Toon posts:

Koelelementje kapot op nieuwe 7900 GS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag, een klein vraagje betreft de koelelementjes op de Galaxy 7900 GS 256MB Zalman OC

Zie hier: (popupblocker aan) Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/6565/zalaaew6.th.jpg

Zo'n ding is er dus tijdens transport vanaf gekomen, 'zat tegen de plastic zijwand van de doos geplakt toen ik hem opendeed.

Kan dit kwaad ? Ik kan hem er gewoon weer opplakken, blijft aardig goed zitten zelfs. Of moet ik een soort lijmachtige koelgel kopen, (chipje schoonmaken enzo?) of het ding proberen terug te sturen naar de verkoper wellicht? Het ziet er zo onschuldig uit eigenlijk. Graag jullie mening!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:08
Kan weinig kwaad, volgensmij komen de meeste 7900GS/GT's zelfs zonder heatsinkjes op 't RAM.

Verwijderd

Topicstarter
Deze draaien wel op 1500Mhz.. Standaard OC versie..

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:08
Dan nog, mijn GT draaide ook op 800Mhz memory speed zonder heatsinks, zijn redelijk overbodig. Als je er wel waarde aan hecht stuur je em toch gewoon terug? 't Hoort niet natuurlijk, maar weinig kwaad kan 't zeker niet, ze zitten alleen vast met warmtegeleidende lijm, dat laat nou eenmaal wel eens los.

Verwijderd

als het koel-element(heatsink) ook echt erop blijf, dan zou ik me geen zorgen maken

Verwijderd

Als de kaart het gewoon doet, en er niet beschadigt door is, (wat me ook sterk lijkt) kun je hem er gewoon weer op plakken. Blijft ie niet goed zitten kun je ook nog losse zalman geheugen koelblokjes kopen. Wat nog vaak goedkoper is dan een tubetje koelpasta.

Verwijderd

Topicstarter
dat leek mij ook inderdaad. Ik heb al een eerste kaart terug moeten sturen vanwege defect ram.. Toeval of is galaxy niet zo zuinig op zn producten ?

nou es even testdraaien maar..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 12:51 ]

Pagina: 1