Toon posts:

Communceren met elkaar via het netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een gemakkelijke methode om bijvoorbeeld van de ene computer naar de andere in het netwerk een klein berichtje te verzenden. Neem nu bijvoorbeeld bij ons op school, als de les bijna ten einde is dan verschijnt op elke pc in het netwerk een berichtje dat je moet beginnen afsluiten. Ikzelf had al het vroeger veelgebruikte commando netsend geprobeerd maar dit blijkt blijkbaar niet te werken op mijn computer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gebruik je XP? Zoja, zet dan de messenger service aan. Die staat namelijk standaard uit.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mja, die messenger service zou ik maar niet aanzetten, leerlingen maken er misbruik van. Of: Ze proberen het.

Hier op school staat het uit, maar tha_nubs hebben gewoon de Novell-messenger aan staan, dus kun je naar _iedereen_ 10 berichten per seconde sturen, al zou je willen.. (ctrl+a, typen, en enter ingeduwd houden met de toetsvertraging snel)...

Nee, zeg maar gewoon tegen de leerlingen dat ze moeten afsluiten, of zoek iets waar alleen JIJ rechten toe hebt..

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 17:13:
Nee, zeg maar gewoon tegen de leerlingen dat ze moeten afsluiten, of zoek iets waar alleen JIJ rechten toe hebt..
Broadcast van client naar server toestaan, maar niet naar andere clients. Iedere clientpoort zo instellen dat ze niet bij elkaar kunnen maar wel bij de server. Firewall regels instellen (geen XP firewall, die is niet heel geweldig qua instellingen) zodat ze niet kunnen praten naar elkaar, maar wel naar server. Er is genoeg te bedenken waardoor je als leerkracht/systeembeheerder wel kan netsenden, en als client niet (niet naar heel netwerk althans).

Op mijn werk heb ik het gewoon helemaal open staan, toch niemand weet hoe het werkt (en dan nog, mensen moeten productief zijn, en messenger is geen security lek, enkel irritant bij misbruik).

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 18:49:
... en messenger is geen security lek, ...
Zeg dat maar niet te hard.

Als geen van de door KingOfDos genoemde opties een mogelijkheid is zou ik niet voor de windows messenger serivce kiezen.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home