Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:16
Ik heb de volgende situatie:

ik heb van februari tot en met juni/juli stage gelopen bij een bedrijf, waarvoor ik een vergoeding kreeg. Daarna heb ik er een bijbaantje aan overgehouden. Dat ging via een uitzendbureau. Nu zie ik opeens, dat ik sinds ik met mijn stage ben gestopt, toch nog stagevergoeding heb gekregen + het geld van het uitzendbureau. Het valt me nu pas op, omdat ik daar nu gestopt ben, en er toch geld binnenkwam op mijn rekening.

Kunnen zij dat geld terugvorderen? of niet? en als ik het terug moet betalen, moet dat dan in 1 keer, of kan dat in termijnen, want ik kan dat niet in 1 keer terugbetalen...

Tja, echt stom dat ik het nu pas zie, maar sinds mijn telebankieren, houd ik mijn bankafschriften eigenlijk nooit meer in de gaten..

Memories of yesterday, will grow, but never die

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb dat ook een keer gehad met een stage. Na enkele maanden kreeg ik een brief met daarin het verzoek het geld voor een bepaalde datum terug te storten, dat heb ik ook maar netjes gedaan. In termijnen betalen of niet? Ik denk dat het bedrijf blij moet zijn dat je niet moeilijk doet over de terugbetaling waardoor ze de betaling in termijnen accepteren zullen (moeten).

🌞🍃

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Dus je hebt maandenlang structureel te veel geld ontvangen, gewoon uitgegeven zonder er bij na te denken en nu wil je een betalingsregeling treffen? Ik denk niet dat ze heel veel begrip voor je probleem zullen hebben :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Natuurlijk kunnen ze dat terugvragen en zullen ze ook doen als ze het opmerken. Maar wees ze gewoon voor en meldt het ff, dan kun je wat regelen.

• Bint
SeatRider schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:50:
Dus je hebt maandenlang structureel te veel geld ontvangen, gewoon uitgegeven zonder er bij na te denken en nu wil je een betalingsregeling treffen? Ik denk niet dat ze heel veel begrip voor je probleem zullen hebben :)
ik heb dat de afgelopen maanden gewoon niet opgemertk dat ik dat geld ook nog kreeg...

enne.. ík ben niet vergeten om de betalingen stop te zetten: dat zijn zij vergeten..

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-09 21:04
Met KillerAce_NL

Als je het zelf netjes aangeeft, zullen ze een stuk coulanter zijn dus is een kans op terugbetaling in termijnen groter...
Gewoon eerlijk alles vertellen

Verwijderd

En begin maar vast met wat geld opzij leggen, voor als ze toch moeilijk gaan doen.

Verwijderd

Datafeest schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:44:
Ik heb dat ook een keer gehad met een stage. Na enkele maanden kreeg ik een brief met daarin het verzoek het geld voor een bepaalde datum terug te storten, dat heb ik ook maar netjes gedaan. In termijnen betalen of niet? Ik denk dat het bedrijf blij moet zijn dat je niet moeilijk doet over de terugbetaling waardoor ze de betaling in termijnen accepteren zullen (moeten).
In termijnen terugbetalen ? Denk niet dat iedereen zo lief is eigenlijk en terecht. Dat zou een beetje van de zotte zijn...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sinds internetbankieren je rekening niet meer in de gaten houden? Dat doe ik juist meer sinds internetbankieren :P zeker als ik weet dat er dingen af zullen gaan of bij komen.

Anyway, ik zou gewoon opbellen en melden dat je al een tijdje zonder dat door te hebben geld hebt gekregen waar je geen recht op hebt.
Ze zullen vast wel een regeling met je willen treffen.
Gezien je er dus geen recht op hebt, zullen ze het terug kunnen vorderen als ze dat willen.

Vriend van me had een soortgelijk probleem. Had maandenlang teveel loon gehad voor z'n bijbaan. Daarna mochtie alles weer ophoesten. Mocht gelukkig in termijnen, anders hadtie destijds in een keer 600 euro moeten overmaken (als student heb je dat meestal neit over ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door McKaamos op 09-12-2006 12:56 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:14
Bankafschriften? Die krijg ik niet eens meer :+

Mijn advies: eerlijk duurt het langst, dus neem zelf even contact op.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad. Als je zelf even contact opneemt zullen ze heus niet moeilijk doen als je het niet in een keer terug kan betalen. Het is hun fout dat ze het nog per ongeluk storten. Als je gewoon mee werkt met terug betalen geloof ik nooit dat een bedrijf daar erg moeilijk over gaat doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• kraaitje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
heb ik ook een keer gehad. Een klant had een bestelling dubbel betaal binnen 3 maanden. Ik natuurlijk niets zeggen, belt ie 3 maanden later op :P SHIT! :) :X

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het lijkt me inderdaad _heel erg_ in je voordeel werken door gewoon te melden dat je teveel hebt gekregen, en dat je het bijzonder graag terug wilt betalen maar het helaas niet in één keer kan. Dan zijn ze sowieso al blij dat het terugkomt, en missen deden ze het ook nog niet :P

Als zíj er achterkomen, en vervolgens blijkt dat je het niet terug kunt of wilt betalen (kunnen zij niet checken natuurlijk), dan kom je al snel tamelijk onsympathiek over :)

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

SeatRider schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:50:
Het probleem ligt imho niet bij TS maar bij zijn stagebedrijf. Dat TS zijn financien kennelijk niet in de gaten houdt is slordig, maar maakt hem niet schuldig aan diefstal oid. van zijn stagebedrijf.

Het is wel een onverschuldigde betaling dus als het stagebedrijf erom vraagt zal TS het terug moeten betalen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
De juridische term is 'onverschuldigde betaling'. En formeel kan het geld per direct teruggeëist worden.

Er is echter wel een kleine complicatie: het geld staat nu ook als 'loon' geregistreerd, zowel bij de fiscus als bij het UWV. Ik zou daarom een zekerheid vragen in de vorm van een expliciete verklaring dat dit bedrag ten onrechte is uitbetaald.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 06:01
Zo'n zelfde probleem heb ik ook een keer gehad. Echter ik had het wel gelijk door.

Dit heb ik bij hun gewoon gemeld. Op dat moment had ik het geluk dat ze zeiden.

"Bedankt voor het melden. We zullen het stopzetten. Indien de directie het nodig acht zullen we het terug vorderen"

Heb niks meer van ze gehoord overigens

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Bint schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:10:
[...]

ik heb dat de afgelopen maanden gewoon niet opgemertk dat ik dat geld ook nog kreeg...

enne.. ík ben niet vergeten om de betalingen stop te zetten: dat zijn zij vergeten..
Je bent ook niet vergeten het uit te geven...

Verwijderd

Ze zadelen je wel met een probleem op door het niet direct stop te zetten. Je zit natuurlijk nu ook met de fiscus enzo.
Bel het stagebedrijf op om het per direct stop te zetten. En hopen dat je niet terug hoeft te betalen.

@seatrider: waarom heb je een kenteken van een Nissan Micra onder je Seat-plaatje ?

• Bint
SeatRider schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:10:
[...]

Je bent ook niet vergeten het uit te geven...
omdat ik het niet in de gaten had dat die betaling nog steeds doorliep..

Ik neem morgen meteen contact met ze op, en vertel netjes hoe het is gelopen.. Ben er altijd met veel plezier naartoe gegaan, en tja, eerlijkheid duurt het langst ;). Ik zou het, als het moet, wel in 1x kunnen terugbetalen, maarja, dan sta ik wel in het rood. Ach ja, het zal allemaal wel goedkomen, daar ben ik niks bang voor.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

kraaitje schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 18:11:
heb ik ook een keer gehad. Een klant had een bestelling dubbel betaal binnen 3 maanden. Ik natuurlijk niets zeggen, belt ie 3 maanden later op :
offtopic:
Dan ben je je klanten ook fijn aan het naaien :|

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 14:53:
Ze zadelen je wel met een probleem op door het niet direct stop te zetten. Je zit natuurlijk nu ook met de fiscus enzo.
Bel het stagebedrijf op om het per direct stop te zetten. En hopen dat je niet terug hoeft te betalen.

@seatrider: waarom heb je een kenteken van een Nissan Micra onder je Seat-plaatje ?
+1 scherp

4 uur cup a soup, dat zouden meer mensen moeten doen.

Verwijderd

Ik heb op mijn 17de 7 maanden lang dubbel salaris gehad van de supermarkt waar ik toen werkte. mijn administratie was een rotzooi dus ik dacht zal wel, uiteindelijk wouden ze het wel terug hebben maar volgens mij vader hoefde dat niet. Hij heeft toen de supermarkt gebeld en verteld dat ik minderjarig was end at ik er niet evrantwoordelijk voor gehouden kan worden aangezien het hun fout was. En succes met het terug krijgen!

nooit meer wat van gehoord. (wel al bijna 10 jaar geleden)

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:23:
Ik heb op mijn 17de 7 maanden lang dubbel salaris gehad van de supermarkt waar ik toen werkte. mijn administratie was een rotzooi dus ik dacht zal wel, uiteindelijk wouden ze het wel terug hebben maar volgens mij vader hoefde dat niet. Hij heeft toen de supermarkt gebeld en verteld dat ik minderjarig was end at ik er niet evrantwoordelijk voor gehouden kan worden aangezien het hun fout was. En succes met het terug krijgen!

nooit meer wat van gehoord. (wel al bijna 10 jaar geleden)
Lol
Tja als het 50 euro in de maand bedraagt ach, dan nog is het niet netjes.

Maarja bij 300 euro wordt het toch vervelend. Tuurlijk hebben zij een fout gemaakt, maarja dit is in mijn ogen net zoiets als een tv te koop zetten voor 200 euro. Te mooi om waar te zijn en je kan het gewoon weten dat het niet klopt.
Geen idee hoe dit zal verlopen mochten ze het via de rechter spelen maar toch.

En dan later genaaid worden door de Ibgroep met een boete en ongeldig verkregen OV omdat je teveel 'verdient' hebt _O-

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:03
Viper® schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:30:
[...]
mijn ogen net zoiets als een tv te koop zetten voor 200 euro. Te mooi om waar te zijn en je kan het gewoon weten dat het niet klopt.
offtopic:
lol

ik zou geld apart zetten en wachten :+

you had me at EHLO

• Viper®
  • Niet online
Zoals ik het begrepen had heeft TS het al uitgegeven :P

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Geef aan dat het bedrijf vergeten is om de stagevergoeding stop te zetten en dat ze dat alsnog moeten doen, en laat ze vervolgens de boel zelf uitzoeken.

Het gaat hier waarschijnlijk om bedragen die te klein zijn om er actief achteraan te gaan en ergens worden weggeboekt. Je moet niet denken dat bedrijven elk dubbeltje twee keer omdraaien.

Als ze er achterkomen betaal je netjes terug.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hoe is dit afgelopen?

heb het zaakje meegelezen en moest er vandaag (btw-dag) aan terugdenken :)
Pagina: 1