zoeken met draadloze router naar netwerken mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Sorry,ik kom er met de search niet uit..
Zo begin ik elk topic,maar ik ben dyslectisch en kom er niet uit met de juiste keywords.
Je hoeft me niet de oplossing te geven,maar help me dan desnoods met de keywords zodat ik zelf kan zoeken.

Mijn draadloos netwerk werkt prima.
Ik heb een Linksys WRT54G router.
Een pc,deze,is bedraad aangesloten want die staat er een meter naast.
Een andere pc is draadloos aangesloten,werkt ook prima.
Met de draadloze pc kan ik naar andere draadloze netwerken scannen,helaas is er geen een in mijn bereik en ik kan de antenne niet opvoeren,deze zit namelijk in mijn laptop ingebouwd.

In mijn woonplaats is een zeer geavanceerd draadloos netwerk aanwezig met tientallen nodes.
Aan het eind van de straat maak ik met mijn laptop gewoon verbinding met dat netwerk,maar hier thuis niet.

Kan ik het nou ook andersom proberen ?
Dus via mijn router zoeken naar andere draadloze netwerken ?
Mijn Linksys kan wel met een externe antenne werken.
Ik zou dus als het kan,via mijn linksys die krachtiger is,beter ontvangt,willen zoeken en kijken of ik kontakt kan krijgen met dat draadloos netwerk.
Is dat mogelijk ?

Ik hoop dat je begrijpt dat het me niet lukt om met bovenstaand verhaal de juiste keywords te vinden om het zelf te zoeken.

Verwijderd

hey, welk type van de router heb je? aangezien je een wrt54g(versie hoeveel?)met externe antennes kunt werken... een wrt54g eeft altijd 2 externe antennes, je hebt toch geen wrt54gC he? die heeft namelijk de antenne intern zitten(versie 1 dan).

als je dichterbij gaat ziet die het netwerk dan wel? anders is mss SSID broadcast uitgeschakeld

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 12:13:
hey, welk type van de router heb je? aangezien je een wrt54g(versie hoeveel?)met externe antennes kunt werken... een wrt54g eeft altijd 2 externe antennes, je hebt toch geen wrt54gC he? die heeft namelijk de antenne intern zitten(versie 1 dan).

als je dichterbij gaat ziet die het netwerk dan wel? anders is mss SSID broadcast uitgeschakeld
Ik heb de versie 5.1 de antennes kun je er af schroeven is gewoon TNC aansluiting.
Ik neem aan dat als je ze er af kunt schroeven,je er ook andere op kunt aanschroeven ;)
Stom gedacht misschien... maar als ik er een antenne nu eens met 50 ohm kabel gewoon een etage of wat hoger ophang.. zou dat zin hebben ?

De node die ik wil connecten red ik gewoon niet met de antenne van de laptop zelf,vandaar dat ik dacht..misschien kan ik de router als tussen station laten gebruiken.
Als ik met de laptop op de hoek sta,zie ik de node,thuis niet.
Dus vandaar de vraag,zou ik de router kontakt kunnen laten opnemen met dat draadloos netwerk..er vanuitgaand dat die het wel zou zien..

[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 10-12-2006 13:09 ]