Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wederom een aangename confrontatie met de verkeerspolitie

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Reden waarom ik dit topic start is hoofdzakelijk omdat ik even mijn ervaring wil delen, maar ik ben nu toch ook een beetje verbaast over de talloze negatieve berichten die je dagelijks te horen krijgt, dus eigelijk ook een beetje om wat sympathie voor die jongens te wekken . :)

Ik reed zojuist in Leusden, na kruispunt Groenezoom richting Leusden zuid, (wellicht dat iemand het herkent) op een 50km weggetje, wel een gevalletje 50 dat makkelijk naar de 80 kan worden verhoogd. En je raad het al, duurde niet lang voordat het stopsein was gegeven, ik reed toen ruime tijd 80+ dus toen ze me aanhielden wist wat er zou komen. 7(8)7

Nadat ik mijn rij en kentekenbewijs had laten zien zei ik meteen tegen de agent dat ik volkomen bewust van de situatie was en toen heb ik even mijn excuses aangeboden. Vervolgens zegt de agent: "Ja maar meneer we houden u aan wegens uw linker koplamp" whaa.. :P. bleek dus dat mijn linker lamp kappot was, hij legde nog uit hoe gevaarlijk dat is me slecht weer ed. en wenste me een goede avond, zijn collega (een milf trouwens :9 ) zei totslot nog dat ik inderdaad te hard reed maar dat ze wil begrip voor de omstandigheden had(50km weg)

Vond ik toch wel netjes, ze hadden mij mooi een paar honderd euro lichter kunnen maken.

Dit is tevens niet de eerste keer, een maand of twee terug ben ik weer netjes behandeld toen ik zonder apk naar de garage reed, of in 2003 ben ik zonder verzekering naar school gereden, de agent had daar wederom begrip voor aangezien ik het zelf niet wist, hij gaf mij zelfs zijn privé nummer om hem te bellen zodra de verzekeringsmaatschappij hun fout had bekend. :)

Misschien zijn er wel meer die iets soortgelijks mee gemaakt hebben?

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn ervaring is dat wanneer je ze op een normale manier benaderd, ze altijd vriendelijk zullen zijn. Ik heb nog eigenlijk nog nooit iets anders meegemaakt. Zelfs het vergeten van je rijbewijs en dergelijke wordt wel opgelost. Een grote mond geven is een garantie voor een bekeuring.
Edit: Voor degene die wel regelmatig negatieve ervaringen hebben, lijkt het me verstandig het eigen gedrag eens onder de loep te nemen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Roenie op 08-12-2006 22:57 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

ik heb het ook wel eens zo bij blik op de weg / wegmisbruikers gezien.
Als er geen overig verkeer is en je rijdt een keer iets te hard midden in de nacht ofzo maar voor de rest niets aan de hand is, dan zullen ze je ook niet aanhouden.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij is dat ook beleid nu, dat ze niet meer bekeuren voor dingen die regelneukerig zijn, maar meer bekeuren vanwege dingen die echt gevaarlijk zijn. Puur om meer begrip te kweken bij de weggebruikers :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

dat koude slechte weer zal ook wel meegeholpen hebben. geen zin om te lang buiten te staan. ;)

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Ik heb ook wel positieve ervaringen gehad met pliesie, maar toch zijn het de naaistunts die je bijblijven:

-lasergunnen op een stuk waar je normaal 100 mag maar waar nu voor de gelegenheid bordjes 70 neergezet zijn. verder is er geen reden voor die bordjes te zien: de maai werkzaamheden waarvoor gewaarschuwd werd zijn al een week geleden afgewerkt. De agent mopelt nog wat over "levensgevaarlijk rijden"... wie kent de autoweg van Zaltbommel richting Nieuwendijk /A27? Die weg dus.

-om vier uur 's nachts auto's op de A27 langs de kant gooien bij de Shell tussen Gorinchem en Raamsdonksveer om je auto te onderwerpen aan een grondige controle. "Ik wil naar huis, verdomme, hou op met die flauwekul aub." leverde bijna nog een bekeuring op voor belediging voor een ambtenaar in functie, omdat hij vond dat zijn werk flauwekul noemen beledigend was. Dat het gesprek daarna bepaald niet gezelliger werd mag duidelijk zijn.

-terwijl ik met een daarvoor uiterst geschikte auto 110 rijd waar je 100 mag, je gaan achtervolgen met een bussie dat daar zeker niet voor geschikt is om met die snelheid op zo'n weggetje te rijden en dan zeggen dat _ik_ gevaarlijk rij. "Volgens mij ben je gevaarlijker met een busje dat op 90% van z'n kunnen rijdt dan met een woeste sportbak die op 40% van z'n kunnen rijdt. Ik denk dat je gewoon stik snuivend jaloers bent dat jij in zo'n Turkenbus moet rijden en ik in een dikke achtcilinder die 300 gaat." is ook weer niet het boete-verminderende woord, maar daar heb ik, wederom na tweeën 's nachts, niet heel veel aandacht meer voor.

-Een vriend van me werd op weg naar een klant aangehouden door een agent en een leerling agent, waarbij de leerling agent expliciet opdracht kreeg van de reeds gecertificeerde agent om iets te vinden om te schrijven... en dan bekeurd worden omdat je ruitewisservloeistof "bijna op" is! Na enige gesteggel werd die bekeuring in elk geval verscheurd: de klant waar hij naartoe ging was het betreffende politie kantoor in Limburg waar hij een migratie deed die week. Ik geloofde het pas toen z'n manager (en zwager) het verhaal klakkeloos na vertelde op een verjaardag.

-Met serieus over de 190 geflitst worden waar je 70 mag. Maar de foto is van een gele Seat Leon met een onleesbaar kenteken, en ik reed zelf een blauwe Opel Astra 1.6 8klepper die je alleen naar de 190 krijgt als je hem aan een boeing 747 bindt en er mee gaat vliegen. Na drie bezwaarschriften en wat foto's van mijn auto en mijn kenteken bewijs toch nog kwijt gescholden. Schriftelijk alles gedaan want na het eerste telefoontje had ik wel m'n zakken vol van de arrogante doos aan de andere kant van de telefoonlijn die preventief maar vast begon met bijdehante opmerkinge te maken over "ja ik kan ook wel foto's onleesbaar maken meneer".

-Aangehouden worden in de auto van pappie, een Cadillac met full options. Juist jongetje, kom jij maar eens uit die auto dan gaan we eens even kijken of dit allemaal wel legitiem is. Ondertussen wel allerlij sjonnie-autos en opgevoerde brommers laten gaan en flink lompe opmerkingen maken over verwende jongetjes die in dure autos rijden. En het gek vinden als je dan tot op je schoenveters afgezeken wordt door iemand die nét effe wat bijdehanter is dan de verkeersagent in kwestie.

-Tot drie keer toe bij dezelfde agent moeten blazen omdat je in een bepaald niet onopvallende auto nog even terug naar huis moet om wat spullen op te halen. En dan blaasproefje doen bij het parkeerterrein van de voetbalclub in Woudrichem, dus niet dat je denkt woehoe, honderden auto's ofzo. En zeker niet zo één. De agent herkende me ook wel zei hij maar hij vond het gewoon zinvol dat ik nog even twee keer extra ging blazen. En dat ik geen Bob sleutelhanger kreeg. Dat vond ik écht gemeen ;)

Maar de allerergste vind ik nog wel: vriendelijk de weg vragen aan een pliesiemeneer in Utrecht, en dan op je flikker krijgen van die vent dat je daar niet mag stoppen met je auto, terwilj er helemaal niemand achter je zit die er langs zou kunnen willen. "bent u die agent die pas op z'n hoofd is geslagen door een arrestant? volgens mij is de schade aanzienlijk" is ook weer niet de goeie manier om vriendjes te worden... maar ik mocht wél tien minuten blijven staan daar, ondanks dat ik nog vroeg of ik niet bekeurd ging worden als ik stopte in de verboden-te-stoppen zone.

Het zou in theorie met m'n houding te maken kunnen hebben ware het niet dat ik altijd pas onaardig wordt nadat ik me erbij genaaid voel, dus ik begin altijd vriendelijk. Bovendien kun je aan een auto niet zien of de inzittende een zak is, zeker als ie niet gepimpt is.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 13:20

JT

VETAK y0

Het verschilt ook heel erg. Politie in Purmerend is but, in Enschede is het over het algemeen aardig volk en heb ik er voornamelijk goede ervaringen mee.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Tja, helaas voor dit positieve verhaal, zal je over het algemeen toch alleen de negatieve verhalen horen, zelf weinig met de politie te maken gehad. Behalve dat ze een keer een verkeerde verklaring hadden ingevuld (op de verkeerde manier) zodat de verzekering er niet veel van begreep.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Hoe weet je dat ze moeder was? :+
Mss hadden ze hun quota al gehaald.

Mij hebben ze ooit aan de kant gezet terwijl ik 30 kmpu te hard reed binnen de bbk, zonder autopapieren, zonder koplampen (om 3 uur 's nachts op een achterafweg net buiten diezelfde bbk), terwijl ik net zonder richting aan te geven voor ze de weg op was geschoten. In mijn foute bak.

Ik dacht: oh shit nu gaan we het krijgen. Was het alcoholcontrole. Gewoon je bek houden wachten wat ze precies van je willen. Het kan dus meevallen. Ik kwam net van een groot bedrijfsfeest af en ik was vast niet de enige die werd aangehouden. Ik had geen druppel alcohol op, rbw wél bij, en gordel om :)

Nog steeds een beetje boos op mezelf dat ik m'n autopapieren niet bij had. Normaliter heb ik die wel bij.

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 04:08:

Mij hebben ze ooit aan de kant gezet terwijl ik 30 kmpu te hard reed binnen de bbk, zonder autopapieren, zonder koplampen (om 3 uur 's nachts op een achterafweg net buiten diezelfde bbk), terwijl ik net zonder richting aan te geven voor ze de weg op was geschoten. In mijn foute bak.

Ik dacht: oh shit nu gaan we het krijgen. Was het alcoholcontrole. Gewoon je bek houden wachten wat ze precies van je willen. Het kan dus meevallen. Ik kwam net van een groot bedrijfsfeest af en ik was vast niet de enige die werd aangehouden. Ik had geen druppel alcohol op, rbw wél bij, en gordel om :)

Nog steeds een beetje boos op mezelf dat ik m'n autopapieren niet bij had. Normaliter heb ik die wel bij.
Ach mijn broertje is een keer aangehouden in mijn oude Nissan Sunny (86) toen ie zijn vriendin thuis gebracht had, omdat er inbrekers in de buurt actief waren :?
Al zou ie een inbreker zijn, er gaat niets in die wagen en 0-100 in 3,5 eeuw.
Ik heb wel veel momenten op de weg dat ik het jammer vind dat er geen politie in de buurt is, de aso's op de weg lijken altijd weg te komen met hun gedrag.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 05:01:
Ik heb wel veel momenten op de weg dat ik het jammer vind dat er geen politie in de buurt is, de aso's op de weg lijken altijd weg te komen met hun gedrag.
Ik ben na die ontmoeting zonder koplampen naar huis gereden. Half 4 's nachts. Met alleen breedstralers een paar cm van de grond af zie je niet zo veel op wegen zonder lantaarnpalen! Van die polderwegen .. pfff. Daarna de snelweg op maar nog altijd zonder lantaarnpalen. Achter een Golf aan gegaan .. achterlichten volgen, zodat ik wist welke bocht ging komen want alleen de weg proberen te volgen op de reflectie van die groene 100-meter bordjes en de vale strepen op de weg is ook geen succes. Maar toen ging hij 170 rijden! De schavuit! Nouja dan ik ook maar, ik moet er toch bijblijven hé. Wel érg donker allemaal :+ :X

Uiteindelijk snelweg mét verlichting. Wereld van verschil! Ik ben de Golf voorbijgegaan en heb mijn weg in nog wat hoger tempo vervolgd. Ook de rest van de weg naar huis waar het 100 was. Schiet wel erg lekker op zo op 2 x die snelheid en bijna geen verkeer }>

Telt dat ook? O-)

In de weken daaropvolgend nog tot 2 keer toe mijn koplampmotor moeten vervangen. Grrr. Koplampen deden het dus wel maarja als ze naar je motorblok schijnen ipv het wegdek heb je er niet zoveel aan :+

Als ik breedstralers + stadslicht aan heb zijn dat 4 lichten in de bumper die branden. Als je niet beter weet lijkt dat best wel op gewoon dimlicht. Alleen véél te laag om veel te zien veraf.

Niet veel later bedrijfswagen gekregen. 55 pk bestelhok. Traag als de neten maarja nu kan ik tenminste mijn innerlijke white van man ruim baan geven :P

Dat gezegd hebbende rij ik de laatste tijd wat braver. Met 10.000 km in de maand rij je toch van file naar file.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 05:31 ]

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Snelheid vind ik meestal niet eens zo erg, behalve dat het meestal zinloos is (overdag dan) bedoel meer het geen ruimte geven op de weg, snijden, busbaan pakken, onnodig links rijden.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Ben het wel eens met TS: ze zien meer door de vingers dan je denkt. Je onthoudt de keren dat ze je pakken.

Knettergek lijkt vooral op attitude gepakt te worden... Dat is niet leuk, maar juist branieschoppertjes veroorzaken veel ongelukken, en het is goed als die een beetje kort gehouden worden >:)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

De KLPD is qua mentaliteit ook wel anders dan lokale politie heb ik het idee.

• sorted.bits
  • Laatst online: 22-11 13:21
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 04:08:
Volgens mij werken ze niet meer via een quota, dat is laatst in het nieuws geweest, omdat er teveel onzin bekeuring werden uitgeschreven.

Verder vind ik wel dat mensen vaak zeiken op de politie, terwijl ze zelf degenen zijn die het verkeerd doen :?. Ik ben ook niet een geheel brave bestuurder, maar wanneer ik word aangehouden ga ik ze tenminste niet zitten afzeiken als ik zelf in de fout ben gegaan.

Verwijderd

Er is nog steeds een quota. Alleen nu met andere targets dan voorheen.

• Harry
  • Laatst online: 13-12-2024
In mijn ervaring is de KLPD in de regel soepeler dan de lokale/regio politie.

30+km/u te hard op de snelweg, komen ze even d'r naast hangen en geven met handgebaren aan dat 't iets rustiger aan moet. Gelijk ook nog even laten weten dat een gordel ook wel een handige optie is (oeps).

Dat had bij de regiopolitie geheid 2x een boete opgeleverd + nog één voor 't niet bij hebben van het kentekenbewijs

BMW 535D

Verwijderd

Het zou in theorie met m'n houding te maken kunnen hebben
Als ik je post zo lees, zou ik het "in theorie" maar weglaten :X

Houding is meer dan alleen de dingen die je zegt. Als je in je achterhoofd al negatief ten opzichte van de politie bent, ziet die agent dat aan je non-verbale communicatie. En dan weet ie direct dat ie jou moet hebben ;)

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 07:29:
De KLPD is qua mentaliteit ook wel anders dan lokale politie heb ik het idee.
Yup.

De KLPD zijn echt 'mijn vrienden', ook al heb ik meer aan die paar boetes van hun moeten betalen, dan al mijn andere boetes samen :+

Regiopolitie: daar zitten echte van de pot gerukte klootzakken bij. Breek me de bek niet open. Domme vmbo-klanten, arrogant als de neten. Geen respect voor die lui. Moet nog een goeie tegenkomen.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 01:31

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba heeft hier in Frankrijk ook goede ervaringen met politiecontroles. Twee keer gestopt, één keer omdat ik zat te bellen met de telefoon aan mijn oor 8)7 maar daar kwam ik vanaf met een waarschuwing, en één keer een standaardcontrole waarbij ik net toen mijn autopapieren niet bij me had 7(8)7. Dat was nog met mijn Hyundai Satellite (auto formaat minibus) dus hij vroeg "heeft u hem gehuurd?" "neehoor, die is van mij." maar de verzekering en APK waren in orde dus was er niets aan de hand.

Oh, trouwens wel één negatieve ervaring. Een slecht geregeld kruispunt met dubbele stoplichten zat helemaal vast. Alle richtingen werden geblokkeerd door mensen die linksaf wilden maar dat niet konden doen omdat de tegenliggers ook vast stonden. En dan staan daar midden op het plein een paar jutten met de handen in de zak. In plaats van dat ze nou het verkeer gaan regelen ofzo...

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 09-12-2006 12:03 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Twhomp schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:23:
[...]

Yup.

De KLPD zijn echt 'mijn vrienden', ook al heb ik meer aan die paar boetes van hun moeten betalen, dan al mijn andere boetes samen :+

Regiopolitie: daar zitten echte van de pot gerukte klootzakken bij. Breek me de bek niet open. Domme vmbo-klanten, arrogant als de neten. Geen respect voor die lui. Moet nog een goeie tegenkomen.
VMBO wil niks zeggen. Dankjewel dat je me er even verglijkt met een dom persoon. ;)
Niet alle VMBO'ers zijn dom! Integendeel, wij zitten gelijk als een VWO persoon, alleen wij hebben minder vakken, en dus meer lessen om de stof te leren, maar voor de rest ben ik even ver als een VWO'er. :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Volgens mij zegt dat meer over het huidige niveau van het VWO dan over dat van het VMBO ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• FiXeR.nl
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:07:
Volgens mij zegt dat meer over het huidige niveau van het VWO dan over dat van het VMBO ;)
:+ Misschien wel ja, maar ik ben het voortaan zat dat VMBO'ers worden uitgemaakt voor dom, wat dus helemaal niet zo hoeft te zijn. Ja, ik zit zelf ook op het VMBO en nee ik ben niet dom. (zelfkennis ;) )

Een VMBO'er kan misschien wat minder goed leren, maar misschien is hij erg goed met zijn handen, en dat wil niet betekenen dat hij dom is! :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als iemand die met zijn vingers in zijn neus door het Gymnasium gefietst is (nog voor die onzin van basisvorming, studiehuis, etc) kan ik het alleen maar met je eens zijn, FiXeR d:)b

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Das echt bull-shit om iemand op zijn opleidingsniveau te beoordelen. Menzen _zonder_ opleiding zijn dom. Met opleiding leer je allemaal evenveel over hoe het hoort in het leven en hoe je met elkaar om hoort te gaan. Dat sommige mensen dat niet snappen, en dus asociaal zijn, is weer hun eigen zwakte. Soms hoort dat echter weer in een cultuur (ik noem voorzichtig "campers"), waardoor men ook niet van elkaar leert hoe het "wel hoort" (want ook dat is relatief).

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 09-12-2006 12:31 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• FiXeR.nl
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:28:
Als iemand die met zijn vingers in zijn neus door het Gymnasium gefietst is (nog voor die onzin van basisvorming, studiehuis, etc) kan ik het alleen maar met je eens zijn, FiXeR d:)b
Ik heb zelf ook VWO advies, maar zit op het VMBO, waarom? Omdat ik leren niet leuk vind en veel liever met me handen werk. Maar daar gaat het nu even niet over, want het gaat over aanvaringen.

Ik heb zelf gelukkig nog nooit een aanvaring met de politie gehad :)

Verwijderd

Room42 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:29:
Das echt bull-shit om iemand op zijn opleidingsniveau te beoordelen. Menzen _zonder_ opleiding zijn dom.
Het is bullshit om iemand op 'n opleiding te beoordelen, maar mensen zonder opleiding zijn dom????
Snap je zelf wel wat je nou zegt?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 10:49:
[...]

Als ik je post zo lees, zou ik het "in theorie" maar weglaten :X

Houding is meer dan alleen de dingen die je zegt. Als je in je achterhoofd al negatief ten opzichte van de politie bent, ziet die agent dat aan je non-verbale communicatie. En dan weet ie direct dat ie jou moet hebben ;)
Inderdaad. Vind je het gek dat ze moeilijk doen als je ermee om gaat met zo'n mentaliteit.
Als een gebruiker bij mij op't werk zo uit de hoogte zou doen richting mij kan ie het ook wel schudden.

Zelfs heb ik nog niet zoveel contact gehad met de politie. E als ik al contact had was het enkel maar positief. De laatste keer was in Duitsland. Ik was lekker aan het "touren" op de motor tot ik van de weg geplukt werd.

"Weet u hoe snel u reed ?"
"Euh, nee, dat ligt eraan waar u mij gelaserd/geflitst hebt"
"115 waar je 70 mocht."
"Aj, VISA ?"
"Euh ja, dat kan."

*kerel haalt betaalapparaatje*

"Ik ga er 2 x 35 van maken ipv 1 x 100, als Duitser zou je trouwens je rijbewijs voor een maand kwijt geweest zijn"

Ik bleef er vrij relaxt bij, de kerel bleef dat dus ook, en ik werd dus gematst.
Je kan natuurlijk wel eens tegenkomen die slecht geslapen heeft ofzo, of wat anders aan z'n kop heeft. Net zoals jij en ik dat kunnen hebben kan zo'n agent dat ook. Dan verbaast het me niets dat ze beginnen miereneuken als ze iemand voor zich krijgen die wat arrogant/lastig/... doet

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• FMS
  • Niet online
Je beschrijft nu een aantal uiteenlopende situaties, per geval zou de oorzaak natuurlijk anders zijn, je kunt niet voor alle gevallen zeggen dat het of door jouw mentaliteit komt of door een aso agent. Maar wat wel gezegd kan worden is dat het in totaal minder had kunnen wezen met een positievere houding.

Ik ben trouwens benieuwd naar wat voor auto je rijdt, gezien jouw icon en de 300km/h opmerking.
Ging er van uit, maar Ik had haar daar in iedere geval wel een handje mee willen helpen :+ :P

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:39

Destruction

(ex-)Automonteur

Room42 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:29:
Das echt bull-shit om iemand op zijn opleidingsniveau te beoordelen. Menzen _zonder_ opleiding zijn dom.
Da's knap... Dus iemand op zijn opleidingsniveau beoordelen is bullshit, maar mensen zonder opleiding zijn dombo's? Hoezo kort door de bocht..
Soms hoort dat echter weer in een cultuur (ik noem voorzichtig "campers"), waardoor men ook niet van elkaar leert hoe het "wel hoort" (want ook dat is relatief).
Kampers.. da's dezelfde discussie als agenten, turken, marokanen, nederlanders, belgen, fransozen.. Overal zit goed en slecht bij, ga nou niet alles beoordelen op de slechten.. Ken ook zat kampers die gewoon zoals jij en ik hard werken voor hun geld.

Verder klopt het wel wat o.a DinX zegt. Als je normaal doet kom je in de meeste gevallen gematst weg. Niet dat ik altijd braaf en aardig ben tegen een agent, soms heb ik gewoon haast, en dan rij ik tehard, en dan word ik op mn vingers getikt (bekeuring), terecht. Maar dat heldenverhaal heb ik dan geen behoefte aan ('60 waar 50 is toegestaan, meneer, dat is levensgevaarlijk!'), en dat maak ik niet altijd even tactisch duidelijk.. :) Maar meestal kom je zonder boetes weg als je gewoon vriendelijk blijft. De ene agent is de andere niet.. Sommigen zijn gewoon ontzettend arrogant, en dan is het voor mij persoonlijk niet altijd even makkelijk vriendelijk te blijven. Een agent uitschelden zoals sommigen doen zou ik nooit doen, maar soms is het wel _erg_ makkelijk om die ene opmerking die je te binnen schiet te uiten.. De jongste agenten zijn de ergste, die hebben zich nog te bewijzen, dus die doen nog wel eens aan insectenseks. Heel irritant. De wat ouderen zijn redelijker, gelukkig. Politie hoort toch de vriend van de burger te zijn, niet de aardsvijand.

[ Voor 39% gewijzigd door Destruction op 09-12-2006 13:18 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

FMS schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 13:12:
per geval zou de oorzaak natuurlijk anders zijn, je kunt niet voor alle gevallen zeggen dat het of door jouw mentaliteit komt of door een aso agent. Maar wat wel gezegd kan worden is dat het in totaal minder had kunnen wezen met een positievere houding.
Dat klopt op zich zeker wel. Als ik sterk het idee heb dat er idioterie uitgehaald wordt waarvoor ik kan gaan betalen dan ik m'n geduld vrij rap op en ben ik wel een beeeeeetje onsympathiek. Maar: ik ben altijd beleefd op het moment dat ik wordt aangehouden, gewoon goedenavond zeggen, en je zel mij écht niet horen miepen als ik aangehouden wordt omdat ik hard reed vanwege de bekeuringen: hard rijden kost gewoon poen, dat weet je. Wél heb ik er last mee als er dan flink bij gepreekt wordt met allerlij onzin in de preek, maar ik hou normaliter wel gewoon netjes m'n waffel en wens de agent gewoon een rustige avond, zelfs als het na tweeën is en ik net zeven uur heb zitten sturen om in Nederland te komen en dan aangehouden wordt voor 82 waar je 80 mag. Ligt aan de auto denk ik dan maar.
Ik ben trouwens benieuwd naar wat voor auto je rijdt, gezien jouw icon en de 300km/h opmerking.
April tot afgelopen woensdag:
Verwijderd in "Alles wat rijdt, from the USA.. deel 4"
Nu een iets tammer dieseltje met vier stoeltjes.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 10:49:
Ik kijk wel altijd boos maar zo zit m'n bek gewoon het lekkerst. Verder kun je, tot je opzettelijk bijdehand en irritant gaat lopen doen niet merken dat ik lelijk kan doen, want ik ben wél vriendelijk, wens de agent wel een goede avond en werk gewoon netjes mee aan dingen als mag ik even de papieren het rijbewijs en de kofferbak zien. Wetend dat ik kleine kinderen bang kan maken door ze aan te kijken probeer ik toch wel even vriendelijk te glimlachen als ik goedenavond zeg, zelfs als ik het lieg.
Als m'n nonverbale communicatie een probleem zou zijn dan zou ik nooit zo makkelijk in m'n werk kunnen functioneren, want het is een belangerijk deel van mijn werk om op het moment dat helpdeskers boze gebruikers produceren ik die gebruikers weer rustig krijg en ze een gepaste oplossing bied. M'n manager is wild enthousiast over me dus schijnbaar gaat dat beter dan je na dit verhaal zou kunnen verwachten. Ik kán wel heel aardig zijn :>
De houding wordt pas ongezellig als ik mezelf afgezeken voel, iets dat om de één of andere reden bij de regio politie Zuid Holland Zuid nogal regelmatig voorkomt. Dat het daarvan natuurlijk niet korter duurt... ach, gedeelde smart is halve smart. O-)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Mijn ervaringen met de politie zijn gemengd. Pa werkt erbij dus in de regio kennen de meesten mij al vanaf dat ik een klein en onschuldig jongetje was. Maar dat wil niet zeggen dat ik altijd gematst word. Bekeuringen voor rijden zonder licht (Ja ik heb er een godse hekel aan, maar als je naar school moet en je komt onderweg naar het station achter dat je koplamp het niet doet...) krijg ik ook gewoon, en terecht. Wat wel fijn is, blazen hoef ik nooit te doen, ze kennen me en weten dat ik niet drink.

Poosje terug ook leuk, ik was aardig aan het doorrijden (120 waar je 80 mag) was wel midden in de nacht. Had door dat er een auto achter me reed, eenmaal in mijn straat aangekomen bordje stop politie, dus ik de auto op de oprit gezet, iets dat ik normaal nooit doe, maar nu wel zodat duidelijk was waar ik woonde ;) Stapt die agent uit, "O Erwin ben jij het? Wist niet dat je zo'n auto hebt... doe je goed als student man, wat voor motor ligt erin etc etc? Ja we wilden je eigenlijk even laten blazen, want je reed aardig door maar ik vertrouw erop dat je niet drink. Was heel gezellig gesprek midden in de nacht :Y)

Ook wel eens mindere ervaringen gehad, toen mijn ouders de transporter nog hadden stond mistlamp achter aan. Wist ik veel... werd ik aangehouden. Vrouw komt naar me toe zonder Hoi of wat te zeggen "rij en kentekenpapieren graag" kijkt er naar, zegt "reden waarom ik je aan de kant zet is je achtermistlicht" dus ik antwoord verbaasd? Staat die aan? Wat vervelend, zal hem direct uitzetten. Maar toen pakte ze haar boekje, en wilde een bon gaan uitschrijven. Dus ik zeg "Wat doe je nu? Krijg ik daar een bon voor?" ja jonge lui vinden het stoer met mistlampen aanrijden ed. Ik werd toen dus pissig "Dus jij denkt dat ik met deze logge bus om stoer te zijn mijn mist achterlicht aanzet? Moet gvd niet gekker worden" en toen liep ze zonder wat te zeggen weg :?

Maar over het algemeen goede ervaringen, en als jij een beetje aardig doet valt het allemaal best mee. Echter zodra het zeker is dat ik een bekeuring ga krijgen, is mijn aardigheid weg ;)

XXXVI

Verwijderd

Volgens de regels kunnen ze volgens mij jou een boete geven als je geen reservelamp bij je hebt. Als je die bij je had, had je de lamp dan direct daarvoor moeten vervangen doen voordat je uberhaupt verder mocht rijden. Je hebt het wel erg getroffen zeg. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 17:32 ]

Verwijderd

Mijn ervaring is meer, als de politie agent denkt, "die kan het wel betalen" schrijft ie sneller een boete..

ik vind het hele quota gedoe een gigantische onzin, het is gewoon geld plukkerij. Vroeger... Ahum, was de politie er nog gewoon voor de veiligheid.

Ik kreeg een boete omdat een klant mij terugbelde(ik probeerde een afspraak voor diezelfde middag te annuleren), toen een motoragent mij aanhield, ik leg de situatie uit, én wat blijkt totaal geen begrip terwijl ik er netjes ben gebleven.

Geeft die hufter me ook nog de opmerking, voor die 140€ had je een goede carkit kunnen kopen..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 17:56 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 17:54:
Mijn ervaring is meer, als de politie agent denkt, "die kan het wel betalen" schrijft ie sneller een boete..

ik vind het hele quota gedoe een gigantische onzin, het is gewoon geld plukkerij. Vroeger... Ahum, was de politie er nog gewoon voor de veiligheid.

Ik kreeg een boete omdat een klant mij terugbelde(ik probeerde een afspraak voor diezelfde middag te annuleren), toen een motoragent mij aanhield, ik leg de situatie uit, én wat blijkt totaal geen begrip terwijl ik er netjes ben gebleven.

Geeft die hufter me ook nog de opmerking, voor die 140€ had je een goede carkit kunnen kopen..
Ja kijk dat is dan toch ook gewoon je eigen schuld?

Ook gebeld worden mag niet...

Heeft ook een computer!

• 4x2
  • Laatst online: 07:51

4x2

lộn xộn quá

Och, 2 weken terug aangehouden met de motor omdat ik met 20-30 te hard achter een KLPD volvo aanreed.
Schoot tenminste lekker op :+
Geen boete voor gehad overigens, al had het me ook weinig gescheeld als ie er wel 1 had gegeven, maar het mozes effect achter zo'n auto op de snelweg is best leuk :P

En een keer op de rollenbank met de brommer samen met een vriend van me, allebei de brommers zonder moeite tot het einde vd schaalverdeling, de motoragent die dr gas mee mocht geven vond het overduidelijk wel leuk.
Wel allebei een boete voor gehad, maar verder geen preken gehad, ze hebben nog gewaarschuwd waar dr verder nog rollenbanken stonden en vonden het allemaal wel interessant ("het is jammer dat het niet mag, maar het loopt verrekkes mooi") .

leeg

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-11 19:49
laatst wou ik de scooter van kameraad van me voor hem afstellen, dus achter het huis paar keer heen en weer gereden, 10 minuten later politei bij, (buren gebeld) dus ik krijg en bekeuring omdat ik zonder helm rijd(maximum 100 meter) nou hun proberen uit telegen dat ik even het motor geluid goed moet horen begrijpen ze niet, maar een maand later houdt en gekke en pistol tegen mijn kop, dus ik politie gebeld, komen ze pas naa 2 uur!
nou kunnen ze mij veel vertellen, maar als er geen centen te verdienen vallt komen ze als het hun passt

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:19

FlyEragon

Alien Monkeys

soheilmd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 19:33:
laatst wou ik de scooter van kameraad van me voor hem afstellen, dus achter het huis paar keer heen en weer gereden, 10 minuten later politei bij, (buren gebeld) dus ik krijg en bekeuring omdat ik zonder helm rijd(maximum 100 meter) nou hun proberen uit telegen dat ik even het motor geluid goed moet horen begrijpen ze niet, maar een maand later houdt en gekke en pistol tegen mijn kop, dus ik politie gebeld, komen ze pas naa 2 uur!
nou kunnen ze mij veel vertellen, maar als er geen centen te verdienen vallt komen ze als het hun passt
een pistool tegen je kop ? je hebt dus 112 gebeld en ze kwamen psa na 2 uur ?

Verwijderd

politie komt echt niet sneller/trager naargelang ze iets kunnen verdienen hoor.

Ze gaan wél sneller komen als jij daar nog rondrijdt met jouw/een ander brommertje, aangezien ze nog kans hebben om je te vatten. Als jij belt na een overval (ik gok daarop, ik breng een pistool tegen je kop automatisch daarmee in verband) is het niet belangrijk meer of ze er 5 minuten of 1 uur later staan, die overvaller is toch al weg.

Verder speelt ook de tijds-ervaring op dat moment mee, na mijn auto-ongeluk had ik het gedacht dat het medisch urgentieteam uren weg bleef, terwijl achteraf blijkt dat ze in totaal 7 minuten nodig gehad hebben om ter plaatse te staan. De politie was er zelfs nog sneller, wat toch wel een prestatie is om op zo'n locatie zo snel iemand ter plaatse te hebben, terwijl het helemaal zo nauw niet stak, geen van de 2 ging nog wegrijden en ze hadden tijd zat om boete's uit te delen (wat ze jammer genoeg ook gedaan hebben)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 17:54:

:D
Echt, waar gaat dit over? Je mag niet bellen, lekker belangrijk dat je een afspraak wilt annuleren...
Ze geven je een bekeuring omdat ze je ergens op kunnen pakken. De achterliggende reden is dat scooters een tyfusherrie maken en iedereen zich er aan ergert, behalve de bestuurders.

Ik heb ook een pistool tegen m'n hoofd gehad en bij mij waren ze wel op tijd. Graag even de situatie wat beter uitleggen, want als jij 112 belt voor een overval met vuurwapen wordt dat gewoon serieus genomen, heel simpel.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

Aikon schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:21:
[...]

Echt, waar gaat dit over? Je mag niet bellen, lekker belangrijk dat je een afspraak wilt annuleren...

[...]

Ze geven je een bekeuring omdat ze je ergens op kunnen pakken. De achterliggende reden is dat scooters een tyfusherrie maken en iedereen zich er aan ergert, behalve de bestuurders.

Ik heb ook een pistool tegen m'n hoofd gehad en bij mij waren ze wel op tijd. Graag even de situatie wat beter uitleggen, want als jij 112 belt voor een overval met vuurwapen wordt dat gewoon serieus genomen, heel simpel.
Inderdaad, beide gevallen zeer terecht hoor...

Ik ben een keer aangehouden ivm plek op de weg op een scooter (zo'n 80 km/u stuk wat altijd vastzit) Ik legde het uit en kwam weg met een waarschuwing... toch aardig :)

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-11 19:49
Aikon schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:21:
[...]

nou het begon zo:
ik en kameraad van me wouden en auto inhalen, er zatten vier jongen in de auto, ze lieten ons niet inhalen, elke keer gaaf die eens meer gas of kwam na links, naa paar keer lich signal te geven remde die kei hard, ik dus bijna op hem op gereden, stappten 2 van die jongens uit, en kwamen naar ons toe de ene trok en pistool en zei ja wat wil je nu doen flikker!
nou toen ze zagen dat en auto aankomt zijn ze in de auto gestappt en weg gereden,
ik even de auto op zei gezet, eerst 5 minuten gewacht tot ik tot rust kwam, en dan 112 gebeld, zij hebben mij dan doorverbonden met de lokaale politie stadskanaal (zuid oost groningen) hele verhaal uitgelegd, toen werdt ons verteld dat we even moeten wachte tot en auto langs komt, en dat duurde+- 2uur!

wat tyfusherrie van en scooter aangaat, kunnen ze jou gewoon bekeuren als je meer als zoveel Db uit je uitlaat komt.

[ Voor 5% gewijzigd door soheilmd op 09-12-2006 21:03 ]

Verwijderd

Bertus schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 19:01:
[...]

Ja kijk dat is dan toch ook gewoon je eigen schuld?

Ook gebeld worden mag niet...
Weer zo'n sullige moraal ridder, zal ik zelf even uitmaken wat wel en niet mag ?
En zon kut agent kan toch ook gewoon een waarschuwing geven en wat begrip tonen ?Maar nee meneertje moest z'n quota blijkbaar nog halen..

Verwijderd

soheilmd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:58:
[...]

nou het begon zo:
ik en kameraad van me wouden en auto inhalen, er zatten vier jongen in de auto, ze lieten ons niet inhalen, elke keer gaaf die eens meer gas of kwam na links, naa paar keer lich signal te geven remde die kei hard, ik dus bijna op hem op gereden, stappten 2 van die jongens uit, en kwamen naar ons toe de ene trok en pistool en zei ja wat wil je nu doen flikker!
nou toen ze zagen dat en auto aankomt zijn ze in de auto gestappt en weg gereden,
ik even de auto op zei gezet, eerst 5 minuten gewacht tot ik tot rust kwam, en dan 112 gebeld, zij hebben mij dan doorverbonden met de lokaale politie stadskanaal (zuid oost groningen) hele verhaal uitgelegd, toen werdt ons verteld dat we even moeten wachte tot en auto langs komt, en dat duurde+- 2uur!

wat tyfusherrie van en scooter aangaat, kunnen ze jou gewoon bekeuren als je meer als zoveel Db uit je uitlaat komt.
Hebben ze die lui nog te pakken gekregen ?

Verwijderd

Weer zo'n sullige moraal ridder, zal ik zelf even uitmaken wat wel en niet mag ?
En zon kut agent kan toch ook gewoon een waarschuwing geven en wat begrip tonen ?Maar nee meneertje moest z'n quota blijkbaar nog halen..
Nee, dat doet de politie voor je. En met zo'n kromme moraal als jij kennelijk hebt dat je denkt dat regels niet voor jou opgaan omdat je zo'n belangrijk telefoontje moest plegen lijkt het me volledig terecht dat je die boete kreeg.

Verwijderd

als jij het echt zo belangrijk vind om bereikbaar te zijn in de auto, dan koop je je maar een handfree kit (en dat moet echt geen 140€ kosten, koop een gsm met een luidsprekerfunctie, heb je zelfs direct geen handfreekit meer voor nodig) of je betaalt de boete, zo simpel is het.

Als ik ergens snel moet zijn omdat ik een afspraak heb mag ik dan ook 160 rijden zonder dat ze me een boete mogen geven? Neen, ik doe het misschien wel, maar dan moet je niet klagen dat je een boete krijgt.

• Aikon
  • Niet online
soheilmd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:58:
[...]

nou het begon zo:
Wel een grappige situatie eerlijk gezegd. :D
Vind het toch een vreemd verhaal hoor, ik neem aan dat je het kenteken hebt doorgegeven, misschien dat ze gelijk op zoek gingen naar die auto? Maar ja, als je na 5 minuten pas belt heeft dat ook niet zoveel zin. Ik had de politie al aan de lijn toen m'n berover pas 5 meter weg was :D
Bij mij gingen ze ook eerst op zoek naar die kerel, ipv naar mij, aan mij heb je toch niet zoveel als agent natuurlijk. Maar dan nog waren ze er wel na 5~10 minuten ofzo. :)

Let trouwens aub iets meer op je spelling, je hebt nu serieus om de 6 woorden een fout ofzo.
Ach, ze willen je gewoon laten betalen vanwege genoemde reden, waarom moeite doen met een microfoon en vage regeltjes als je ook voor geen helm kan bekeuren.
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 09:48:
Nee, tuurlijk bepaal jij dat niet, denk eens na. Met je kut agent, moet je ze ook niet bellen als je in elkaar bent geslagen he, of als je beroofd bent, of zijn ze dan wel handig?
En quota doen ze al een tijdje niet meer aan hoor.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:04
[...]

:X Nee doe maar niet...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-11 15:47

reuzekind

Ik geloof in GoT

Aikon schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:37:
En quota doen ze al een tijdje niet meer aan hoor.
Dan ben je toch echt verkeerd ingelicht hoor :) Het enige dat verdwenen is, is de individuele bonnenquota voor agenten. Maar de prestatiecontracten van de korpsen zijn nog precies hetzelfde, inclusief de daarmee gepaarde bonus van om en nabij de €600.000.- voor een korps van redelijke grootte. Leuke wasse neus dus, om de burger te laten denken dat het opgelost is.

Zie ook hier

[ Voor 8% gewijzigd door reuzekind op 10-12-2006 16:02 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

• Aikon
  • Niet online
Joh, dat wist ik niet nee. Kansloos gedoe.
Controleer gewoon een dagje op geen richting aangeven, dan ben je ook klaar. :P

Verwijderd

Aikon schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:24:
Joh, dat wist ik niet nee. Kansloos gedoe.
Controleer gewoon een dagje op geen richting aangeven, dan ben je ook klaar. :P
Amen. Dat is toch wel één van de dingen in het verkeer vaar ik me het vaakst aan erger zeg... :{

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:08

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:14:
[...]

Amen. Dat is toch wel één van de dingen in het verkeer vaar ik me het vaakst aan erger zeg... :{
Jah, sta je daar soms een minuut voor jan lul te wachten aan een grote rotonde enzo ...

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• FiXeR.nl
  • Niet online
Op eigen terein mag je toch gewoon rijden?

• Wok
  • Laatst online: 22-11 20:28

Wok

Dakloos...

DinX schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:23:
[...]

Jah, sta je daar soms een minuut voor jan lul te wachten aan een grote rotonde enzo ...
Niet alleen grote rotondes ;) Ik maak het ook te vaak mee...

Ik rijd op een rotonde af... Ik zie een auto op de rotonde tegemoet komen, dus ik stop... Gaat die laml*l dus toch gewoon de rotonde af zonder richting aangeven :( %^&#@ Argh!... Als-ie nou gewoon zijn richtingaanwijzer had aangezet, had ik gewoon door kunnen rollen in 3 in plaats van een full-stop te moeten maken... :r

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Spiller
  • Laatst online: 10-11 16:37
Soms ben ik zo druk bezig met sturen dat het echt niet lukt om voordat ik het stuur naar rechts ga draaien ik aan de richtingaanwijzer kan gaan zitten trekken. Pas op het moment dat mn arm/hand erlangs komt gooi ik hem uit... Ik rij dan ook wel als een idioot...

Ioniq 5 P45

• Wok
  • Laatst online: 22-11 20:28

Wok

Dakloos...

Spiller schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:07:
Soms ben ik zo druk bezig met sturen dat het echt niet lukt om voordat ik het stuur naar rechts ga draaien ik aan de richtingaanwijzer kan gaan zitten trekken. Pas op het moment dat mn arm/hand erlangs komt gooi ik hem uit... Ik rij dan ook wel als een idioot...
Dan rijd je inderaad als een malloot :X

Ik ben zeker geen heilige als het op autorijden aankomt, maar ik zorg er altijd voor dat ik mijn richtingaanwijzer ruim van tevoren aan zet. Op rotondes/verkeerspleinen kan ik dan ook niet beschuldigd worden dat ik niet aangeef waar ik heen wil/ga.. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Fiets licht was er afgetrapt, iemand wou niet intergreren of zo....en dan wordt je aangehouden als student zijnde

"weet u dat het heek gevaarlijk is jongeman, alleen met een acherlicht rijden, kunt u zichzelf verklaren"

/me start zijn verhaal

"meneer agent, ik heb een vraag, laat mij me even verklaren
-Ik heb mijn dynamo AAN mijn band draaiend
-Ik heb de afgetrapte voorlamp (Tering junks hier) in mijn hand
-Ik sta voor een fietsenmaker

Trek uw conclusie?"

"Okey, maar doe het nooit meer"

/me moest zich inhouden om te antwoorden als

"Houd jij die junks dan even weg?"

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:02
FMS schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:49:
Ik reed zojuist in Leusden, na kruispunt Groenezoom richting Leusden zuid, (wellicht dat iemand het herkent) op een 50km weggetje, wel een gevalletje 50 dat makkelijk naar de 80 kan worden verhoogd. En je raad het al, duurde niet lang voordat het stopsein was gegeven, ik reed toen ruime tijd 80+ dus toen ze me aanhielden wist wat er zou komen. 7(8)7
Als ik denk welke weg het is, heb je tering mazzel gehad. Ik neem aan dat dit de weg net over het pon-lijntje is geweest. Dat is een behoorlijke tijd een 30 km zone geweest. Dan was je het rijbewijs kwijt geraakt

• Aikon
  • Niet online
Spiller schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:07:
Wat een bullshit. Of je moet enkel chicanes rijden, je kan namelijk je knipperlicht ook (ruim) vantevoren aanzetten. Sterker nog dat is het hele idee, tegen de tijd dat je aan je stuur gaat draaien hebben anderen ook wel door dat je een bocht gaat maken.

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En je hebt als het goed is twee handen. Met je rechterhand kan je het stuur vasthouden en met je linkerhand over het stuur naar de richtingaanwijzer glijden. Gewoon meer oefenen met rotondes rijden, je kan namelijk makkelijk correct richting aangeven op een rotonde... (Tenzij je maar één arm hebt en dus een automaat rijdt en zo'n "trekkerknop" op het stuur hebt om makkelijker te kunnen draaien)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 13:20

JT

VETAK y0

[...]

Een man met een afgerukte arm en gebroken been in een rolstoen: "Die sukkel kan toch wel zelf nadenken dat telefoneren in de auto niet goed gaat?? Maar nee, hij moest zonodig met z'n klantje bellen ."

Maw: gelukkig maar dat de politie mensen zoals jij bekeurt. Want blijkbaar is het telefoontje met een klant stukken belangrijker dan de verkeersveiligheid van anderen. En aangezien jij dat dus blijkbaar niet kan bepalen, net zoals genoeg andere mensen op de weg, moeten agenten daar toezicht op houden. En nee, ik ben niet zo een moraalridder op de weg dat ik een boete voor 1km/h al terecht vind, ik ben zelf ook verre van heilig. Maar als ik gevaarlijke dingen uithaal dan doe ik dat alleen dan, wanneer er geen andere weggebruikers aanwezig zijn en last van me kunnen hebben.

Ik heb niks gezegd als het een telefoontje van 10 seconden was, maar dat was het vast niet, met een klant

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Ik ben vorig jaar op 1ste kerstdag aangehouden door een motermuis omdat ik 125 reed met aanhanger......

Tijdens het invullen van de gele bon en controle van mijn kenteken e.d. bleek de agent net als ik bij dezelfde garage zijn auto's te kopen. Omdat ik in Den Haag woon en mijn auto in Noord-Drenthe koop vond hij dat wel bijzonder en uitzonderlijk....

Hij wenste mij fijne dagen, en of ik de groeten wilde doen aan Henk....

En hoppa, de bon werd verscheurd :)

• FMS
  • Niet online
cardinal808 schreef op maandag 11 december 2006 @ 00:54:
[...]

Als ik denk welke weg het is, heb je tering mazzel gehad. Ik neem aan dat dit de weg net over het pon-lijntje is geweest. Dat is een behoorlijke tijd een 30 km zone geweest. Dan was je het rijbewijs kwijt geraakt
Het was toch een 30km zone omdat ze bezig waren met de nieuwe verkeerslichten daar? Voorheen was het altijd nog een 50km zone.

Niettemin inderdaad mazzel gehad hoor. Daar niet van. :P

[ Voor 6% gewijzigd door FMS op 11-12-2006 12:58 ]

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 12:13:
Ik ben vorig jaar op 1ste kerstdag aangehouden door een motermuis omdat ik 125 reed met aanhanger......

Tijdens het invullen van de gele bon en controle van mijn kenteken e.d. bleek de agent net als ik bij dezelfde garage zijn auto's te kopen. Omdat ik in Den Haag woon en mijn auto in Noord-Drenthe koop vond hij dat wel bijzonder en uitzonderlijk....

Hij wenste mij fijne dagen, en of ik de groeten wilde doen aan Henk....

En hoppa, de bon werd verscheurd :)
Dat is toch gewoon treurig? Tuurlijk, jij bent er blij mee, zou ik ook zijn. Maar het feit dat je dezelfde garage hebt als meneer de agent is belangrijker dan de verkeersveiligheid en de wet?

• p-de-geus
  • Laatst online: 21-09 08:46
Ik heb 2 keer met de politie te maken gehad.

1 keer aangehouden en 1 keer omdat ik een autoongelukt had.

Bij mn ongeluk waren ze snel ter plaatse, ik denk dat het misschien 5 a 10 minuten heeft geduurd wat betreft mijn beleving.

De andere keer ging ik op zondagavond karten in zoetermeer. Daar bij het kartcentrum betaal je ook gelijk voor zo'n kartmutsje. Na het karten reden we terug met de auto naar gouda. Onderweg hadden wij voor de gein die mutsjes opgedaan.

Toen wij in gouda reden zijn we 'staanden gehouden, geheel terecht, het is toen naar mijn mening rommelig gelopen en heeft de politie het naar mijn mening veel beter kunnen aanpakken. De auto is toen doorzocht(terecht), ik ben als enige van de 5 gefoulieerd(wrom de rest niet is mij een raadsel). Uiteindelijk zijn we gearresseerd voor diefstal van die mutsjes, dit terwijl dit niet geverivieerd kon worden en wij allemaal zijden dat wij hiervoor betaald hebben. Wij dus naar het bureau meegenomen en 2 uur in de cel moeten zitten (opzich een ervaring appart ;) ). Wij moesten ook tekenen voor het vrijwillig afstaan van de mutsjes anders mochten we niet weg, kortom gedwongen om te tekenen. Ook kregen wij een boete voor diefstal(die eigenlijk al onwettig was). na die 2 uur zijn we weer vrijgelaten. Dit was om +/- 01.00, wij ging toen nog wat eten bij een pompstation waar wij in de gaten gehouden werden. We zijn zelfs nog een keer staande gehouden wrom we om 01.30 nog aan het rijden waren, rondrijden is niet verboden toch? Tot aan het arresteren vinnik dat de politie volledig in zn recht stond, maar ons arresteren voor een diefstal die niet is gepleegt, geen aangifte voor was en niet gecontrolleerd kon worden kan ik niet positief zijn over die actie. Als ze ons arresteerde voor verstoren van de openbare orde, stonden ze in hun recht. Uiteindelijk is de boete(van 130eurie) ons kwijt gescholden, omdat we konden bewijzen dat dat we geen diefstal hebben gepleegt.

We waren er met 3 van de 5 aardig rustig onder en vonden het eigenlijk ook wel een beetje grappig.

We waren geen van alleen onbeleefd tegen de politie. Ze wilde ons wss perse ergens voor pakken omdat ze niks in de auto konden vinden. En ik geloof dat voor het papierwerk niet meer dan 1/2 nodig zou zijn.

Om nu te zeggen hoe ik oordeel over politie vinnik wel moeilijk, aangezien ik weinig aanvaring heb gehad met de politie. Ik zou het opzich zo weer doen ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door p-de-geus op 11-12-2006 13:33 ]

dSLR: Nikon D5300;

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:04
p-de-geus schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:31:
Toen wij in gouda reden zijn we 'staanden gehouden, geheel terecht
Euh omdat? Is het verboden om met een muts op te rijden. :? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Spiller
  • Laatst online: 10-11 16:37
Aikon schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:05:
[...]

Wat een bullshit. Of je moet enkel chicanes rijden, je kan namelijk je knipperlicht ook (ruim) vantevoren aanzetten. Sterker nog dat is het hele idee, tegen de tijd dat je aan je stuur gaat draaien hebben anderen ook wel door dat je een bocht gaat maken.
De meeste rotondes die ik pak ga ik rechtdoor vreemd genoeg. Dan stuur ik eerst in naar rechts, vervolgens gelijk naar links en dan direct weer naar rechts. Pas op het moment dat ik van links naar rechts aan het draaien ben kom ik met mn hand langs de hendel en gaat ie uit...

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Ja ben ook weleens door die kerels genaaid. Om Eindhoven heb je tegenwoordig 3 banen met matrixborden die aangeven of een baan open is of niet. Mij een raadsel waarom uberhaupt die borden. Maar iig, ik kom vanuit Venlo en zit in de linker baan. Want op dat traject zitten nogal veel vrachtwagens vooral op zaterdag avond, omdat al die Duitsers op tijd NL willen inrijden. Nouja ik toef daar lekker en zie dat de groene pijl aanstaat dus blijf lekker in die 3e baan en opeens om 1 uur snachts springen die borden van groen op rood (waarom in godsnaam om 1 uur snachts). Ik was nog bezig met wat vrachtwagens in te halen die ook nog eens elkaar aan t inhalen waren. Voordat ik er voorbij ben en naar rechts wil gaan heb ik al zo een Volvo met zwaailichten in zn bumper achter me.

Aan de kant gegaan, mn verhaal gedaan. Maar nee hoor, was een bekeuring van 95 euro. Bezwaarschrift, geen gehoor. Toen moest je die bekeuring betalen en daarna weer bezwaarschrift ingestuurd. En toen hebben ze er gehoor aan geven, denk dat ze tijdstip uitschakelen matrixborden hebben opgevraagd en tijdstip dat de politie mij staande heeft gehouden.

Iig was weer een klote ervaring, is wel al 2 jaar terug. Volgens mij is die bekeuring tegenwoordig zelfs 120 euro als je op een afgesloten baan zit.

Verwijderd

Xander schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:56:
Met bivakmutsen wel ja. Je mag niet onherkenbaar door het openbare leven gaan. Derhalve ook niet met Burka, vandaar die rel over moslim discriminatie. Men wil je gezicht kunnen zien.
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:24:
Iig was weer een klote ervaring, is wel al 2 jaar terug. Volgens mij is die bekeuring tegenwoordig zelfs 120 euro als je op een afgesloten baan zit.
Ze controleren trouwens wel heel streng op die baantjes [daar bij Eindhoven], je bent er niet de eerste die te horen krijgt dat als die borden op rood gaan je geacht wordt je auto met 120 onder een vrachtauto te douwen.
Van de zomer was het bij m'n vader nog 95 euro in elk geval :P

Enne, niets tegen Duitsers die daar 's nachts nog ff langs komen razen heh :w

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 15:53 ]

Verwijderd

Een burka bedekt je gezicht niet.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18

Verwijderd

Hmm of ik ben verkeerd ingelicht :P

Ooit eens een gesprek gehad met een Marokkaanse en die zijn dat wat mensen hier voor een Boerka hielden eigenlijk een Niqaab was.

Maar op http://nl.wikipedia.org/wiki/Boerka staat het idd ook weer anders.

Whatever. Ik mag ook niet met een bivakmuts op over straat.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:15:
Hmm of ik ben verkeerd ingelicht :P

Ooit eens een gesprek gehad met een Marokkaanse en die zijn dat wat mensen hier voor een Boerka hielden eigenlijk een Niqaab was.

Maar op http://nl.wikipedia.org/wiki/Boerka staat het idd ook weer anders.

Whatever. Ik mag ook niet met een bivakmuts op over straat.
dat ligt dan weer net aan de geldende APV :P

Heb er nl. ooit eens een bekeuring voor gehad, maar die werd kwijtgescholden aangezien het in de APV die in die gemeente gold destijds niet verboden was :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

omg waarom typ ik zijn ipv zei :X

Ik vind het sowieso vrij krom dat je je altijd moet kunnen identificeren. Maar dat is weer een andere discussie.

• FMS
  • Niet online
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar twee weken terug ging het bij een hoorcollege juist daar over, identificatie plicht. Volgens de leraar is dat enkel vereist in bepaalde risico zones, die door de burgermeester worden bepaald. Dus dat je niet zomaar voor je eigen deur mag worden verplicht om je id te laten zien maar wel in centraal Amsterdam bijvoorbeeld.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja, in sommige gevallen doet de politie echt overdreven maar dat mag van jou evengoed gezegd worden. Als ik als agent zo een reactie zou krijgen, zou mijn humeur en mijn respect voor de persoon in de auto ook sterk dalen. Er rijden al genoeg gekken op de weg en controle is nu één van de manieren om dit een beetje binnen de perken te houden. Een controle midden in de nacht is ook geen flauwekul bijvoorbeeld.

Ik vind het wel fijn dat de TS hier ook eens een positieve ervaring post. Gewoonlijk kom je alleen de negatieve tegen aangezien mensen die makkelijker onthouden en het netjes bij bepaalde vooroordelen past.

• p-de-geus
  • Laatst online: 21-09 08:46
Xander schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:56:
[...]

5 personen in een auto rondrijdend in een auto zonder eigenlijk een doel met mutsen op is verdacht, ik zou in hun geval ook de auto staande houden en onderzoeken. maar daar had het wat mij betreft bij meoten blijven. Het was ook voor de gein bedoeld.

En de hulp officier zei tegen ons dat we voor het dragen van die mutsen niet beboet konden worden.

dSLR: Nikon D5300;

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:49:
[...]

Met bivakmutsen wel ja. Je mag niet onherkenbaar door het openbare leven gaan. Derhalve ook niet met Burka, vandaar die rel over moslim discriminatie. Men wil je gezicht kunnen zien.

[...]

Ze controleren trouwens wel heel streng op die baantjes [daar bij Eindhoven], je bent er niet de eerste die te horen krijgt dat als die borden op rood gaan je geacht wordt je auto met 120 onder een vrachtauto te douwen.
Van de zomer was het bij m'n vader nog 95 euro in elk geval :P

Enne, niets tegen Duitsers die daar 's nachts nog ff langs komen razen heh :w
Nee ben namelijk zelf een Duitser, maar doel op de Duitse vrachtwagenchauffeurs die namelijk niet in eigen land mogen rijden op zondag.
Pagina: 1