[FC6] Samba mappen niet zichtbaar op WinXP machine

Pagina: 1
Acties:

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:28
Ik heb hier een server draaien waar ik sinds een paar uur mee bezig ben om Samba werkende te krijgen. Nu kan ik de Samba niet bereiken vanaf m'n Windows XP Pro. systeem. Pingen van en naar server kan wel, alleen ik kan de mappen die op de Samba staan niet zien. Dan krijg ik een foutmelding dat 'ie niet kan connecten. Nu weet ik dat Google al wat langer als vandaag bestaat, evenals de GoT Search maar ik kom er echt niet uit. Het kan er aan liggen dat ik net begonnen ben met Linux en dat ik misschien iets over het hoofd heb gezien?

[ Voor 12% gewijzigd door Alm4riC op 09-12-2006 17:32 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

je config zou wel leuk zijn ;)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Heb je een tutorial gebruikt of heb je zelf zitten kloten?

• Alm4riC
Mishmash schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 17:42:
Heb je een tutorial gebruikt of heb je zelf zitten kloten?
Tut :)

• Alm4riC
Hmm, Samba werkt inmiddels. Had toch een foutje gemaakt in de config file. Alleen nu is m'n Samba niet bereikbaar via de webinterface (dus via \\smb01 of \\ip). Wél bereikbaar via WinXP bak als ik zoek naar computers in m'n werkgroep, dan dubbelklik op de Samba en inlog. Helaas is dit allemaal erg langzaam. Als ik eenmaal de mappen van de Samba op de XP-bak voor me zie en even later een dergelijke map wil openen krijg ik nog steeds de foutmelding :( ....

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:21

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Met samba wordt het programma "testparm" meegeleverd. Dit controlleerd je config op syntax fouten en meldt deze.

Hier staat een korte uitleg: http://samba.org/samba/do...O-Collection/install.html

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Alm4riC
Hmm, inmiddels weer wat tijd gehad om te knutselen. Gisteravond server weer eens opgestart, samba is nu wel bereikbaar alleen nog erg langzaam.

Als ik vanavond thuis ben zal ik m'n config file een laten checken, maar ik betwijfel of het hieraan ligt. Nu had ik iemand iets horen zeggen of ik m'n linuxbak op full-duplex had gegooid. Dit moet toch helemaal niks uitmaken, want 10mbit lijkt me toch wel meeeeer als genoeg om 'm te bereiken?
Pagina: 1