[2003]Draadloos internet initialiseren voor aanmelding

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik zit in de situatie waar zowel desktops als laptops gebruikt worden, op de desktops is er geen probleem het zijn de laptops die het probleem vormen.

De gebruikersaccounts zijn allemaal zwervende accounts en dus bij het aanmelden moeten alle gegevens telkens van de server worden afgehaald, wanneer ik nu met een laptop aan wil melden (welke draadloos op het netwerk hang) dan kan ik niet aanmelden omdat er (denk ik) geen draadloze connectie opgezet is...

Nu heb ik in ad groepsbeleid ook wel ingesteld dat hij het draadloos moet initialiseren maar hij doet blijkjbaar niet veel..

Ik weet niet goed op welke termen ik moet zoeken op google, weten jullie hoe ik dit kan doen, of is dit gewoon onmogellijk?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke draadloze kaartjes en software/drivers gebruik je?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bibawa
Het is een Centrino kaartje, software die ik hiervoor gebruik is de Intel Prosett software zelf.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
bibawa schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:02:
Het is een Centrino kaartje, software die ik hiervoor gebruik is de Intel Prosett software zelf.
...en die software werkt nu net niet goed... (proset zorgt er nu juist voor dat je pas wlan hebt NA het inloggen)

zonder proset (en dus met windows zero wireless) is het geen probleem :)

* Zwelgje had dit zelf ook ooit eens namelijk

http://www.jetta.com/WIRELESSTIPS.asp

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 08-12-2006 22:41 ]

A wise man's life is based around fuck you

• bibawa
Dat is dus het grote probleem..

Sinds ik deze laptop heb aangemeld op het domein, kan ik via de windows draadloos netwerk tool m'n draadloos netwerk niet meer selecteren, ik kan het wel selecteren en dan dubbelklikken doet niets, andere netwerken geen probleem...

Nu heb ik die intel proset drivers opnieuw verwijderd en geherinstalleerd en blijkbaar zit er een functie in "Verbinding voor windows Logon" ik heb deze functie geinstalleerd, maar dat geeft me geen verschil..

EDIT: ALs ik bijvoorbeeld mijn wijzigingen verander van m'n netwerk bv andere user / passwoord en sla dan alles op dan krijg ik "Ten minste één wijziging is niet opgeslagen in de configuratie van de draadloze netwerkverbinding"

[ Voor 19% gewijzigd door bibawa op 09-12-2006 11:44 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je hebt er toch niet een GPO overheen laten draaien?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bibawa
GPO?

Ken er wel wat van maar dat heb ik nog nooit gehoord dus ik denk niet dat dat het geval is..

Verwijderd

GPO = Group Policy Object, ofte groepsbeleid zoals dat in een Nederlandstalige Windows heet.
Pagina: 1