[XP] systeeminstellingen inzien van andere installatie

Pagina: 1
Acties:

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-03 19:56
Dag,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om systeeminstellingen in te zien cq te wijzigen van een andere installatie van windows. De bedoelde situatie is als volgt:
- pc met XP PROF (HD1)
- HDD uit andere pc met XP PROF (HD2)

Nu wil ik HD2 bijhangen bij de pc met HD 1. Ik boot (gewoon) van HD1. Ik kan dan mbv bijv msconfig zien welke apps er worden opgestart. Maar is het ook mogelijk om dit te zien van de installatie op HD2 (waar dus niet van geboot wordt)? En is dit ook mogelijk van het register?

Na een tijdje googlen en zoeken hier op GoT ben ik niet echt wijzer geworden. Kan iemand mijn vragen beantwoorden?

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-03 19:56
Nog niemand ervaring hier mee?

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Die MSconfig is de viewer van het register. Wat je moet doen is een tool gebruiken om het register van een andere, niet actieve, windows te kunnen inzien. Ergens heb ik gelezen dat die tools er wel zijn.
Je register voor "current user" of "default user"staat bijvoorbeeld in NTUSER.DAT (c:/documents and settings/"gebruiker")

[ Voor 9% gewijzigd door marquis op 12-12-2006 12:16 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Technisch kan dit wel - de vraag is of je er blij van gaat worden :)

Ik heb bv. ooit hier eens: elevator in "[XP] Meld direct af, geen wsaup..." uitgelegd hoe je de registry van een niet bootbare machine kan laden, dus het kan op zich wel :)