Hoidihoi,
Even voorstellen, Ik ben Bas, 21 jarige student wonende te Enschede. Na fors aantobben met kastjes een ander kleurtje geven, een side window zagen en blowholes dremelen in half gare projectjes was ik toch toe aan iets nieuws. DUS!
Mijn eerste echte casemod.
De naam: Xeper Deskpro Deluxe
Het slachtoffer:

Gare plaatjes (webcam) vanaf 25 december komen er mooiere pics (e.g. Xepertje krijgt een nieuwe digicamera)
Een afgeragde Compaq Deskpro. Ziet er natuurlijk niet uit met dat mooie Dell scherm bovenop. Mooie bureau opstelling maar dan zo'n lelijke ragbak erbij, dat kan natuurlijk niet.
Ik ben trouwens zelf een enorm fan van zgn "Desktop model" kasten, en aangezien je die niet vaak tegenkomt als casemod leek het mij een mooie gelegenheid om er iets moois van te maken.
Het idee:

(fear my Sketchup skills
Voorkant:

Voorkant wordt helemaal 5mm dik UV blue Plexi.
In het plexi:
2x 12cm UV fan
1x 4-7” (nog niet zeker wat gaat passen) LCD scherm op VGA aansluiting.
Zijkanten:
Waar komt de optische schijf dan?
Nou: aan de zijkant

De zijkanten worden allebij voorzien van een window met een fijne mesh erin.
Dit was dus mijn eerste design, maar toen bij het Visio maken van de binnenkant kwam ik erachter dat de DVDrom een ruimte conflict heeft met het moederbord.
Dus nu:

Hierin heeft het moederbord 4 cm ruimte onder de DVDrom.
Onder de DVDrom worden ook de kabels weggewerkt.
Bovenkant:
Enkel een mooi kleurtje, er komt namelijk de monitor op.
Achterkant:
1x 80 mm UV fan
Nu moet er uiteraard nog een fan controller in, deze komt boven/onder de optische schijf aan de buitenkant (rechts).
Binnenkant:

Hdd’s op mounts achter de 12cm fans. Ik heb maar 2 schijven nodig dus ruimtegebrek is er niet.
Kleuren:
Plexi: UV blue
CCFL: UV
Kast: Zwart? (zo afgezaagt, hier denk ik nog even over na, suggesties zijn welkom).
Todo lijstje:
- Case strippen
- Verf van behuizing slopen.
- Brackets uit behuizing zagen
- Windows voor mesh uit de behuizing halen.
- Voorkant openzagen
- Nieuw bracket systeem voor CDROM/Fancontroller maken
- Verstevinging in de kast maken (3 kanten opengezaagt, er moet wel een monitor van 9 kilo op kunnen staan.
- Plexiglas op maat maken en gaten zagen.
- Proefmontage
- Plamuren en spuiten
- Belichting installeren (4x 30 cm CCFL, 2x 10 cm CCFL)
- Eindmontage
- Wat voor een LCD scherm raden jullie aan. Mijn EL skills zijn laten we zeggen...slecht. Een printje solderen kan nog wel, maar daar houd het ongeveer mee op. Liefst iets op VGA en 12v of externe voeding.
Nog een voorwaarde waar ik net ben achter gekomen, het scherm mag na inbouwen niet breder zijn dan 13.5 cm.
Update 1
Update 2
Update 3
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2006 15:39 ]

(Mijn oude wannabee casemod annx hugetower, komt ooit nog wel een projectje voor).