DVD brander brand wel cd's, geen dvd's (Lite-on LDW-411S)

Pagina: 1
Acties:

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-12-2025

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Hoi tweakertjes. Ik zit sinds gister met een groot probleem. Ik heb nog geen aantal iso's. op mijn pc staan die dringend gebrand moeten worden.

Het probleem alleen is dat mijn dvd writer geen enkele lege dvd pakt. Welk programma ik ook gebruik en welk merk lege dvd ik er ook in doe, er gebeurt gewoon niks. Het programma blijf maar vragen om een lege dvd en dat terwijl die dvd's ook echt leeg zijn.

Het gaat om de Lite-on DVDRW LDW-411S. Het gekke is dat hij wel cd's moeiteloos kan branden, maar met dvd's lukt het dus niet.

Ik heb de volgende merken geprobeerd, (zonder succes)

Nashua 4.7 gb 8x DVD-R single sided
Imation DVD-R 8x 4.7 gb
Mmore dvd-R 8x 4.7 gb

Van imation weet ik dat het een goed merk is. Ik heb er namelijk nooit problemen mee gehad.

Ok, wat kan ik hier aan doen? Het gekke is dat alles paar weken terug nog perfect werkte.
Ik heb ook ongeveer een maand niks meer op dvd gezet.

Als iemand mij hiermee kan helpen, graag zelfs.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-02 20:39

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik ben bang dat je brander stuk is. Aangezien het eerder wel werkte en je naar eigen zeggen niks hebt veranderd aan de set-up.

Ik ben het wel eens eerder tegen gekomen dat een brander wel CD's maar geen DVD's kan lezen/branden.

Een test zou kunnen zijn om een andere brander (even van iemand lenen als je er geen hebt liggen?) in je PC te hangen en kijken of het probleem is opgelost.

[ Voor 0% gewijzigd door Kluk-Kluk op 09-12-2006 12:58 . Reden: typefoutje ]

Powered By C8H10N4O2

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Echt ongelooflijk dat die dingen dan zomaar stuk kunnen gaan. Ik heb er toch niet op staan pissen :X

Vind het wel vreemd aangezien ie wel cd's keurig brandt en dvd's juist weer niet.

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een externe brander van LG. Cd's geen probleem, maar dvd's brande hij niet meer. Dit schijnt aan de calibratie (of ed) van de Laser te liggen.

Als je nog garantie hebt terug naar de winkel dus.

• lkeijmel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-02 16:25
Ik heb zozelfde iets gehad met mijn laptop, na een firmware update was het opgelost, dus dat kan je misschien ook nog proberen.

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ik heb zoiets ook gehad met een LG-cd brander, na een klein jaar kon ie alleen nog maar branden, lezen ging niet meer.

Nu heb ik iets soortgelijks met mijn Nec DVD brander. Deze brandt alleen nog cd's en DVD's, maar leest niks meer. (draait in win Vista)

[ Voor 4% gewijzigd door KneppaH op 09-12-2006 13:22 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Worth a try :)

Zal mijn bevindingen straks even posten.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
reply:
Van imation weet ik dat het een goed merk is. Ik heb er namelijk nooit problemen mee gehad.

Dit wordt vaker gezegd van verschillende merken, de enigste manier is om te testen na het branden.
Zie www.cdfreaks.com, ga naar forum.

Wat heb je sinds de laatse keer geinstalleerd van software.
Verwijder daemon tools en alcohol.
Verwijder nero, met uninstall en nero verwijderings tool.
Nero opnieuw installeren.
Kijk eens bij anderen op deze forum die ook problemen hebben en probeer dit eens.
Firmware upgrade is belangrijk omdat je oude brander niet de nieuwe dvd's kent en dus slechter gaat branden indien je pech hebt.

In een andere pc inbouwen om te testen.

[ Voor 3% gewijzigd door jan99999 op 09-12-2006 13:28 ]

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Hartelijk dank voor je reply. Zal de stappen eens doornemen en straks mijn bevindingen posten.

Mocht het na de firmware weer werken, dan krijgen jullie dikke zoenen van mij O+

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Helaas, het wil niet werken. Nadat ik de firmware had geupdate bleek dat ie nog steeds geen lege dvd's kon herkennen.

Edit; nu heb ik 3 merken geprobeerd. Nashautec, mmore en imation. Ik ga maar eens kijken of een philips of sony dvdtje werkt. Zou dat wat uitmaken denk je? Of is mijn dvd brander gewoon kapot?

[ Voor 45% gewijzigd door PcManiaxx op 09-12-2006 14:06 ]

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Met welk brandprogramma werk je? Bij Nero 6 is het bekend dat ie eerst een update moet krijgen om met alle DVD branders aan de gang te kunnen. Heb je toevallig je brandprogramma nog recentelijk ge-herinstalleerd?

Geen Ping, wel Pong

• PcManiaxx

PcManiaxx

ondertitel duh

Topicstarter
Het is met elk programma hetzelfde. In elk programma wacht hij de hele tijd af tot er een leeg dvd in is geplaatst. Dit is in clone dvd, nero, img burner enzovoort.

Wel leuk zo, heb dat ding misschien 10x gebruikt en nu is het dus stuk. Geweldige kwaliteit.
Pagina: 1