[win2k] inaccessible_boot_device

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:49

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
De bestaande topics over dit onderwerp helpen me helaas niet verder, daarom een poging hier.

Zojuist met Partition Magic 8 onder Win2k pro een paar partities aangepast, waaronder de boot partitie. In plaats van een C-schijf van 5Gb en een D-schijf van 25Gb is het nu 1 grote C-schijf van 30Gb geworden.

Bij het opnieuw starten eindigd Win2k met een bsod inaccessible_boot_device. Daar zijn een aantal mogelijke oplossingen voor, waarvan er helaas bij mij een paar afvallen. Het opstarten met rescue disks gaat niet, aangezien ik die natuurlijk heb overgeslagen (nog nooit nodig gehad, dus waarom nu wel was de redenatie).

Een alternatief is in de command prompt een chkdsk /f draaien voor de C-schijf. Helaas komt ik natuurlijk nooit in een prompt terecht, en als ik dat wel zou kunnen is dat zonder NTFS support. Daardoor zou ik alsnog die schijf niet kunnen controleren.

Systeem draaide prima, tot die partition resize. Hardware specs toevoegen aan deze post lijkt me daarom niet nodig, de config werkt wel. Maar dus help! :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:49

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
En natuurlijk vlak nadat je post doe je een actie die alles oplost ;)

Bij mij hielp het om te booten van Hiren's Boot CD (briljante collectie tools om met je systeem te werken) en daar wederom een resize te doen van die partitie. Toen ging ie booten en de schijf controleren (via win2k automatisch). Checks gingen goed, reboot, melding dat partition magic klaar was, en weer goed doorstarten!!

Dus kennelijk vindt win2k Partition Magic toch nog niet helemaal fijn :/

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.