Toon posts:

Geïntegreerde LAN werkt niet Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vanmiddag voor mijn servertje thuis (webserver, ftp, counter-strike server) nieuwe hardware gekocht omdat het oude moederbord kapot was. Het moest niet te duur worden dus kwam ik uiteindelijk uit bij een MSI K8N Neo3 moederbord, met een AMD Celeron 2800+ processor. Toen ik alles had aangesloten en de linuxserver startte, ging alles goed. Alle servers startten automatisch, en iedereen kon gewoon connecten naar m'n counter-strike server. Ik had dus nog niets geformateerd en alles stond nog zo als toen ik nog een s478 moederbord+pentium 4 had.
Ik denk, ik begin met een frisse start, aangezien er toch veel troep op stond die ik niet gebruikte. Dus ik even een back-up maken van de dingen die ik nodig had (grote bestanden bij cs server). Toen ik de debian install opnieuw deed verliep alles zoals het moest, totdat ik bij het "Automatische netwerk configuratie" kwam. Hij kon namelijk de netwerkkaart niet detecteren. Dit was raar, want voor de hardware verwisseling deed ie dit wel automatisch. Ik had dus geen internet, maar Linux starrte wel op. Als ik "ifconfig" intypte, kwam er alleen maar de "lo" interface, dus geen "eth0".
Er zitten alleen windowsdrivers bij, maar ik vind het raar dat linux deze niet detect. Ik heb veel gezocht maar kan nergens drivers vinden voor linux...
Ik gebruikt trouwens de netinstall, die heb ik op cd staan.

Heeft iemand een oplossing? Alvast heel erg bedankt, want ik wil 'm zo snel mogelijk weer laten werken :)

Oja, en nog een vraagje: Hij detecteert m'n usb toetsenbordje niet automatisch, alleen als linux al is opgestart, dus ik kan niet in de bios, als ik boot met m'n usb toetsenbordje (vervelend om de hele tijd om een toetsenbord te gaan zeiken bij m'n ouders >:) ). Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 21:38 ]

Verwijderd

Om welke netwerkkaart gaat het? en welke versie van debian?
Als het sarge is, probeer dan eens dit commando bij het starten van de CD: linux26

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Netwerkkaart:

In het boekje staat:
LAN
Marvell PHY 88e1111 Gigabit Ethernet chip (Optional)
Realtek 8201 CL 10/100MB/s Ethernet chip (Optional)
Nu denk je natuurlijk, bij mijn mobo zit geen netwerkkaart, maar dat is dus niet zo, want ik heb er voor de format nog internet op gehad. Verder weet ik dus niet of ik die Marvell of Realtek heb.

Edit
Er staat een typenummer op me mobo, namelijk: 7135.
Als ik zoek op google naar: msi 7135 kom ik hier uit.
Dus ik heb de Marvell netwerkkaart...

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 21:34 ]

Verwijderd

En levert linux26 bij het opstarten wat op?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:48:
En levert linux26 bij het opstarten wat op?
Nee, ik weet niet precies wanneer je bedoelt dat ik dit in moet typen, maar ik heb het ingetypt als je de cd er al in doet bij het booten. Dan staat er: Press F1 for help, or ENTER to boot: *hier kan je iets typen*.

Daar typ ik dan linux26, en dan druk ik op enter maar dan start ie gewoon normaal...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erachter dat ik de forcedeth drivers moet installeren, kan iemand mij hiermee helpen? Ik heb echt geen flauw idee welke versie etc. ik moet hebben...

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:48:
Daar typ ik dan linux26, en dan druk ik op enter maar dan start ie gewoon normaal...
Is normaal goed of niet goed?

Als je de module niet hebt kan je proberen je kernel te updaten of je eigen kernel te compileren. Als je dit niet snapt dan moet je iets daarover gaan lezen.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

Post eens de output van lspci

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt om hem werkende te krijgen! _/-\o_

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-01 19:39

wzzrd

The guy with the Red Hat

Mjah, als je nou ook - in het kader van het helpen van de medemens, kerstgedachte en gewoon het uitwisselen van informatie - ook even post hoe je dat gedaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus dat command linux26 gebruikt, waardoor hij dus de 2.6 kernel installeerd. Toen ik eenmaal in de shell zat, heb ik het commando uitgevoerd: "modprobe forcedeth". Daarna dhclient eth0 getypt, en toen deed ie het :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

offtopic:
Zo'n apparaat bestaat dus totaal niet 8)7

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1