Data transport probleempje

Pagina: 1
Acties:

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik wil op het moment vanuit thuis een backup draaien van data die ik op de universiteit heb staan. Normaliter kopieer ik data tussen machines over internet met rsync of sftp, maar de situatie is nu iets complexer.

De layout van de route tussen mijn machine en de PC op de TU is als volgt:

ik---router---firewall vakgroep --- vakgroep pc

Op mijn PC heb ik root rechten, maar niet op de vakgroep machines. De router is zo'n e-tech internet router geval. Op de firewall kan ik inloggen met SSH en via de firewall kan ik ook weer met SSH inloggen op mijn vakgroep PC. Mijn PC zit en blijft achter de router. Het IP van die router verandert soms dus ik wil eigenlijk wel heel graag vanuit thuis de data "halen" ipv dat ik het vanuit de TU naar thuis "breng".

Voor kleine hoeveelheden data kan ik met rsync wat spul op de firewall parkeren en daarvandaan weer doorsluizen naar thuis, maar ik wil nu eigenlijk wat meer data tegelijk doen (50GB) en dan lukt me dat niet meer.

Hoe kan ik vanuit thuis min of meer in een ruk alle data vanaf de vakgroep PC downloaden?

ieeeepppppp :P

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-01 21:54

jvhaarst

Eendracht maakt macht

SSH tunnel opzetten tussen thuis en de vakgroep PC en daar dan rsync/netcat/scp overheen doen ?

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04-2025
Ik zou eerst eens gaan praten met de mensen van de vakgroep :)

"That was left handed..." - JJH