Toon posts:

Sony dvd drive en burner lezen niets meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie helpt?

Mijn Sony DVD-rom speler (DDU1612) herkent helemaal geen enkele cd meer onder windows;
Mijn Sony CD-brander (CRX210E1) leest nog wel audio-cd's, maar wil niet meer branden

Ik gebruik Windows XP SP2. Beide apparaten geprobeerd met verschillende software (WMP, Nero, Realplayer, Burn4Free), maar zonder resultaat. Beide werken volgens apparaatbeheer van Windows correct; ik heb drivers en firmware geprobeerd te downloaden, maar kan het nergens vinden. Of kan er iets anders aan de hand zijn?

Dank!
Niels

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je nog wel booten vanaf die drives? Werken ze wel in een ander OS (livelinux bijv. dan weet je ook gelijk of het boot vanaf die dingen).
Als je dit eeerst even uitzoekt ben je er snel genoeg achter of het een hardware of software probleem is :)_

Verwijderd

Het kan ook gewoon zijn dat hij op is of veel vuil op de lens heeft, vergeet niet, die dingen hebben plastic lensjes en hebben niet het eeuwige leven. Je mag blij zijn als spelers/branders het tegenwoordig een jaar volhouden.

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=110260

Misschien een tip, gebruik eens een schoonmaak cd, misschien dat die nog wat soelaas kan bieden, anders gewoon een nieuwe er in hangen, kost nog maar 20 euro ofzo nieuw tegenwoordig.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Zoek eens vergelijkbare posts en probeer dat eens, vertel wat je gedaan hebt, dan kunnen we je beter helpen.