Toon posts:

samsung 203b geschikt voor mijn toepassingen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na 3 jaar op mij laptop (acer aspire p4 3.06 ht, 512Mb, 120GB) met 17 inch scherm gewerkt te hebben, wil ik wat anders.
Laptop is nl zeer groot en neemt veel ruimte in op buro. Ruimte die ik voor andere doeleinden ook nodig heb. Het idee is een miditower, draadloos toetsenbord en muis en een tft aan muur.
Nu wil ik als tijdelijke oplossing eerst een tft op mijn laptop aansluiten, tot ik mijn laptop verkocht heb en een nieuwe pc ga kopen. En er uit ben wat voor systeem ik wil.

Waar ik de pc voor gebruik is: Office, internet, foto's bekijken/beheren, video bewerking (studio10), tekenwerk (autocad, sketch-up 3d) M.a.w. multimedia.
Ben geen gamer, heb al een jaar geen games meer gespeeld, maar zal wel mooi zijn als dit wel kan.

Heb in eerste instantie aan een iiyama e1900s zitten te denken, om de snelle response tijd en de goede naam die iiyama met de crt schermen altijd had.
Maar zie dat samsung ook mooie schermen maakt. Ben eerst op 19inch blijven kijken tot ik de Samsung 20inch 203b Dvi 8ms tegenkwam.
Is maar een beetje duurder maar wel 20 inch. (En hier wordt een dvi kabel bijgeleverd, is de meerprijs bijna).

Ik zit alleen wat met die 8ms, lijkt wat hoog. Maar zal ik hier in de praktijk wat van merken?
En de rare resolutie 1400x1050, zal mijn laptop hier eerst mee overweg kunnen? NVidia Geforce FX G05600 werkt nu op 1280x1024
Valt mij wel op dat er meer merken zijn met deze tussen oplossing bij de 20 inch.

Heb de reviews op tweakers en kieskeurig gelezen en zien er goed uit, maar hoe is jullie ervaring met dit scherm en is het geschikt voor mijn toepassing of raden jullie mij een ander scherm aan?
Hoe zit het met de kleuren en is zwart wel echt zwart??
Budget is 300Euro.
De acer 2017 valt ook binnen mijn budget, maar kan er geen reviews van gebruikers over vinden.

Bij voorbaat dank,
HSVT.

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-07 08:58
De Samsung 203B is een erg fijne TFT (heb hem ook). Als ik nu een monitor mocht uitkiezen zou ik meteen voor deze gaan (heeft een nog betere prijs/kwaliteit verhouding) :9~ :

pricewatch: Iiyama ProLite E2200WS-B1 (22", wide, 5ms g>g, D-Sub/DVI-D, Speakers, Zwart)

Volgensmij ondersteund je videokaart de resolutie wel (kun je zo toch even opzoeken)?

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ben zeer tevreden over dit scherm en het is zeker geen miskoop. Als je geen die-hard gamer bent kun je prima uit de voeten met dit scherm. De kleuren zijn mooi en de twee schermen die wij hebben aangeschaft hebben beide geen dooie pixels.

Als je echter een 20 Inch wil aanschaffen om meer ruimte op je bureaublad te hebben, kun je misschien beter een scherm met hogere resolutie aanschaffen. Persoonlijk vindt ik het verschil tussen 1280x1024 en 1400x1050 erg gering.

Het aansluiten van het scherm op mijn Sony Laptop werkte overigens goed. Ook een Geforce 5600FX GO. De 1400x1050 wordt gewoon ondersteund.

Kleine kanttekening, ik krijg het scherm niet via DVI aangesloten op een Geforce 7900GS. De resolutie is dan niet beschikbaar. Via de VGA kabel werkt het scherm wel correct op 1400x1050.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij lijkt mij voor jou multimediadoeleinden een scherm met een MVA/PVA scherm beter. Een TN scherm staat qua kwaliteit niet bepaald hoog. Ook heeft de 203B een lage resolutie tov de meeste 20"ers.
Ik zou dus voor een andere gaan, gezien je gebruik. Maar ik weet ook niet hoe veeleisend je bent.