Toon posts:

Weer probleem PCI poort muziekcomputer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Vorige week opende ik dit topic: \[98] Probleem met PCMCIA geluidskaart

Aangezien ik daar verder geen reacties op kreeg en er zelf ook niet meer uitkwam, heb ik maar besloten om dit achterwege te laten. Ik heb echter nu weer een hardware probleem. Ik heb het PCI naar PCMCIA slot vervangen voor een pci naar 2x serieel kaartje. Echter heb ik ook hier weer problemen mee. De kaart installeerd goed, maar ik kan er verder niets mee. Als ik het touchscreen installeer dan wordt deze wel gevonden, maar reageert niet op bediening terwijl deze het op de compoort op het moederbord wel gewoon prima doet. Daarnaast heb ik ook een losse MP3 controller (Numark DAC-1) maar deze wordt helemaal niet gevonden door het programma PCDJ. Ik heb verschillende drivers geprobeerd, maar geen van alle werken. Ik hoop dat er nu wel iemand reageert met de goede oplossing. Mijn dank!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het iets te maken kunnen hebben met mijn voeding? Deze is 200 watt en van het merk Matrix. Of kan het liggen aan het ontbreken van een I/O shieldje aan de achterkant?

Edit: Heb inmiddels nog het een en ander uitgevoerd: 2 andere biossen (waarvan 1 de onofficiele beta release was) geflashed, en dit gaf geen ander resultaat. Toen kwam ik op het idee om nog een VGA kaartje in het PCI slot te stoppen, en deze werkt wel gewoon? Wat is hier toch aan de hand? Help me please want ik begin echt gek te worden van dit spul!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er ook nog even aan toevoegen (sorry, edit knop werkt niet?) dat de computer ook niet altijd beeld geeft wanneer je hem inschakeld, pas na een 20x resetten. Dit probleem heb ik op beide VGA kaarten. Wat kan dit zijn? Heeft dit verband met de PCI problemen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 22:01 ]