Telefonie Orange kraakt

Pagina: 1
Acties:

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Beste mensen,

Onlangs ben ik overgegaan naar Orange ADSL Family met Telefonie. De ADSL werkt perfect. Mijn KPN telefoonnummer wordt geporteerd naar Orange, en in de tussentijd heb ik van Orange een tijdelijk telefoonnummer gekregen.

Als ik de telefoon via de Livebox aansluit, en dus met het tijdelijke Orange telefoonnummer ga bellen, zit er een ongelovelijke kraak in de lijn. Als ik de telefoon gewoon via de splitter aansluit, en dus via het KPN nummer bel (Orange wacht een week voordat ze gaan porteren), dan heb ik die kraak niet.

Ik heb met de helpdesk gebeld, en die zeiden dat ik de Livebox moest resetten en kabels moest vervangen. Ik heb de livebox gereset en alle kabels betreft de telefonie vervangen. Zowel de kabel van de telefoon naar de livebox als de kabel van de hoofdaansluiting naar de livebox. Nog steeds is die vervelende kraak aanwezig. Iemand hier enig idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ja, waarschijnlijk aan iets dat Orange je geleverd heeft, en ik gok dat dat de Livebox is. Misschien impedantieprobleempje met je telefoon? Hoeveel toestellen sluit je aan op de uitgang van de box?

• Mexxus
BèR schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:46:
Ja, waarschijnlijk aan iets dat Orange je geleverd heeft, en ik gok dat dat de Livebox is. Misschien impedantieprobleempje met je telefoon? Hoeveel toestellen sluit je aan op de uitgang van de box?
Eentje :-)

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
En al een ander toestel geprobeerd op de Livebox? Als dat hetzelfde gedoe geeft lijkt me de uitgang van je Livebox stuk..

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
Had in eerdere topic's gelezen dat dit probleem, en ook die van spooktelefoontjes (dus bel gaat over
maar verder geen gehoor) kan worden verholpen door de twee draadjes rood en blauw in de telefoon stekker een keer om te draaien. (dus bij de verbindingskabel tussen het isra punt en de livebox) Verder geeft orange aan om de beste verbinding te waarborgen om de livebox direct op de inkomende hoofd aansluiting (isra) aan te sluiten. Met een zo kort mogelijk verbindingskabel. m.a.w. dus zonder tussenkomst van een extra splitter.

[ Voor 8% gewijzigd door Marinus-Roro op 09-12-2006 11:59 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Mexxus
Marinus-Roro schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:53:
[...]

Had in eerdere topic's gelezen dat dit probleem, en ook die van spooktelefoontjes (dus bel gaat over
maar verder geen gehoor) kan worden verholpen door de twee draadjes rood en blauw in de telefoon stekker een keer om te draaien. (dus tussen het isra punt en de livebox) Verder geeft orange aan om de beste verbinding te waarborgen om de livebox direct op de inkomende hoofd aansluiting (isra) aan te sluiten. Met een zo kort mogelijk verbindingskabel. m.a.w. dus zonder tussenkomst van een extra splitter.
I know. Werk zelf ook op zo'n helpdesk dus 'k ken die praatjes wel, ghehe. Ik woon in een redelijk oud huis, waar een WCD het 'ISRA' is. Opzich traint het modem in met een snelheid alsof ik bovenop de wijkcentrale woon, en bijft ook erg stabiel. Ik heb 'm aangesloten met 't 30centimeter kabeltje wat bijgeleverd werd, en tevens geprobeerd met een kabel van ongeveer een meter... Ik ga ff een ander toestel regelen en dan proberen...

• Mexxus
Met een ander toestel bleef ik het zelfde gekraak houden. Het bleek de interne splitter in de livebox te zijn. Orange stuurt me vandeweek een nieuwe livebox op. Eens zien of dat helpt...

• TMW
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-04-2022

TMW

Heb zelf ook last van enorme kraak. Tot nu zijn mijn ervaringen niet heel positief.
- De lijn werd niet opgeleverd op de aangekondigde datum.
- 3 verschillende Helpdesk medewerkers die elkaar over het probleem tegenspraken. Toezeggingen om iets op te lossen worden gegeven maar niet nagekomen en dan pas na 3 weken een resultaat.
- Data gaat ondertussen goed, maar de lijn kraakt enorm en ik krijg vaak geen kiestoon. ;( KPN werkt goed als de LiveBox ertussenuit is gehaald, of uit is gezet. Ik heb begrijp dat soms de LiveBox een splitter probleem heeft.

Weet iemand hoe kan ik dat verder kan testen? (Ik begin zo langzamerhand te twijfelen aan mijn keuze voor Orange. :'(

Update 29-12: Na zowel op 26 als 27 december een stevig gesprek te hebben gevoerd met een Orange helpdesk dame en heer, heb ik vandaag een nieuwe LiveBox ontvangen. De lijn is nu kraakvrij en alles lijkt te werken. Fijn dat het nu exact na 1 maand en 1 dag dan toch eindelijk werkt. >:) Het lijkt dat ook bij mij de splitter het niet goed deed. Dus, als je alles goed hebt aangesloten en het werkt nog steeds niet, vraag dan om een vervangend apparaat, dat voorkomt een hoop sores thuis.

[ Voor 28% gewijzigd door TMW op 29-12-2006 22:55 . Reden: Het werkt nu! ]

Pagina: 1