SLI probleem weergave opstarten/Windows

Pagina: 1
Acties:

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 17:11
Ok, volgende probleem:

SLI werkt prima. (2x 7600GT XXX), niet in load-balancing modus overigens.
Als ik de PC opstart heb ik beeld (BIOS e.d.), en zodra de GUI van Windows wordt geladen niet meer!
Als ik dan de monitorstekker op de 2e kaart zet, dan heb ik in Windows wel beeld.
Maar je raadt het al...dan zie ik dus niks VOOR de GUI geladen is.

In de manual staat duidelijk dat in een SLI opstelling alleen de 1e kaart "werkt" om beeld te geven. Ik moet dus tijdens het laden van Windows de stekker in de andere kaart doen (eender welke poort trouwens!) om iets te zien. Erg iri.

Ik kon hier niks over vinden op internet of hier; iemand dit meegemaakt en opgelost?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Een erg vreemd probleem, wat ik nog nooit heb meegemaakt tijdens het bouwen van SLI setupjes.

Je zou eens kunnen proberen om al je monitoren in apparaat beheer te verwijderen en dan 1 scherm (her)installeren met de juiste drivers om te zien of dat helpt.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Soeski
Het de-installeren van 93.71, en na reboot het installeren van 91.31 (WHQL) heeft het probleem opgelost. Ik kreeg nu ook melding van SLI modus; voorheen niet (al werkte deze wel aan de FPS te zien in 3DMark).
Bedankt voor de reaktie, topic kan dicht lijkt me.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hmm, even door de duidelijkheid.

Je krijgt betere framerates in 3dmark met driver versie 91.31?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Met 93.71 kreeg hij geen melding dat SLi aanstond, maar het werkte wel gezien de hoge FPS in 3dMark.

Verwijderd

In je menu (classic mode) van nvidia kan je load-balancing aan zetten zodat je tijden game een groene balkziet
Als je dit niet ziet dan werk je sli-opstelling niet

• Soeski
DJ_The_SP schreef op zondag 10 december 2006 @ 00:04:
Hmm, even door de duidelijkheid.

Je krijgt betere framerates in 3dmark met driver versie 91.31?
Dat zou ik niet weten; ik gebruik nu alleen 91.31 omdat deze WHQL zijn en als laatste versie op de site van XFX gebruikt worden. (En ik heb 2 XFX kaarten).
Zou 93.71 siginficant beter moeten zijn dan?

• Soeski
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:05:
Met 93.71 kreeg hij geen melding dat SLi aanstond, maar het werkte wel gezien de hoge FPS in 3dMark.
Mwoah, hoog, hoog...ik zou hogere scores moeten halen dan een enkele 7800GTX maar dit zie ik toch lang niet gebeuren helaas. Maargoed, daar ging dit topic niet over :)

• Soeski
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 15:52:
In je menu (classic mode) van nvidia kan je load-balancing aan zetten zodat je tijden game een groene balkziet
Als je dit niet ziet dan werk je sli-opstelling niet
Ja, die load balancing heb ik ook gezien ja. Is er een reden om dit AAN te zetten? Ik bedoel; die groene balk is niet de enige reden voor die optie neem ik aan. Hoe werkt SLI als je geen load balancing gebruikt? Wordt dan eerst de ene kaart helemaal belast en daarna de andere? (Idioot voorbeeld, maar je begrijpt wat ik bedoel).

• Da_maniaC

Da_maniaC

Volgens mij zijn dat 2 aparte opties.

Je kunt met SLI als het goed is kiezen uit 3 verschillende rendering opties, maar ook de optie om de groene balk te laten zien.

Zou een beetje achterlijk zijn als je alleen load balancing kon draaien en dan alleen maar spellen kon spelen met een groene balk door je scherm heen. :P

• Soeski
DJ_The_SP schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:14:
Volgens mij zijn dat 2 aparte opties.

Je kunt met SLI als het goed is kiezen uit 3 verschillende rendering opties, maar ook de optie om de groene balk te laten zien.

Zou een beetje achterlijk zijn als je alleen load balancing kon draaien en dan alleen maar spellen kon spelen met een groene balk door je scherm heen. :P
Ik heb in de opties 2 mogelijkheden: (Classic Control Panel):
- SLI inschakelen
- Show Load Balancing

Ik kan er dus voor kiezen om de groenen balken wel of niet te laten zien.
Ik kies maar voor niet :)
Pagina: 1