Omdat ik mijn server wat zuiniger wil maken, is het vervangen van de voeding geen slecht idee. Momenteel zijn er verschillende voedingen op de markt met een hoog rendement van rond 80%. Deze voedingen halen dit rendement echter pas bij een belasting boven 20%. Omdat het systeem ongeveer 50 Watt verbruikt (achter de voeding), zou de voeding dus maximaal 250 Watt mogen zijn. Anders is de belasting niet groot genoeg en daalt het rendement. Een voeding van ongeveer 200 Watt heeft daarom mijn voorkeur.
Probleem is dat voedingen met een dergelijk laag maximum vermogen behoorlijk zeldzaam zijn. En de modellen die ik kon vinden (van bijv FSP) zijn al wat ouder met een lager rendement (60%). Waar kan ik vinden wat ik zoek? Ik kan tot dusver geen geschikt model ontdekken. Of misschien is er een andere oplossing?
Probleem is dat voedingen met een dergelijk laag maximum vermogen behoorlijk zeldzaam zijn. En de modellen die ik kon vinden (van bijv FSP) zijn al wat ouder met een lager rendement (60%). Waar kan ik vinden wat ik zoek? Ik kan tot dusver geen geschikt model ontdekken. Of misschien is er een andere oplossing?