Toon posts:

TEC-koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,
Voor mijn profielwerkstuk ga ik onderzoeken wat de beste manier is om een pc te koelen. Hiervoor ga ik verscheidenen soorten koelingen testen. Luchtkoeling, waterkoeling, TEC-koeling (in combinatie met water) en phase change-koeling. De koelers die ik ga gebruiken zijn degene die het meest verkocht worden (uit pricewatch). Ik kom dan uit op:

Luchtkoeling: Zalman CNPS7700-Cu
Waterkoeling: Zalman Reserator 1 Plus
TEC: Swifttech MCW5002-64T
Phase change: ECT Prometeia Mach II GT EasyMod CPU-kit

Wat mij nu niet duidelijk wordt is of de Swifttech MCW5002-64T nou alleen een koelblok is of dat er ook een waterkoeling zit bijgeleverd? Indien het enkel een koelblok is, is dan de combinatie mogelijk met de Zalman Reserator 1 Plus? Of kan ik dan beter losse waterkoelings onderdelen kopen ipv een set. En is het niet uberhaupt beter/goedkoper om de losse onderdelen voor de waterkoeling te kopen?

Edit:
Ik heb nog even wat reacties van mensen op de Zalman Reserator 1 Plus gelezen. Bij de meeste leek hij erg tegen te vallen qua koelprestaties. Hebben jullie misschien een mooie combinatie van losse spullen icm de TEC-Koeler als aanrader?

Op- en aanmerkingen over de producten die ik heb gekozen zijn ook mogelijk!

Gr.
Vincent

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 13:14 ]

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
ik denk dat de mogelijkheden voor waterkoeling zo goed als eindeloos zijn

probeer de combinatie van een krachtige pomp met een 3x120mm rad en daar dan 3 papsts op 2500rpm op, vergeet ook geen ruimschoots groot reservior te nemen.

ik zou ook een kwalitatief hoge waterblock nemen als ik jou was ,dat kan heel veel verschil maken in prestaties

Out of the box? What box? There is no box.

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:01:
Phase change: ECT Prometeia Mach II GT EasyMod CPU-kit
Dat is alleen de CPU kit voor een Prometeia he. Niet de prom zelf.
Ik weet niet wat voor een budget je hebt voor je PWS maar die prometeia's blijven nieuw niet echt goedkoop :P

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]