X-Fi Xtreme Gamer probleem ic.m. USB headset

Pagina: 1
Acties:

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb een X-Fi Xtreme Gamer geluidskaart gekocht, maar ik ondervind problemen met m'n Logitech Premium 350 USB headset.

Vroeger sloot ik m'n USB headset aan op de computer en automatisch nam de headset het over.
Geluid werd afgespeeld via de headset en spreken via de microfoon was geen probleem.

Maar nu ik een echte geluidskaart heb en geen onboard geluid, doet de microfoon het niet vanzelf en ook praten lukt niet.
Ik heb op Google gezocht, hier op het forum, maar ben radeloos. Ook heb ik in Configuratiescherm en dan 'Geluiden en audioapparaten' al van alles geprobeerd, maar weet eigenlijk niet of dat wel goed is.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:00
Waarom in godsnaam zo'n goede geluids kaart met een crapy usb headset die der geen gebruik van maakt? Vindt ik een beetje verspilling, maar oke...

Staat bij geluids beheer in Windows wel de goede geselecteerd? Check dat ff bij:
Start>>>Configuratie Scherm>>>Geluiden en Audio apparaten>>>en dan in de tabbladen "Audio" en "Spraak"

Staat hier wel de goed in aangevinkt, dus de het usb audio apparaat, en niet de onboard, of de Creative X-Fi?

Specs!

• McWolf82
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-12-2022
Die Headset had ik al, voordat ik die geluidskaart kocht, maar ik heb nog een andere liggen, die wel gebruik maakt van de geluidskaart, dat is dus beter? Dat is een Plantronics headset.

I.i.g. bedankt voor je snelle reactie, ik zal wel even kijken of het allemaal werkt en anders gebruik ik de Plantronics headset, al hoewel ik de Logitech fijner vindt.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:00
McWolf82 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 18:29:
Die Headset had ik al, voordat ik die geluidskaart kocht, maar ik heb nog een andere liggen, die wel gebruik maakt van de geluidskaart, dat is dus beter? Dat is een Plantronics headset.

I.i.g. bedankt voor je snelle reactie, ik zal wel even kijken of het allemaal werkt en anders gebruik ik de Plantronics headset, al hoewel ik de Logitech fijner vindt.
Ja, maar die headsets op usb maken gebruik van een eigen, te brakke, ingebouwde geluidskaart. en zeker in vergelijking met zo'n X-Fi, wat dus verspilling zou zijn, omdat zodra je die headset inplugt je X-Fi niet meer wordt gebruikt. Pak een fatsoenlijke headset, en plug die op je X-Fi. Gebruik die eens in spellen, en zet dan bij audio alle kwaliteit op high. Wedden dat je dat wel merkt? ;)

Specs!