[Hcenc encoder] VBV buffer underflows

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:45
Ik ben bezig om een aantal avi-bestanden om te zetten naar dvd.
Ik gebruik hiervoor AVI2DVD. Dit omdat ik hier opdrachten in een batch kan zetten en het programma 99% zelf doet.

Een onderdeel van dit programma is Hcenc. Naar mij weten is dit een video-encoder die in een paar passes de avi onderhanden neemt.

Tijdens het gebruik van dit programma viel me op dat ik een toenemend aantal VBV buffer underflows te zien krijg. Vlak daaronders staat hoeveel m'n pc er heeft weten te fixen, dit gaat gelukkig gelijk op.

Als ik het goed begrepen heb wordt deze buffer gevuld met het beeld wat de encoder onder handen moet nemen. Het lijkt er nu op dat de buffer onvoldoende gevuld wordt, of dat de buffer niet groot genoeg is.
Bij pass 1 heb ik geen enkele VBV buffer underflow gehad en was de pass klaar in 30 minuten.
Bij pass 2 heb ik er al ruim 600, ben ik net over de helft met encoderen en duurt pass 2 ongeveer 2,5 uur... (daarnaast zie ik dat het aantal frames per second dropt van 35-55 bij pass 1 naar 5-7 bij pass 2)

Ik heb de indruk dat de langere tijd die bij pass 2 staat deels veroorzaakt wordt door het steeds moeten fixen van de underflows. Ik kan echter met Google hier weinig info over vinden. Vandaar mijn vraag hier.

---------------------------
Kortom: is er een mogelijkheid om deze buffer groter te maken/in de toekomst de underflows te voorkomen?
---------------------------

Draai het progamma op:
- AMD Athlon 64 3500+
- ASUS A8N-SLI
- 2GB intern geheugen
- Gigabyte 6800GS
- Hitatchi 250GB Sata II schijf (sata 2 enabled)