[WLAN] WMP54G i.c.m. WRT54GR probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
Hallo Allemaal,

Ik heb een probleem met een draadloos netwerk.
De situatie is als volgt:

Beneden: 1x WRT54GR
1e verdieping 1x WMP54G
1x Sitecom 54G Turbo
2e verdieping 1x Sitecom 54G Turbo

Het probleem zit um in de PC met de WMP54G. Deze is later bij geplaatst.
Toen deze er nog niet stond had de sitecom van de 1e verdieping vaak last van een weg vallende verbinding (gewoon slecht bereik ofzo). Sinds de 2e pc met een linksys kaart er staat is dat probleem verdwenen.

Bij het kopen van die nieuwe pc heb ik dus een linksys kaartje gekocht met gedachte: deze zal wel wat beter zijn want die sitecom kaart valt wel eens uit.

Helaas ging dat niet helemaal op. Om de eerste keer verbinding te maken heeft me een uur gekost ofzo. Hij valt heel vaak uit. Soms heeft ie gelijk verbinding bij het opstarten en houd ie het aardig lang vol, maar soms is het 1 groot drama en lukt het gewoon niet om verbinding te krijgen.

De signaal sterkte is very good (36,48 of 54 mbps). Het gaat om een 4.1 kaartje.

De beide sitecom kaartjes hebben hier totaal geen last van. Wat mij wel opviel was dat het verwijderen van IPX/Netbios protocol het maken van een verbinding nog moeilijker is. Daarnaast hebben de andere pc's ook het AEGIS IEEE 802.1X protocol en de pc met de WMP54G niet. Deze kan ik er ook niet op krijgen met de linksys cd.

Ligt het probleem bij de router (WRT54GR) of ligt het probleem bij de kaart (WMP54G)?
Driver heb ik van de cd gehaald want op de site stond dezelfde versie.
De router is met WPA beveiligd.

Info over de pc:
Asus A8N-VM
AMD Athlon 3800+
Geforce 7600GS
WD 250 GB HD
1 GB RAM Corsair dual channel
WMP54G kaartje

Flickr

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:51 ]

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-06-2025
ow ok, maar het rare is dat de andere pc's er geen last van hebben

Flickr

Verwijderd

heb je nu de oplossing want ik heb het zelfde probleem !!

Verwijderd

Het zelfde probleem bij mij is nu opgelost door een firmware update in de router deze schijnt vaker problemen te hebben met de linksys wireless netwerk kaart. na een firmware update in de linksys router nergens problemen meer mee.