Toon posts:

digital tv via pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
wie zou mij kunnen vertellen hoe ik mijn samsung t1000t (kpn) digitale tv kan aansluiten op mijn windows mediacenter zodat ik tv kan kijken via mijn pc. dit kpn kastje is compatible voor mijn mediacenter
alleen weet ik niet hoe ik hem moet aansluiten.Er zit een coax aansluiting en een scart aansluiting op de achterkant van mijn pc en mijn kpn kastje heeft 2 scartaansluitingen.

vast bedankt voor de reaktie.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 11:24
Uhm,

Jij kan het kastje niet rechtsstreeks op jou mediacenter aansluiten. Daarvoor heb jij een interne PCI kaart nodig (een DVB-T TV Kaart met een Conax CI module erbij). Echter dacht ik dat MCE dat niet ondersteunde..

Digitenne/Digitale TV van KPN© zal in ieder geval voor zover ik weet niet functioneren met een mediacenter..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Naar mijn weten is het gewoon compatible, alleen werkt de tuner in de PC dan nog maar op 1 kanaal. Het "zappen" gebeurt op dat moment via de top-box van de KPN.
Je zou dus de scart-uitgang van de digitale tv-box op de Scart-ingang of S-Video/Composite ingang van je TV-kaart van je mediacenter moeten aansluiten. Je kan dan, als je een originele MCE-receiver hebt, ook nog met die IR oogjes gaan werken, en je MCE-remote functies leren van de digitale TV-box. Op die manier kun je toch zappen met je MCE remote, aangezien die dan de channelhops doorgeeft aan de box. Maar fijn werken, nee, nog niet (heb stille hoop op Viiv van Intel i.c.m. Vista (eventueel na een SP1 ofzo)...

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie wel voor de reaktie.

Zoals ik het begrijp moet het dus wel werken als ik een kabel koop met aan de ene kant scart en de andere kant s/video.

ik hoor graag van jullie.