core2duo E6600(@ 3.00 ghz)
2 giga ram
geforce 8800 gtx
asus P5B
250 giga maxtor
550 antec truepower
Het probleem: als ik het systeem opstart, dan springt hij heel even aan, valt dan uit en daarna gaat hij weer aan en boot hij vrolijk verder. Nu geen probleem, maar misschien is er toch iets mis, dat zich later kan uiten.
Wat heb ik al geprobeerd:
-cpu @ stock = geen effect
-videokaart @ stock = geen effect
-bios geflasht naar laatste biosversie(0804 dacht ik?) = geen effect
Ook heb ik denk ik performance problemen in games. Need for speed most wanted en carbon hebben af en toe framedrops als ik op 1280*1024 speel, als ik op 1024 speel dan heb ik bijna nooit drops(soms van 60 naar 58 eens) Is dit normaal? Ook track mania dropt met veel auto's in beeld vaak naar 20 fps met alles op hoogste settings @ 1280*1024 en 6x AA. Normaal moet je van zo'n kaart toch verwachten dat hij alles met gemak op ultra high draait. Zeker als ik lees dat er mensen nfs carbon op 1920*1200 draaien met alles high.
-cpu had ik hiervoor overklokt naar 3 ghz wat bijna niets oplevert
-drivers herinstalleerd
-games herinstalleerd
Temperaturen: 45 graden cpu onder load(@ 3 ghz)
77 graden gpu onder load(core @ 661 mhz en mem @ 1042 mhz)
Harde schijf = 25 graden
mobo is 28 graden
3Dmark06 resultaat met die overclocks is 11700 punten.(wat een goeie score is voor die setup)
2 giga ram
geforce 8800 gtx
asus P5B
250 giga maxtor
550 antec truepower
Het probleem: als ik het systeem opstart, dan springt hij heel even aan, valt dan uit en daarna gaat hij weer aan en boot hij vrolijk verder. Nu geen probleem, maar misschien is er toch iets mis, dat zich later kan uiten.
-cpu @ stock = geen effect
-videokaart @ stock = geen effect
-bios geflasht naar laatste biosversie(0804 dacht ik?) = geen effect
Ook heb ik denk ik performance problemen in games. Need for speed most wanted en carbon hebben af en toe framedrops als ik op 1280*1024 speel, als ik op 1024 speel dan heb ik bijna nooit drops(soms van 60 naar 58 eens) Is dit normaal? Ook track mania dropt met veel auto's in beeld vaak naar 20 fps met alles op hoogste settings @ 1280*1024 en 6x AA. Normaal moet je van zo'n kaart toch verwachten dat hij alles met gemak op ultra high draait. Zeker als ik lees dat er mensen nfs carbon op 1920*1200 draaien met alles high.
-cpu had ik hiervoor overklokt naar 3 ghz wat bijna niets oplevert
-drivers herinstalleerd
-games herinstalleerd
Temperaturen: 45 graden cpu onder load(@ 3 ghz)
77 graden gpu onder load(core @ 661 mhz en mem @ 1042 mhz)
Harde schijf = 25 graden
mobo is 28 graden
3Dmark06 resultaat met die overclocks is 11700 punten.(wat een goeie score is voor die setup)