wl-hdd en externe schijf

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12
Mensen...

Na lang door de search te hebben gezocht en wat reviewsop internet te hebben gelezen ben ik nog op zoek naar een antwoord (en misschien wel meer)

Ik ben van plan om een Nas oplossing aan te gaan schaffen

dit zou dan een asus wl-hdd zijn met een eenvoudige laptop schijf die ik als ftp server laat dienen,

Maar ik wil ook nog een usb schijf van 300 gig eraan hangen die ik dan alleen vanuit het netwerk wil kunnen benaderen en die mag niet te benaderen zijn via de ftp maar als een gewone (netwerk) schijf
wel in windows

Verder is stabiliteit voor mij erg belangrijk, het apparaat zal ergens op een plaats worden neegezet (samen met de 300 gig) en met een utp aan me netwerk geknoopt worden.. Ik wil dus dat het apparaat 24/7 aanstaat en niet bang is om af en toe grote bestanden te kopieren van en naar de beide schijven...

is dit allemaal een beetje te doen met het apparaat??

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• shure-fan
niemand??

Verwijderd

1) Wat is een "wl-hdd", zoiets dien je wel even te definieren; ik ken de term iig niet. :)
2) hoe kan een hdd een "laptop schijf" in zich hebben? En hoe kan een "hdd" zich als server laten dienen? Volgens mij moet je een paar dingen herdefinieren. ;)
3) je vraag over dat FTP geen toegang mag hebben tot de schijf is een softwarevraag en hangt er maar helemaal vanaf hoe je je FTP server configt; dus daar zou je in WOS of elders een apart topic voor aan kunnen maken, of gewoon eventjes de documentatie van je FTP server doornemen.
4) Als stabiliteit belangrijk is, zou ik zelf niet voor een USB schijf oplossing kiezen. Waarom niet gewoon intern? Desnoods een eSATA oplossing ik denk dat dat beter/stabieler werkt dan USB.

• shure-fan
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:36:
1) Wat is een "wl-hdd", zoiets dien je wel even te definieren; ik ken de term iig niet. :)
2) hoe kan een hdd een "laptop schijf" in zich hebben? En hoe kan een "hdd" zich als server laten dienen? Volgens mij moet je een paar dingen herdefinieren. ;)
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

sata is voor mij geen mogelijkheid aangezien ik het stroomverbruik redelijk laag moet houden, een mobo met cpu en de hele mik mak is niet de bedoeling en gaat ook zeker niet gebeuren,

zoals ik al zei: het spul (de wl-hdd en een externe usb schijf) moeten ik in een hoekje kunnen proppen zonder dat ik er last van heb, en dat gaat met een pc wat minder goed, ruimte is schaars bij mij.

die wl-hdd en de schijf zou ik zelfs met een plankje onder me bureau kunnen schroeven zolang de boel maar niet in de weg ligt

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Noem zo'n wl-hdd dan gewoon een behuizing. Dan snapt iedereen het. :+

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

waarom geen embedded Linux board (soekris\pc-engines) met een ide diskje?
beter te configgen, uitbreidbaar EN zuinig.

• shure-fan
Boudewijn schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 02:44:
waarom geen embedded Linux board (soekris\pc-engines) met een ide diskje?
beter te configgen, uitbreidbaar EN zuinig.
omdat ik lunix noob ben en momenteel geen tijd en zin heb om me daarin te verdiepen (wel leuk voor de zomervakantie) maar tijd is vooral iets wat ik niet heb momenteel... dus vandaar

maar ik zoek het vooral in de wl-hdd geen andere hardware matige oplossingen

Verwijderd

Wel een leuk ding. Maar het is dus draadloos; dat is handig maar niet het meest betrouwbaar/stabiel. Dus het hangt van de afstand af en wat er tussen de twee punten zit of je een stabiele verbinding houdt. Verder zit er embedded linux in dat ding; dus vraag Asus of bekijk de handleiding voor specifieke features van dat ding.

• shure-fan
Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2006 @ 09:36:
Wel een leuk ding. Maar het is dus draadloos; dat is handig maar niet het meest betrouwbaar/stabiel. Dus het hangt van de afstand af en wat er tussen de twee punten zit of je een stabiele verbinding houdt. Verder zit er embedded linux in dat ding; dus vraag Asus of bekijk de handleiding voor specifieke features van dat ding.
ding is idd draadloos maar hij gaat gewoon aan utp

Verwijderd

shure-fan schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:06:
[...]

ding is idd draadloos maar hij gaat gewoon aan utp
Dan hangt het er verder vanaf hoe stabiel de software is, maar ik verwacht geen problemen; ding zal wel goed getest zijn. Maar of je nou heel veel kunt instellen met die ftp server?
Pagina: 1