groenig beeld epson beamer

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ken536
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:47
Ik heb hier thuis nu ongeveer 1,5 jaar een beamer. Altijd goed van genoten, maar plotseling geeft ie de laatste tijd een beeld met nogal een overheersing van groen.
Helaas valt dit niet op te lossen in de instellingen.
De lamp heeft nog geen 200 uur aangestaan, en zou nog goed moeten zijn. Tevens verwacht ik dat, wanneer deze kapot is, hij helemaal geen licht meer geeft???

De beamer is een Epson EMP-S1 (klik)
De lamp staat op 170 uur.

Hij ligt hier nu open, dus als ergens foto's van moeten worden gemaakt, dan kan dat

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
De lamp kan langzaam een andere kleurtemperatuur krijgen, maar met 200 uur op de teller zal dat wel meevallen.

Aangezien het een single panel lcd is zit het probleem ook daar waarschijnlijk niet.

Ik zou denken aan een probleem bij de ingang (daar lopen de signalen voor r,g en b nog over aparte analoge circuits, aangenomen dat je de vga aansluiting gebruikt). Misschien een condensator of weerstand van een filtertje kapot?

Weet je zeker dat het aan de beamer ligt en niet aan de bron of kabel?

• ken536
Ik gebruik de video in (composiet, geel)
Ik heb ook met een vga kabel op scherm geprobeert, en via s-video. Allen gaf hetzelfde effect.
Ik kan op de print geen kapotte/doorgebrande onderdelen vinden.

Net helemaal uit elkaar gehaald. Het ligt wordt in 3 bundels opgesplitst d.m.v. spiegels en lenzen.
Elke bundel ligt, schijnt door een soort van lcdtje heen, en wordt dan in een soort van prisma weer samengevoegt tot 1 bundel, waarna het wordt geprojecteerd.
Elk van de 3 lcdtjes, heeft zijn eigen kleur. Ze zagen er ook allemaal goed uit en ook de componenten om de aansturing van deze dingen, ziet er goed uit.
Misschien is zo'n schermpje kapot?

• ken536
Ik heb alles uit elkaar geschroeft (zoals ik net zei) en het weer in elkaar gezet. Nu werkt het op een of andere manier weer goed.

Gelukkig :D
Vraag me niet wat de oplossing was, maar het werkt wel weer :)