Striker Extreme defect?

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvm
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02 20:58
In de hoop dat jullie ergens aan denken wat ik ben vergeten, hier mijn verhaal.

Ik heb gisteren een Striker Extreme moederbord van Azerty ontvangen, dat was natuurlijk helemaal geweldig, maar het bord lijkt stuk te zijn :'( .

De LCD poster (het LCD schermpje aan de achterkant van de kast) zegt meteen bij het aan zetten van de voeding "CPU INIT" en de lampjes op het bord gaan aan. Zodra ik dan de powerbutton indruk gaan alle ventilatoren draaien, en ik hoor de harde schijf initialiseren, maar verder gebeurt er niets, er staat nog steeds "CPU INIT" op de LCD poster en er zijn ook geen beeps.

Om uit te vinden waar het aan lag heb ik vervolgens alle hardware van mijn moederbord verwijderd. Er zit nu alleen nog een CPU + koeler (thermaltake Armor LCS, waterkoeling dus) op, en de enige aangesloten stekkertjes zijn de LCD poster stekker en de speaker stekker. (er zit een powerbutton op het moederbord zelf)
Ik heb ook gecontroleerd of de CPU (Intel E6600) of het socket beschadigd waren maar die zien er perfect uit.

Maar ook het bord leeghalen helpt dus niet, het geheel blijft nog steeds hangen op "CPU INIT" en er zijn nog steeds geen beeps.

Kunnen jullie mij van advies voorzien over verdere dingen die ik zou kunnen controleren?
Of is mijn moederbord/CPU stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-09 22:13
Heb je de CPU samen met het mobo gekocht? Of werkte hij al in een ander mobo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvm
Nee de CPU is ook nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
Boot met cpu-mobo-geheugen.

Kan het zijn dat je geheugen meer spanning nodig heeft? Want standaard geeft zo n bord 1.8V, misschien moet je eerst booten met goedkope geheugen, en daarna in bios voltage van dimm verhogen.

En natuurlijk, check alles na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartenvm schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 10:49:
In de hoop dat jullie ergens aan denken wat ik ben vergeten, hier mijn verhaal.

Ik heb gisteren een Striker Extreme moederbord van Azerty ontvangen, dat was natuurlijk helemaal geweldig, maar het bord lijkt stuk te zijn :'( .

De LCD poster (het LCD schermpje aan de achterkant van de kast) zegt meteen bij het aan zetten van de voeding "CPU INIT" en de lampjes op het bord gaan aan. Zodra ik dan de powerbutton indruk gaan alle ventilatoren draaien, en ik hoor de harde schijf initialiseren, maar verder gebeurt er niets, er staat nog steeds "CPU INIT" op de LCD poster en er zijn ook geen beeps.

Om uit te vinden waar het aan lag heb ik vervolgens alle hardware van mijn moederbord verwijderd. Er zit nu alleen nog een CPU + koeler (thermaltake Armor LCS, waterkoeling dus) op, en de enige aangesloten stekkertjes zijn de LCD poster stekker en de speaker stekker. (er zit een powerbutton op het moederbord zelf)
Ik heb ook gecontroleerd of de CPU (Intel E6600) of het socket beschadigd waren maar die zien er perfect uit.

Maar ook het bord leeghalen helpt dus niet, het geheel blijft nog steeds hangen op "CPU INIT" en er zijn nog steeds geen beeps.

Kunnen jullie mij van advies voorzien over verdere dingen die ik zou kunnen controleren?
Of is mijn moederbord/CPU stuk?
Ik wil je graag helpen, maar eerst dit:

Als eerste geef je aan "dat was natuurlijk helemaal geweldig, maar het bord lijkt stuk te zijn".. Waar baseer je dit op ? Als je al aan geef dat het bord kapot is moet je terug om het bord te ruilen..

Ik zie niet dat je echt veel inzet hebt getoont om het zelf uit te zoeken.. Dit is opbouwend kritiek en niet om je af te zeiken.. Ik wil je tenslotte helpen ;)

De melding "CPU INIT" die niet op de achterkant van je kast zit, maar op het moederbord geeft aan dat er problemen zijn met de CPU.. Je geeft aan dat je gebruik maakt van waterkoeling en die zou ik als eerste eraf halen en de stock koeler gebruiken ( mits je een boxed versie gekocht hebt ).. Ben je in bezit van een FAN koeler dan zou ik die erop zetten..

Dat er niets piept klopt wel gezien de CPU niet goed functioneerd.. Het bord is na mijn idee in orde en heb je daar weer geluk mee.. Als het bord omgeruild moest worden duurde het nog wel even :)

Helaas staan de E6600 bij Azerty wel in backorder.. Levertijd 2 tot 3 werkdagen:

http://azerty.nl/producte...600-socket-775-boxed.html

Oow, leuk systeem trouwens.. Ben jaloers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaloers ben ik er niet op want ik kan met mijn systeem alles goed doen wat ik wil doen, maar ik denk dat je moederbord kapot is en niet de CPU. Ik heb zelden een kapotte CPU gezien en meegemaakt en ik heb al 1000+ systemen gebouwd in mijn leven.
Kapotte moederborden is bijna een wekelijks terugkerend fenoneem (op het werk dan hè :P ).

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik denk niet dat het je CPU is en als het wél zo is is het vaak de schuld van onzorgvuldigheid door jouw óf de winkel.

Onderbouwing. CPU's gaan zelden tot nooit kapot bij normaal gebruik omdat het een 'solid sealed as is' getest product is. Moederborden staan bloot aan de buitenwereld. Geheugen gaat ook niet snel kapot dus dat sluit ik uit.

PS: Ik ga er uiteraart vanuit dat je de juiste werkwijze hebt gebruikt en jezelf goed geaard hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

even de simpele dingen:

geen stekkers vergeten zoals de voeding voor de cpu ?
clear bios gedaan?
geboot met 1 bankje geheugen?
geboot met insert inhoudend op je toetsenbord?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:03

SeatRider

Hips don't lie

Offtopic: Ik dacht even "hee, een nieuw pinball topic!"

Afbeeldingslocatie: http://www.udc.co.uk/pinball/striker%20extreme%20table.jpg

* SeatRider gaat de forumafko's nog eens bestuderen

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

lol
heb je het bord gezien, het lijkt of een gek geworden loodgieter dat ding ontworpen heeft, dus zou goed kunnen......flipperkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rol-Co schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:38:
even de simpele dingen:

geen stekkers vergeten zoals de voeding voor de cpu ?
clear bios gedaan?
geboot met 1 bankje geheugen?
geboot met insert inhoudend op je toetsenbord?
Als er iets mis is met het geheugen zou het moederbord moeten gaan piepen mits de rest wel in orde is.. De insert button ingedrukt houden helpt alleen na een BIOS flash als die niet wil booten..

Echter de ATX12V stekker is wel een goeie.. Als je de 12V stekker er niet op plaatst piept het moederbord ook niet namelijk..

TIP: Het is makkelijk te controleren of je de ATX12V stekker bent vergeten.. De power LED gaat dan namelijk niet branden tijdens het booten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:50:
[...]

Als er iets mis is met het geheugen zou het moederbord moeten gaan piepen mits de rest wel in orde is.. De insert button ingedrukt houden helpt alleen na een BIOS flash als die niet wil booten..

Echter de ATX12V stekker is wel een goeie.. Als je de 12V stekker er niet op plaatst piept het moederbord ook niet namelijk..

TIP: Het is makkelijk te controleren of je de ATX12V stekker bent vergeten.. De power LED gaat dan namelijk niet branden tijdens het booten :)
en jij hebt ook een striker extreme dat je dit zo zegt? ik zou er niet vanuitgaan dat ie gaat piepen, van al mijn asus borden piept er geen 1 , p5b p5w daar hebben ze nou juist die display en zo voor gemaakt.
kijk naar de layout van het bord, geen piezo.....

en insert helpt wel degenlijk omdat ie dan in safemode boot. vaak ook als je geheugen hebt die bepaalde timings moet hebben (mijn g.skill hz bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvm
Heel erg bedankt allemaal _/-\o_ , het probleem is opgelost, ik was inderdaad de ATX12V stekker vergeten, ik kan je vertellen dat die vrij lastig te zien is op de striker, en ik heb er ook nooit aan gedacht dat er nog een 2e stekke voor het moederbord nodig zou kunnen zijn (mijn vorige systeem is al weer van een tijdje geleden), hele domme fout natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

lol

zit nogal verstopt onder die heatpipe warboel he :) dan zie je hem gauw over het hoofd.
veel plezier met je bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:15
Ik heb het zelfde probleem, helaas niet de zelfde oplossing... C2D 6700 er in.
iemand die mss ook zo'n probleem heeft, of een oplossing misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rol-Co schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:06:
lol

zit nogal verstopt onder die heatpipe warboel he :) dan zie je hem gauw over het hoofd.
veel plezier met je bord.
Ik vind dat nou echt een onlogische plaats om zo'n aansluiting onder een heatpipe te plaatsen, maar anderzijds had de TS dit zelf kunnen oplossen door goed de handleiding van dit bord door te nemen. Die dingen zitten er over het algemeen niet voor niets bij. :Y)
Pagina: 1