Toon posts:

Kopen Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een goede laptop voor zowel prive gebruik als school.
Naast het gebruik van word, excel enz wil ik er ook verschillende games op kunnen draaien.

Uit principe kwestie wil ik er niet meer dan €1000 aan uitgeven.
Zelf heb ik 2 laptops uitgekozen die aan mijn eisen voldoen.

Welke van de 2 zou ik kopen, of zijn er betere tegen die prijs?

Mijn eisen voor de laptop:

Minimaal 80 GB.
Minimaal 1024 geheugen
Minimaal Dual Core 1,6 Ghz
Sterk ( aangezien ik niet altijd even netjes met mijn spullen omga )

Momenteel heb ik de volgende laptops uitgekozen:

ASUS Z92J-Q012H - T2050
http://www.mycom.nl/Produ...__T2050/119407.aspx#Specs

HP Pavilion dv6113 notebook
http://www.dixons.nl/De_o...roductmenu=specifications

Wie helpt me uit de brand? _/-\o_

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Die Asus, want die HP heeft een onboard grafische kaart van Intel die shared geheugen heeft (en dus baggere prestaties levert in games) en die Asus heeft een Mobility Radeon x1600 met 128 MB dedicated geheugen. Dus, tenzij je 20 GB hardeschijfruimte extra belangrijker vindt dan een snelle videokaart, zou ik als ik jou was voor die Asus gaan.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
Die Hp kan gewoon geen games draaien met een Intel integrated dingetje.

Nog een optie:
Asus A6T(net onder de 1000 euro bij 4launch.nl):

AMD Turion 64 X2 TL-52 1.6 Ghz (64-bit, VT, 667MHz FSB)
100GB HDD 5400rpm
1024MB DDR2-667 1 dimm, makkelijk up te graden
nVidia GeForce 7600 256MB dedicated VRAM (2211 3DMarks 06)
8 cells accu
Verder zit alles er op en er aan, WLAN, DVI, S-Vidio, Webcam, Mic, AudioDJ etc.
2 jaar garantie
Tas en muis gratis

Ben er zeer tevreden over en speelt alle nieuwe games zonder problemen op bijna de hoogste instellingen (soms AA/AF uit).

Verschillen met de andere Asus:
-Sneller HDD, 4200rpm tov 5400rpm ga je merken.

-128MB meer dedicated VRAM dat ook nog eens sneller loopt

-AMD Turion 64 X2: Geen gecastreerde versie.
Deze heeft wel Virtualisatie en 64-bit
Verder een 667MHz FSB t.o.v. 533MHz.

Gratis tas en muis :) en een webcam er in.

[ Voor 21% gewijzigd door GENETX op 09-12-2006 13:08 ]

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:18
Gezien jouw wensen en je budget, raad ik je beter het volgende aan:

Asus A6T-AP008-B Prijs: 975 euro excl verzendkosten en pixelgarantie

Specificaties:

AMD Turion 64 X2 TL 52 1.6GHz (L2: 512KB*2)
100GB Harddisk 5400RPM
1024MB DDR2 667 (1 x 1024)
NVIDIA® GeForce™ Go 7600 256MB
15.4" WXGA Color Shine TFT (1280 x 800)/ Interne Webcam 1.3 Megapixel
8* DVD+/-RW Dual Layer/ 4-in-1 cardreader
1 x Headphone-out jack, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port, 1 x TV Out (S-Video), 1 x Type II PCMCIA 2.1 compliant, 1 x DVI Port, 1 x VGA Port
Windows XP Home NL/UK/FR
Interne W-LAN 54Mbps
354 x 284 x 35.2 mm (W x D x H)
2.80 Kg (15", 8 cell battery pack)
2 jaar pick up & return garantie
Gratis Draagtas en Optische muis

Link: http://www.laptops4u.nl/info/a6t-ap008-b-1020.html
Product survey: http://tweakers.net/productsurvey/survey/2826

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie's.. ga nu inderdaad even kijken naar de A6T.

GremliN-Online ik zag de laptop ook in jou onderschrift staan met daarbij 1GB geheugen extra onderweg. Is dat omdat je zelf meer eisen stelt of omdat 1024 eigenlijk te weinig is?

Daarbij ben ik eigenlijk niet zoon fanatiek internet shopper zijn deze laptops ook gewoon in de winkel te koop of alleen online. En Wanneer ze enkel online zijn is dat allemaal betrouwbaar en qua service?

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:51:

Daarbij ben ik eigenlijk niet zoon fanatiek internet shopper zijn deze laptops ook gewoon in de winkel te koop of alleen online. En Wanneer ze enkel online zijn is dat allemaal betrouwbaar en qua service?
daarvoor zijn de shopsurvey`s dan kan je ook een aardig beeld krijgen van de webshop

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:05
Ik heb zelf hetzelfde gehad als jij, ook voor onder de 1000 Euro een laptop en ik heb uiteindelijk gekozen voor de ASUS F3Jc. Dit is in principe dezelfde laptop als de A6Jc, alleen dan met een nieuwe behuizing, waarin de minpunten van de A6 serie (overhitting etc) zoveel mogelijk overkomen zijn. (De F3 serie is de opvolger van de A6 serie in principe). Wat betreft specs zijn deze vrijwel gelijk aan de A6T zoals hierboven alleen dan met een Core Duo T2300 processor ipv de Turion en een GeforceGo 7300 ipv GeForce Go 7600 (mindere graphics in games, maar bv NFS:Carbon speelt vloeiend op mijn 7300, vind ik genoeg)
Ik vind het zelf een prachtlaptop, zowel wat betreft uiterlijk als innerlijk. Mijn keuze hing uiteindelijk af van de verhalen die ik hoorde over de ASUS laptop, die waren allemaal vrij goed, behalve over het feit dat de servicedesk er soms iets langer over doet dan 14 dagen. Maar dit vond ik geen probleem. Daarnaast heb je wel standaard 2 jaar garantie bij ASUS ipv 1 jaar bij andere fabrikanten en een graits goede, stevige, ruime tas en een logitech laptop-muis.
Verder over de HP laptop: deze zijn vaak niet makkelijk zelf te upgraden ivm allemaal HP hardware etc. (so I've heard)... Kijk anders eens in de eravaringen topics van de ASUS A6 of F3 serie....

Ik heb hem trouwens gekocht bij 4launch.nl. Een stuk goedkoper dan bv. de Mediamarkt en binnen drie dagen had ik hem in huis, betaald via Ideal (echt ideaal ;)). Zelf wel de pixelgarantie erbij genomen van 49 Euro, voor de zekerheid. Ik kwam uit op 979 Euro. Zag laatst dat dat alweer 40 Euro is gedaald naar 939 Euro.....

[ Voor 28% gewijzigd door B-Force op 09-12-2006 14:00 ]

• GENETX
^^ hetzelde B-Force, ook met ideal en eerst ook in de shopsurvey gekeken welke shops goed waren. Verder kon ik de laptop bij de lokale PC boer kopen, wel 165 euro duurder! Ik heb hetzelfde model gezien toen, maar dan een andere uitvoering (dus gewoon de A6 serie, allemaal hetzelfde model) waardoor je gewoon ziet hoe stevig hij is en hoe hij er uit ziet.

Ik heb 1 GB extra besteld in verband met Windows Vista. Bij aankoop ahd ik al in het hoofd om er 2 GB in te zetten. 1Gb en Vista wil prima, maar 2GB is toch even iets beter als je echt veel open wilt hebben op Vista.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb dus die Asus van de Mycom.
Ik wou toendertijd of de A6T of de Z92J (A6J) kopen, waar de A6T toendertijd wel 130 euro duurder was.
Nadelen Z92J tegenover A6T: Geen 64Bits cpu, VT ook niet maar dat boeid me niet (64Bit care ik ook niet heel veel om, maar dat is dus persoonlijk). 4200rpm hdd is trager dan 5400.. Geen tas en muis (Tjah, ik heb die tas gezien van A6T, persoonlijk vind ik dat maar niks.. lelijk en niet echt stevig; ik heb zelf een tas gehaald die aan mijn eisen voldoen en de muis.. heb ik tog al liggen).

Nadelen A6T tegenover Z92J: Minder zuiniger (Centrino vs AMD X2, ja scheeld echt een hoop als je vaak op accu gebruik). Voor mij was deze niet te koop in een lokale shop; dat betekend dus via internet (kost €€€ ivm verzendkosten, vooral als je rembours wilt tikt het aan), pixelgarantie kost €€€ (ik wil geen dode pixels) en tjah.. ik heb tog liever via een winkel. Bluetooth..

Maarja, tegenwoordig is de prijs gedaald van de A6T, waardoor het denk nog 50 euri duurder is (incl. de laagste verzendkosten; rembours dus niet).

Ik koos voor Z92J, zuinigheid vind ik wel belangrijk (dan maar minder goed vista draaien, ALS ik die ga draaien) iets trager (graka en hdd). 4200 merk je wel als je echt gaat multitasken.. maarja dat valt te upgraden natuurlijk. En aanspreekpunt natuurlijk.. de winkel.

En ja de A6T is wel in de winkel te koop.. hangt vanaf waar je woon. Maar in de winkel is het wel een stuk duurder.

En indien je voor die F3Jc wilt gaan, vraag jezelf af of een 7300 voldoet aan je eisen. "Verschillende spellen" is niet echt duidelijk wat jij erop wilt gaan draaien. Op een 7600/X1600 draaid de meeste spellen goed op, 7300 wss niet. Ik speel zelf bvb Half-Life2/Cs:s/Battlefield2/2142 etc.

[ Voor 9% gewijzigd door BoyzNDaHood op 09-12-2006 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Van verschillende kanten krijg ik te horen dat de processor van de A6T minder goed is dan de Z92J.
Is dit echt zo en merk je dat ook echt?

Hoewel ik me nooit echt heel erg in laptops verdiept heb, heb ik vernomen dat bij duo core de snelheid wordt verdubbeld. 1,6ghz werd dus 3,2 ghz. Is dit bij de A6T ook het geval?

Games die ik er op wil draaien zullen vooral schiet/sport games zijn, allemaal redelijk nieuw dus wordt wel wat van de laptop verwacht.

• KNOEST
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-01 13:19

KNOEST

ik hoorde een klok luiden...

Ik ben de tevreden eigenaar van de Asus A6Ja, dezelfde machine als die de TS aanhaalde, maar dan met 256 MB videogeheugen.
Ik heb voor dit model gekozen om de volgende redenen: 1 Van alle componenten die in een laptop upgradebaar zijn: moederbord en grafische controller horen daar niet bij. Vandaar mijn keuze voor een laptop met "gamers" potentieel, terwijl ik beslist geen gamer ben.... gezien de komst van grafisch veeleisend Vista verwacht ik een toename van grafisch zware applicaties, de hardware van nu voldoet wel aan hoge eisen (Vista ready).
2 De trage harde schijf, het geheugen en de relatief langzame processor kunnen in de toekomst wel eenvoedig vervangen worden (of uitgebreid etc).
3 Asus geeft een twee jarige garantie.
4 i.t.t. veel andere notebooks heeft de asus 1x 1024 MB geheugen, voor een uitbreiding van je geheugen hoef je alleen maar een module bij te steken. (scheelt in de kosten!)
5 Deze machine was hier bij mij in de stad verkrijgbaar in een winkel; erg handig wanneer je garantie gevalletjes krijgt! (en inderdaad: mijn eerste machine was Dead On Arrival, de tweede niet!)

Kort samengevat: Van de twee in de opening genoemde machines lijkt mij de Asus verreweg het meest "toekomstvast".

Succes met je keuze!

Knoest

• GENETX
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 19:29:
Van verschillende kanten krijg ik te horen dat de processor van de A6T minder goed is dan de Z92J.

Hoewel ik me nooit echt heel erg in laptops verdiept heb, heb ik vernomen dat bij duo core de snelheid wordt verdubbeld. 1,6ghz werd dus 3,2 ghz. Is dit bij de A6T ook het geval?

Games die ik er op wil draaien zullen vooral schiet/sport games zijn, allemaal redelijk nieuw dus wordt wel wat van de laptop verwacht.
De Turion 64 X2 is ongeveer evengoed als een gelijk geklokte Core Duo. Uit tests van TomsHardware.com blijkt dat in de echte realtime benchamrks (dus niet van die algemen dingen waar je niks aan hebt) de Turion op gelijke klok vaak net iets sneller was. Soms was de Core Duo iets beter. Sisoft sandra zegt dat de Turion X2 TL-52 (1.6GHz) tussen een Core Duo T2300 (1.66Ghz) en T2400 (1.83GHz) zit! De Core Duo is misschien iets zuiniger, maar scheelt niet altijd evenveel. Ik haal met hoge brightness en WLAN tot bijna 3 uur. Met ondervolten (gaat wel makkelijk) dan kun je wel tot 3.5 uur met lage brightness volgens het A6 topic.

Ik heb toen gekozen voor de A6T aangezien mij 64-bit wel boeit (wil de laptop lang in gebruik hebben) en verder een GeForce heeft, dat mijn voorkeur heeft. Deze laptop had alles wat ik eigenlijk voor de introductie van de CPU had wilde. Ik ben nog geen moment ontevreden geweest over de prestaties. Het is op gaming gebied echt de topper op prijs/kwaliteit! Meeste GPU's zijn terug geklokt terwijl dat bij deze niet het geval is. Hierdoor kan deze laptop ook nog een Core 2 Duo verslaan in gamen doordat de GFX de bottleneck is.

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 19:29:

Wat is goed? Vind jij goed snelheid? Vt? 64-Bits? Of vind je zuinigheid beter? De T2050 heeft geen VT, dus vraag je zelf af of dit een nadeel of voordeel is. Ik maak er geen gebruik van, dus boeid het mij niet. 64-Bits... Ga/Wil je vista draaien? Ik zelf weet het nog niet. Zowiezo ben ik niet van plan om Vista aanteschaffen, en ik ga niet 40 (excl overige kosten) neerdokken voor een Vista versie vanwege de coupon actie. Wil je Vista draaien op 64bits, of niet?

Verder is het zo dat Core Duo een stuk zuiniger is, ik haal zowiezo standaard 3,5+ met brightness op hoge stand. Met batterijsave mode (word brightness gedempt) haal ik makkelijk 4+ (dat +tje omdat ik natuurlijk niet met een stopwatch heb nagemeten, maar op de batterij indicatie een schatting maakt. De batterij indicatie klopt natuurlijk niet helemaal, daarom een schatting).

Nee, tis 2x1,6 ghz. Je gebruikt gewoon 1,6ghz indien je niet de cpu belast. Daarna schakelt het over naar de andere core. Met games heb je dus gewoon 1,6ghz.

Okay, kies dan voor een 7600/X1600 en anders hoger (maar vind je niet echt in 15"inch laptops, meer in 17"inch Ik speel zelf ook schietspellen waar de X1600 dus goed genoeg voor is.[/b]
Pagina: 1