Toon posts:

msi 975X Platinum PE + OCZ Platinum rev. 2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe pc gekocht, bestaand uit het volgende:

Intel core 2 duo e6600
msi 975x Platinum Powerup Edition
OCZ 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Platinum (OCZ2P800R22GK)
etc..

Nu staat er op de site van OCZ dat de modules 1.9 - 2.1 Volts zijn, echter staat er bij de specs van het moederbord dat deze 1.8 Volt ddr2 modules nodig heeft.

Nu heb ik een tijd lopen googlen, sommige hebben problemen ermee, en sommige niet. Andere zeggen dat je de voltage in het bios moet op krikken, maar ik heb geen andere ddr2 module om hiermee bios in te komen (mocht het niet werken).

Kan iemand bevesitigen of dit wel of niet werkt, zonder bios updates etc, want zoals ik al zei heb ik geen andere ddr2 modules om updates en/of wijzigingen in het bios uit te voeren.

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 15:29
Ja, je zegt het zelf al: 'sommige hebben problemen ermee, en sommige niet'. Nou weet ik niet of dat met verschillende moederborden was (bij wat jij gelezen hebt), maar ook met verschillende exemplaren van hetzelfde type moederbord kan het verschillen.

Gewoon proberen dus. Als hij normaal start wel meteen het BIOS in en voltage goed instellen, als hij niet normaal start kijken of je wat kan lenen van iemand om het ff te fixen.

Wil je geen risico nemen, dan kun je (mits het nog niet te laat is natuurlijk (al verzonden of zo)) je bestelling wijzigen en gaan voor ander geheugen van bijv. Corsair, Kingston, GEIL. Zolang het 1,8V is en van een enigszins bekend merk zou het zonder problemen moeten werken.
Je kunt natuurlijk ook nog op de site van MSI kijken welk geheugen officieel ondersteund wordt.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Waarom test je het niet even?

edit: te laat :z

[ Voor 25% gewijzigd door bassie op 09-12-2006 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:50:
Waarom test je het niet even?

edit: te laat :z
Natuurlijk kan ik het testen, maar het kost weer zoveel tijd om spullen terug te gaan sturen etc (internet koop). Dus als iemand deze opstelling ook heeft gehad en het echt totaal niet werkend kreeg, hoef ik er ook niet aan te beginnen.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je hebt de modules wel of niet in je bezit?! Het werkt zo goed als zeker gewoon op alle standaard gedecteerde instellingen (SPD). Of het compatible is met het moederbord is een tweede. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 20:14
Je kunt ook gewoon even het meest simpele DDR2 latje bestellen wat er is, voor €20 ofzo heb je wel een 256mb reepje. Boot daarmee, zet het voltage op wat je nodig hebt, prop die OCZ dingen erin en klaar.

Maar ik zou het gewoon even proberen, als het niet werkt kun je het terug sturen of even zo'n simpel DDR2 blokkie kopen. Het laatste lijkt me dan het makkelijkst.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
als het niet werkt... moet je naar het forum gaan van OCZ en in het RMA forum posten (als ik het goed heb)
dan vraagt een moderator om je gegevens op te sturen naar hem.
en dan.... krijg je volgens mij een rev2 op gestuurd, maar zij regelen het opstuur process.

voor zover ik weet, werkt rev2 ook NIET, het is echt een klere bord in ondersteuning van ram.
ik heb OCZ PC6400 Platinum getest geen Post en OCZ PC8000 Titanium ook geen Post en bios updates etc... heeft allemaal geen nut.

de P5B reeks werkt perfect met OCZ.
DFI werkt ook niet.
Gigabyte kan werken.... (welke borden weet ik niet)

[ Voor 39% gewijzigd door ArcticWolf op 09-12-2006 19:44 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

Verwijderd

Topicstarter
ArcticWolf schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 19:41:
als het niet werkt... moet je naar het forum gaan van OCZ en in het RMA forum posten (als ik het goed heb)
dan vraagt een moderator om je gegevens op te sturen naar hem.
en dan.... krijg je volgens mij een rev2 op gestuurd, maar zij regelen het opstuur process.

voor zover ik weet, werkt rev2 ook NIET, het is echt een klere bord in ondersteuning van ram.
ik heb OCZ PC6400 Platinum getest geen Post en OCZ PC8000 Titanium ook geen Post en bios updates etc... heeft allemaal geen nut.

de P5B reeks werkt perfect met OCZ.
DFI werkt ook niet.
Gigabyte kan werken.... (welke borden weet ik niet)
Hieruit begrijp ik dat je zelf ook dit moederbord heb, en dat voltages in bios veranderen ook geen enkel nut had?

P5b zou een mooie oplossing zijn, maar helaas heeft deze een p965 chipset, en ik heb toch liever een i975x chipset ivm crossfire.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
P5B ondersteund ook crossfire.
http://www.asus.com/produ...07&model=1179&modelmenu=1

inderdaad, voltages veranderen etc. heeft geen nut bij dat bord, het goedkoopste ram van samsung wat ik kon vinden tijdelijk, werkte meteen, maar dat OCZ geheugen *no way*
(ik heb alles geprobeerd) en de lui @ MSI forum wisten ook geen oplossing.

[ Voor 35% gewijzigd door ArcticWolf op 09-12-2006 20:52 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:53:
[...]

Natuurlijk kan ik het testen, maar het kost weer zoveel tijd om spullen terug te gaan sturen etc (internet koop). Dus als iemand deze opstelling ook heeft gehad en het echt totaal niet werkend kreeg, hoef ik er ook niet aan te beginnen.
Ow ok in je start post staat dat je het al gekocht hebt daarom..

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 11:37
Ik heb ook een MSI 975x Platinum Powerup Edition en heb daar 2x 1gb PC6400 van GEIL in zitten en die heb ik ingesteld op 2.1v en die draaien super! :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:50

WTM

Ik weet niet of je er wat aan hebt:

Maar ik heb 't zelfde geheugen (ook rev. 2) draaien in een Asus P5B Deluxe. Eerst had ik problemen en errors (spontane reboots vanuit windows etc..) Het geheugen stond op auto voltage (waarsch. volgens spd) ik kon met booten wel altijd in bios komen. Nu ik het voltage op 2.1 heb gezet draait het als een tierelier!
Pagina: 1