar haal jij die wijsheid vandaan ? ik heb als winkelier toch nooit problemen gehad met Twinmos, sterker nog alle systemen die hier de deur uitgaan hebben Twinmos aanboord ;)

[ Voor 124% gewijzigd door CrankyGamerOG op 10-12-2006 00:54 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

En ik heb op mijn werk wel eens last gehad van Twinmos kwa compatible....

Edit : Tenminste, laatste tijd heb ik een aantal systemen gehad die problemen gaf met Twinmos, wil niet zeggen dat zowat alles er problemen mee heeft, er gaan idd veel systemen met Twinmos de deur uit maar toch wil het wel eens voorkomen dat het problemen opleverd

[ Voor 64% gewijzigd door -Thunder- op 10-12-2006 12:14 ]

Blij Met Wilco

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
@Def!ance: Bedankt voor je fantastische hulp; dit verklaart een hoop !!!!!

Even nog wat verder discussiëren: Ik heb de processor op een ander MOBO gezet van hetzelfde type en het werkt daar wel. Ik vermoed dat het hier wel een andere BIOS versie betreft aangezien het etiket van het niet werkend exemplaar zegt:

M-ATX, P4, P4M800CE + VT8237R Plus 6 Ch Audio, W/ Lan, I/O shield, IDE, FDD, SATA cables

de etiket van de versie die wel werkt zegt:

M-ATX, P4, P4M800CE + VT8237R Plus 6 Ch Audio, W/ Lan, I/O shield, IDE, SATA cables

Iemand enig idee hoe ik hiervan de BIOS versies kan acherhalen (evt op basis van het serienummer) of waarom de ene het wel doet en de andere niet??? De bovengenoemde site geeft aan dat het in geen geval zou moeten werken.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik had iig de boards met pcb 4.1

de laatste dus

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Pagina: 1