Toon posts:

Geheugenupgrade in Dell Latitude CPi D266XT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oud laptopje voor mijn vriendin als huiswerkbakkie. Op het moment zit er 64MB geheugen in, en staat er windows XP Fundamentals op, reden genoeg voor mij om op zoek te gaan naar een edo sodimm van 64MB, en die heb ik gevonden! Een 64MB EDO SODIMMetje, 3,3V

Maar wanneer ik het geheugen in de laptop plaats geeft die nog steeds gewoon 64MB aan, bankjes omwisselen helpt niet. Wanneer ik start met alleen dat nieuwe geheugen erin gaat de laptop aan, doet hij niks en gaat hij na een paar seconde gewoon weer uit. Hij negeert dat geheugen gewoon.

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:39
Ja, omdat het geheugen wat je gevonden hebt, niet het goede geheugen is.

Dus dat wordt een andere zoeken.

:)

Verwijderd

Topicstarter
Wat zou er dan mis kunnen zijn met het geheugen wat ik gevonden heb? Wat zijn de criteria waar ik op moet letten?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:39
Dat weet ik niet want mijn glazen bol is kapot :P

Maar je zou even in de handleiding (PDF @ Dell site? ) kunnen kijken wat daar wordt vermeld over geheugen upgraden.

En anders even kijken hoe dat originele geheugen stripje eruit ziet wat er in zit?

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 20:42

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Dit soort laptopjes zijn "op zijn zachts gezegd" zeer kieskeurig met geheugen.

Het enige wat helpt is een PC-boer opzoeken die nog wat in die "oude" shit (no-offence) doet en je laptoppie meenemen om ter plaatse te testen.

Dan weet je iig zeker dat het werkt :)

Succes !