Ten tijde dat ik dit schrijf zit ik bij een kennis. Hier heb ik de genoemde router aangesloten op het internet van @home. De gewone pc met kabel werkt. Maar het draadloos gedeelte weigert. Ik heb alle stappen doorlopen en ook op het knopje gedrukt dat ie devices toestaat. Maar als ik verbinding wil maken met een laptop krijg ik alleen maar beperkte of geen verbinding. De streepjes staan op 3-4 streepjes vol. Beveiliging uitgezet ook dan krijg ik beperkte of geen verbinding. Ik heb op dit forum al gekeken maar geen antwoord gevonden. Wie kan me helpen?
Vergeet het volgen van de handleiding met die secure easy setup, dat werkt voor geen meter.
Je kan natuurlijk proberen de gratis helpdesk nog te pakken te krijgen, 0800-020 0101, maar ik betwijfel of die lui er nog zijn...
Log gewoon in op die router, standaard IP is 192.168.1.1 met als username admin, en wachtwoord ook. Dan kun je alles gewoon handmatig instellen, van beveiliging tot MAC-filters etc...
Je kan natuurlijk proberen de gratis helpdesk nog te pakken te krijgen, 0800-020 0101, maar ik betwijfel of die lui er nog zijn...
Log gewoon in op die router, standaard IP is 192.168.1.1 met als username admin, en wachtwoord ook. Dan kun je alles gewoon handmatig instellen, van beveiliging tot MAC-filters etc...
dat heb ik al gedaan, dat is het probleem niet want internet werkt. Alleen bij de wireless krijg ik constant beperkte of geen verbinding er wordt volgens mij geen ip adres toegewezen.
Aangezien je sprak over het knopje over devices toestaan, ging ik er van uit dat je via de secure setup bent gaan werken. Die is dus niet nodig, werkt volgens mij ook alleen met linksys kaartjes.
Ik heb dezelfde router hier staan, en heb geen enkel knopje hoeven in te drukken om draadloze verbindingen toe te staan. Het feit dat je beperkte of geen verbinding krijgt, duidt er mijns inziens op dat je OF een firewall probleem op de laptop hebt (Zone-Alarm, NIS, Windows Firewall gewoon ff uitzetten tijdelijk), OF je hebt een wachtwoord probleem over de draadloze verbinding.
Mijn advies dus: Beveiliging tijdelijk uitzetten op de router, firewall (indien aanwezig) uitschakelen op de laptop. Dan verbinding testen. Indien het werkt: Firewall op laptop weer aan. Werkt het nog steeds? Dan wachtwoord instellen op de router (via de WEB-interface, daarna gewoon connecten, geen geneuzel met knopjes), en opnieuw verbinding maken...
Als het dan nog niet lukt, maandag gewoon ff Linksys in het nekvel grijpen...
Ik heb dezelfde router hier staan, en heb geen enkel knopje hoeven in te drukken om draadloze verbindingen toe te staan. Het feit dat je beperkte of geen verbinding krijgt, duidt er mijns inziens op dat je OF een firewall probleem op de laptop hebt (Zone-Alarm, NIS, Windows Firewall gewoon ff uitzetten tijdelijk), OF je hebt een wachtwoord probleem over de draadloze verbinding.
Mijn advies dus: Beveiliging tijdelijk uitzetten op de router, firewall (indien aanwezig) uitschakelen op de laptop. Dan verbinding testen. Indien het werkt: Firewall op laptop weer aan. Werkt het nog steeds? Dan wachtwoord instellen op de router (via de WEB-interface, daarna gewoon connecten, geen geneuzel met knopjes), en opnieuw verbinding maken...
Als het dan nog niet lukt, maandag gewoon ff Linksys in het nekvel grijpen...
Even voor de duidelijkheid beveiliging was al uit op de router.
Maar inmiddels is er ookw eer een ander probleem gerezen:
Zodra ik een andere computer of de laptop via een kabel aan de router hang krijgt deze ook geen evrbinding met het internet of de router.
Maar inmiddels is er ookw eer een ander probleem gerezen:
Zodra ik een andere computer of de laptop via een kabel aan de router hang krijgt deze ook geen evrbinding met het internet of de router.
Verwijderd
hey, zorg er iig voor dat je firewall en virusscanner(met name norman/panda/norton) uitstaan!
start dan de pc een keer opnieuw op nadat de virusscanner /firewall uitstaat, als de firewall of virusscnner automatisch weer mee opstart direct uitzetten.
en zorg dat er even geen beveiliging in de router aanstaat:
192.168.1.1
wireless
>Reset security
Wireless security (paarse balk) en kijk of hier disabled staat.
klik save settings en dan zou die het moeten doen
en over dat andere probleem... je hebt toch wel de kabel die van@ home komt in de internet aansluiting zitten he, anders werkt het idd met meerdere pc's
start dan de pc een keer opnieuw op nadat de virusscanner /firewall uitstaat, als de firewall of virusscnner automatisch weer mee opstart direct uitzetten.
en zorg dat er even geen beveiliging in de router aanstaat:
192.168.1.1
wireless
>Reset security
Wireless security (paarse balk) en kijk of hier disabled staat.
klik save settings en dan zou die het moeten doen
en over dat andere probleem... je hebt toch wel de kabel die van@ home komt in de internet aansluiting zitten he, anders werkt het idd met meerdere pc's
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 11:27 ]
Sjante ook bedankt voor je tip. Maar die kabel zat erin want gisteravond werkte de pc beneden wel.
Vanmorgen werd ik dus gebeld dat de pc beneden ook niet meer werkte. Router reset laten doen weer CP nummer ingevoerd en toen deed internet het weer. Toen heb ik gelijk maar een firmware upgrade uit laten voeren. Dit heeft erin geresulteerd dat de draadloze verbinding en de pc boven ook werkte. Net nog even beveiligd en het probleem is inmiddels geheel verholpen. Allemaal bedankt
Vanmorgen werd ik dus gebeld dat de pc beneden ook niet meer werkte. Router reset laten doen weer CP nummer ingevoerd en toen deed internet het weer. Toen heb ik gelijk maar een firmware upgrade uit laten voeren. Dit heeft erin geresulteerd dat de draadloze verbinding en de pc boven ook werkte. Net nog even beveiligd en het probleem is inmiddels geheel verholpen. Allemaal bedankt
Verwijderd
hey, als de kabel in poort 1 zit ipv de internet poort word alleen de switch gebruikt en niet de router functionaliteit, dus dan krijgt 1 pc maar internet dus het kan wel!
Pagina: 1