HTTP 500 errors, maar waar vandaan?

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,

Sinds kort heb ik een site omgezet van frames naar een div-layout. Deze site is gemaakt met (classic) ASP waaraan ook wat kleine dingen veranderd moesten worden, maar al met al niet veel speciaals. Toch word er ineens veel meer als anders geklaagd over het feit dat de site gewoon helemaal niet geladen wordt. Ik krijg screenshots opgestuurd met melding "HTTP 500" maar geen foutmelding.

Ik heb geprobeerd te zoeken naar logische oplossingen, maar aangezien de site niet groter is geworden, en de broncode al helemaal niet groter is geworden snap ik het nog niet helemaal. Want anders dan zou je denken dat misschien de server soort van overloaded is. Tevens heb ik alle pagina's gechecked of de database verbinding (access) wel gesloten wordt, en dit is gewoon overal netjes.

Een van de pagina's waar die http 500 error ook optrad was de startpagina die echt maar 1 query uitvoert! Ik heb alleen geen idee hoe dit probleem nu te verhelpen, aangezien ik liever de site zonder frames heb voor meerdere reden ( jullie weten er vast zat te bedenken ;) )

Wie kan mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken? _/-\o_

p.s. ik kan zelf helaas tot op heden de fout niet reproduceren.. ik heb dus echt geen idee wanneer het optreed of iets

[ Voor 5% gewijzigd door semicon op 09-12-2006 09:22 ]

• JHS
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Heb je al in het apache error log gekeken :) . Daarnaast denk ik niet dat dit iets te maken heeft met de markup, aangezien dit een error is aan de serverkant.

DM!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:06

André

Analytics dude

Is inderdaad iets voor Windows Servers en Server-software

• semicon
Ik kan zelf niet bij de apache logs (of wat voor log dan ook, omdat ik weinig beheerrechten heb, enkel FTP), heb de markup van mijn document (html) hier even in een bestandje gezet: klik (rechtermuis opslaan als, de webserver laat hem anders alsnog als pagina zien :x)

[ Voor 14% gewijzigd door semicon op 09-12-2006 11:09 ]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
500 is een server error. Niemand hier heeft iets aan html in een tekstbestand. Foutmeldingen staan in de log dus zorg dat je daarin kan kijken.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Je kan inderdaad 500 errors krijgen als er iets fout gaat in je ASP script.
Ik neem aan dat je Internet Explorer gebruikt om je site te testen?
Zelf heb ik daar namelijk ook problemen mee gehad, ergens in de opties van internet explorer staat een optie als 'show user friendly error pages' of iets in die richting.

Als je die uit zet zal je wél een serieuze foutmelding krijgen waar je wat mee kan. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• semicon
Nee sorry zover was ik zelf natuurlijk ook wel, zowel op firefox als op IE getest zonder die user friendly urls (zoals ik altijd al doe overigens) maar het probleem is dat ik zelf de error niet kan re-produceren! klanten bellen op dat ze die error krijgen, jullie site is down, ik zie http 500 error (via mail zelfs screenshot onvangen)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:13

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
semicon schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:25:
Nee sorry zover was ik zelf natuurlijk ook wel, zowel op firefox als op IE getest zonder die user friendly urls (zoals ik altijd al doe overigens) maar het probleem is dat ik zelf de error niet kan re-produceren! klanten bellen op dat ze die error krijgen, jullie site is down, ik zie http 500 error (via mail zelfs screenshot onvangen)
Dan hebben die klanten waarschijnlijk wel de 'friendly pages' aan staan.
Zijn het steeds dezelfde klanten, of is dat ook willekeurig?
Anders kan je misschien vragen of de klant een 'echte' foutmelding kan krijgen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• semicon
ja daar hoop ik nog steeds op, als ik een klant via de telefoon zou krijgen dan zou ik het diegene vragen, maar tot nu toe alleen mailtjes, of door mijn collega's aangenomen berichten dat de site eruit lag, met die foutcode.

Er is denk ik weinig wat we verder hier aan kunnen doen zover, misschien dat het nog wat anders kon zijn dat ik niet wist. Dus mocht iemand nog wat te binnen schieten wat dit zou kunnen veroorzaken laat het weten, en anders is het wachten wat mijn hosting mij gaat vertellen.
Pagina: 1