Ik ben iemand via internet aan het helpen met een pc probleem. Windows start niet meer op vanwege corrupte files. XP is inmiddels opnieuw geinstalleerd maar ik wil nu eerst uitsluiten dat er bad sectors zijn. De c schijf kan niet onder windows met schijfcontrole worden gecontroleerd, alleen bij boot. Dat flitst redelijk snel voorbij, en hij vindt nu geen problemen meer. Maar hoe kan ik zien of er al eerder gemarkeerde bad sectors zijn?
Normaliter zou ik de tool van de fabrikant loslaten op de schijf, maar ik ben nu via internet (hulp op afstand) aan het helpen. Ik heb me al sufgezocht in apparaatbeheer, chkdsk op de command prompt, maar waar zie ik of er al bad sectors zijn? Ik kon ook niet zo snel een tool vinden die dat vanuit windows kan.
Normaliter zou ik de tool van de fabrikant loslaten op de schijf, maar ik ben nu via internet (hulp op afstand) aan het helpen. Ik heb me al sufgezocht in apparaatbeheer, chkdsk op de command prompt, maar waar zie ik of er al bad sectors zijn? Ik kon ook niet zo snel een tool vinden die dat vanuit windows kan.