celeron upgraden?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• friks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-02 20:07
Ik overweeg om mijn

Celeron 346 so 775
3.06 GHz
533 FSB
256 L2-cache
te vervangen door

P4 541 so 775
3.2 GHz
800 FSB
1024 L2

Mn moederbord is ECS P4M800-M7 en ondersteunt(dus?) 800 fsb

Mijn vraag is maakt dit duidelijk merkbaar verschil voor mij als niet gamer?
Geheugen heb ik genoeg.Of is het waste-of-money?
Sla me alsje niet met benchmark getallen om de oren want dat zegt me niets.
Als het de moeite waard is zal ik dan meer moeten koelen?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
wat ga je ermee doen? voor een beetje msn heb je dit niet nodig, wil je gaan video-editten, dan helpt dit zeker

PSN: djmurcielago

• friks
tsja ,vrij simpel fotos bewerken ,videos beetje editen ,maar aan het eind v h jaar heb ik waarschijnlijk
photoshop dat wordt dus wel wat zwaarder!!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
friks schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:41:
tsja ,vrij simpel fotos bewerken ,videos beetje editen ,maar aan het eind v h jaar heb ik waarschijnlijk
photoshop dat wordt dus wel wat zwaarder!!
Kun je soepen? Of ben je nog een redelijke beginner, want dan maak je denk ik nog vrij weinig dat echte rendertijd nodig hebt. Dan kun je beter even wat maanden iets langer wachten en dan over een tijd een C2D kopen. :)

Verwijderd

Als het goed is moet het natuurlijk wel wat verschil maken maar geen Super-boost... verschil tussen de celeron & p4 is meestal het Cache-geheugen wat voor de helft gehalveerd is of zelfs nog minder. Natuurlijk de iets snellere clockspeed maar in het algemeen gaat ie het wel beter doen ja :)

Als je veel geld investeert in deze cpu dan zou ik het mischien maar laten en kijken voor een nieuwere generatie CPU / plank :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het ligt er inderdaad aan wat ermee moet gebeuren. Browsen, MSN en zelfs simpel fotoshop zal nauwelijks echt merkbaar vooruitgaan met een upgrade van alleen de CPU. Als je al 20% winst aanvoelt, dan is dat veel (want zelfs een 200% snellere CPU heeft te maken met dezelfde FSB, HD, video enz).

Hoeveel is trouwens 'genoeg' geheugen? Zelfs 1 Gb kan altijd meer worden. :)

• friks
ecteinascidin schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:48:
Het ligt er inderdaad aan wat ermee moet gebeuren. Browsen, MSN en zelfs simpel fotoshop zal nauwelijks echt merkbaar vooruitgaan met een upgrade van alleen de CPU. Als je al 20% winst aanvoelt, dan is dat veel (want zelfs een 200% snellere CPU heeft te maken met dezelfde FSB, HD, video enz).

Hoeveel is trouwens 'genoeg' geheugen? Zelfs 1 Gb kan altijd meer worden. :)
2GB

• friks
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:43:
. Natuurlijk de iets snellere clockspeed maar in het algemeen gaat ie het wel beter doen ja :)
ik dacht vnl aan de 4x grotere cache (en de wat grotere FSB snelheid)niet zozeer
aan de klokspeed idd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens rond in Complete Systemen & Laptops, daar loopt een "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic. Doe er je voordeel mee :) Copypaste in ieder geval niet lukraak jouw topicstart over naar dat topic, want de post voldoet niet aan de eisen zoals gesteld in de startpost van het upgradetopic ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.