Toon posts:

[2003] DNS installatie voor wireless pakket*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi zou iemand mij meer toelichting en wellicht kunnen helpen met het installeren van DNS op Windows 2003 server. Ik loop bij een bedrijf stage en ben bezich een systeem aan het opzetten zodat er Real-Time gesynchroniseerd kan worden met Lotus Notes.

Alleen loop ik nu tegen wat puntjes aan waar ik zelf weinig zeker over weet.

De situatie: Ik heb Windows 2003 server geinstalleerd. En ik heb nog geen DNS geinstalleerd en ik ben het pakket Intellisync Suite van NOKIA aan het installeren en loop tijdens het installeren tegen het probleem aan dat wordt gevraagd om de url die het pakket gaat krijgen. En zegt vervolgens dat welke ik wil dat het gaat heette niet kent.

Als ik DNS ga installeren moet ik dus een domain naam opgeven en hier weet ik niet precies wat ik beter wel en niet kan invullen.

Het adres dat het pakket moet gaan gebruiken voor de buitenwereld moet http://wireless.huppelenpup.com zijn.

Wat moet of kan ik wel en niet opgeven bij het installeren van DNS?

Kan ik hem gewoon wireless.huppelenpup.com geven of moet ik huppelenpup.com opgeven. Het domien huppelelnpup.com staat geregistreerd en is ook in de firewall bekent en de sub domein wireless.huppelenpup is ook bekent.

Ik weet er niet echt raad mee en misschien is het wel heel makkelijk en ik heb al het een en ander opgezocht via internet.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je moet gewoon even een goede tutorial lezen voordat je aan zoiets complexs als dns begint. We verwachten dat hier ook van je op GoT, want we zijn een forum voor de bovenmatig in computers geinteresseerden. Maargoed daarover heb je net alles gelezen in Registratievoorwaarden / korte FAQ toen je je registreerde :)
In onze howto's sectie staat een handleiding die je er stap voor stap doorheenwandelt. Dat icm google en onze zoekmachine zou je al een heel eind verder moeten kunnen helpen. Je kan je afvragen of dns wel de oplossing is voor je probleem. Maar daar kom je na wat lezen wel achter :P
[Windows2000] DNS tips en uitleg
Zet ik je OS nog even in de titel en spel ik draadloos even zonder fouten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 17:21:
Je moet gewoon even een goede tutorial lezen voordat je aan zoiets complexs als dns begint. We verwachten dat hier ook van je op GoT, want we zijn een forum voor de bovenmatig in computers geinteresseerden. Maargoed daarover heb je net alles gelezen in Registratievoorwaarden / korte FAQ toen je je registreerde :)
In onze howto's sectie staat een handleiding die je er stap voor stap doorheenwandelt. Dat icm google en onze zoekmachine zou je al een heel eind verder moeten kunnen helpen. Je kan je afvragen of dns wel de oplossing is voor je probleem. Maar daar kom je na wat lezen wel achter :P
[Windows2000] DNS tips en uitleg
Zet ik je OS nog even in de titel en spel ik draadloos even zonder fouten.
Bedankt. En zoals ik al vermeld had ik heb al het een en ander geprobeerd en gelezen. Ik heb de topic geplaatst om ervaringen en kennis van andere te horen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die ervaring en kennis is gebundeld in de HOWTO topics zoals sfj die ook aangeeft :)
Daarnaast zijn er voldoende topics te vinden met ervaring van anderen aangaande het opzetten van een domain.

Denk daarnaast dat je even een paar dingen gescheiden moet houden, zoals intern en extern DNS structuur, wel of geen AD..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het heeft mij als hobbyist een aantal maanden gekost voor ik mijn domain controller met DNS adequaat aan het runnen te krijgen, en ik weet zeker dat het nog veel beter en netter moet kunnen, maar ik vind het goed zo ;) Maar het heeft veel leeswerk gekost, bijvoorbeeld op deze site:
http://www.petri.co.il/tips_and_tricks.htm

Succes (maar verwacht niet dat je het in een weekje geregeld hebt!)

offtopic:
@moderators: mooie howto's _/-\o_ . Jammer dat ik toen GoT niet kende!

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 10-12-2006 00:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.