He mensen, hoorde van mijn pa dat er een frans onderzoek is geweest dat er een relatie bestaat tussen het gebruik van crea en kanker. Zou kanker verwekkend zijn, vroeg me af wat hiervan waar is en hier meer info van heeft. Misschien wel een link dat ik de resultaten zelf kan lezen.
Creatine, wordt/ werd veel in de topsport gebruikt om het herstel van de spieren te bevorderen. Opzich is het een natuurlijk (geconsentreerd) product en zit het ook in biefstuk. Dacht dat het de ATP voorraad in de spiercelleen weer aanvult.
Verwijderd
Ik heb ook in een onderzoek vernomen dat je kanker kunt krijgen van sportlife.
Maw, als jij een product op kunt noemen(behalve een puur natuurlijk product) wat niet kankerverwekkend *zou kunnen zijn* dan heb jij een echt interessante ontdekking gedaan..
Maw, als jij een product op kunt noemen(behalve een puur natuurlijk product) wat niet kankerverwekkend *zou kunnen zijn* dan heb jij een echt interessante ontdekking gedaan..
Water is ook kankerverwekkend. Neem maar eens 10000 Muizen. Geef er 5000 gewoon eten en drinken en er zullen er vast wel een paar kanker krijgen. De andere 5000 geef je wel eten maar geen drinken. Daarvan gaat er niet één dood aan kanker.
Zo zie je maar...stop onmiddelijk met drinken als je niet dood wilt gaan aan kanker.
Zo zie je maar...stop onmiddelijk met drinken als je niet dood wilt gaan aan kanker.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ok, zou best kunnen, maar ik ben gewoon benieuwd naar het onderzoek en heb het nergens kunnen vinden op het internet. Dus mocht iemand er meer vanaf weten?? Het schijnt nl. dat voetbalclub Hereveen er pas helemaal mee is gestopt met het gebruiken.
Zie ook het artikel uit de telegraaf (weet het, is niet de meest betrouwbare krant)van 30 januari 2001 hieronder:
"Heerenveen is van de ene op de andere dag gestopt met het gebruik van creatine. Aanleiding is het resultaat van een Frans onderzoek. Daaruit zou blijken, dat creatine de kans op kanker verhoogt. Inmiddels heeft het voedingsbureau dat het onderzoek heeft gedaan het IOC geadviseerd creatine op de lijst van verboden middelen te plaatsen."
Zie ook het artikel uit de telegraaf (weet het, is niet de meest betrouwbare krant)van 30 januari 2001 hieronder:
"Heerenveen is van de ene op de andere dag gestopt met het gebruik van creatine. Aanleiding is het resultaat van een Frans onderzoek. Daaruit zou blijken, dat creatine de kans op kanker verhoogt. Inmiddels heeft het voedingsbureau dat het onderzoek heeft gedaan het IOC geadviseerd creatine op de lijst van verboden middelen te plaatsen."
Een hoop dingen verhogen de kans op kanker, maar je hoeft het nog niet te krijgen...
Spek bv is geloof ik een heel erge, maar ik heb er nog steeds geen last van...
Spek bv is geloof ik een heel erge, maar ik heb er nog steeds geen last van...
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
In leven zijn verhoogt de kans op kanker. Hoe langer je leeft hoe meer kans.
In 1900 was de gemiddelde leeftijd die je halen kon iets van 55. Nu is dat 75 en sindsdien zouden we heel veel meer kankerverwekkende dingen meer zijn gaan eten. Het aantal gevallen van kanker is dan ook fors toegenomen. Maar ja, als je op je 35ste dood gaat aan TBC kan je niet op je 50ste dood gaan aan longkanker.
In 1900 was de gemiddelde leeftijd die je halen kon iets van 55. Nu is dat 75 en sindsdien zouden we heel veel meer kankerverwekkende dingen meer zijn gaan eten. Het aantal gevallen van kanker is dan ook fors toegenomen. Maar ja, als je op je 35ste dood gaat aan TBC kan je niet op je 50ste dood gaan aan longkanker.
Verwijderd
Alles kan kanker veroorzaken.
Vergiftigheid wordt bepaald door de dosis.
Er is ook een keer een onderzoek geweest waaruit bleek dat suiker kanker veroorzaakte. Wat bleek nou, hadden ze 2 groepen ratten waarvan er een normaal leefde en die andere groep kreeg alleen maar suiker te eten. Die kregen meer suiker dan hun eigen lichaamsgewicht. En dan vinden ze het gek dat er meer kanker bij die groep was.
Onderzoeken zijn niet altijd even objectief als dat ze lijken, je moet ook de achtergrond ervan weten.
Misschien is creatine ook alleen maar kankerverwekkend bij hele hoge concentraties.
Vergiftigheid wordt bepaald door de dosis.
Er is ook een keer een onderzoek geweest waaruit bleek dat suiker kanker veroorzaakte. Wat bleek nou, hadden ze 2 groepen ratten waarvan er een normaal leefde en die andere groep kreeg alleen maar suiker te eten. Die kregen meer suiker dan hun eigen lichaamsgewicht. En dan vinden ze het gek dat er meer kanker bij die groep was.
Onderzoeken zijn niet altijd even objectief als dat ze lijken, je moet ook de achtergrond ervan weten.
Misschien is creatine ook alleen maar kankerverwekkend bij hele hoge concentraties.
Verwijderd
Vergis je niet, ook natuurlijke dingen kunnen heel gevaarlijk zijn. Weet zo uit m'n hoofd ff geen voorbeeld, maar er zijn er genoeg.. Wacht ff, blauwe astbest, of moet het een "levensmiddel" zijn? Veel vlees eten schijnt de kans op kanker te vergroten dacht ik. Peper ook.(behalve een puur natuurlijk product)
LOLWater is ook kankerverwekkend. Neem maar eens 10000 Muizen. Geef er 5000 gewoon eten en drinken en er zullen er vast wel een paar kanker krijgen. De andere 5000 geef je wel eten maar geen drinken. Daarvan gaat er niet één dood aan kanker.
Als je er een andere groep naast zet die circa 30% minder caloriën tot zich neemt en uiteraard wel drinkt. Dan zul je zien dat deze groep minder kanker en minder degeneratieve aandoeningen krijgt, dan hun voletende soortgenoten. Bovendien leven ze langer.
Hoe het onderzoek is gedaan is van doorslaggevend belang. Is het in vivo of in vitro gedaan? In vitro simuleert het niet een bepaald natuurgetrouw milieu na, door o.a. het ontbreken van de spijsvertering.
In vivo, ligt het er net aan de gebruikte beestjes de creatine op dezelfde manier metaboliseren als mensen dat doen.
Als het een epidemologisch onderzoek is geweest, dan kunnen er een heleboel variabellen zijn.
Zonder de precieze details kan je er geen definitieve conclusie uithalen.
The whole is always greater than the sum of it's parts.
Verwijderd
Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Maar weten jullie misschien van het onderzoek af en hoe het is gedaan. Tevens de resultaten.
Bij voorbaad dank.
Edit:
Per ongeluk onder naam van mijn broertje gepost
Bij voorbaad dank.
Edit:
Per ongeluk onder naam van mijn broertje gepost
Ik heb het gerucht ook gehoord, en dan er ook aanwijzingen zijn dat het onderzoek niet volledig betrouwbaar is. Dit soort (mogelijke) indianenverhalen geven vaak een overdreven reactie uit angst voor eventuele effecten en/of claims, voordat er grondig onderzoek geweest is. Een beetje het 'better safe than sorry' effect.
Ik krijg over 2 weken een cursussessie over doping en medicijnen van een bondsarts, als daar iets zinnigs uitkomt laat ik het nog weten.
Ik krijg over 2 weken een cursussessie over doping en medicijnen van een bondsarts, als daar iets zinnigs uitkomt laat ik het nog weten.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Hmmmm ff een vraagje: is Tipp-Ex (ja dat witte spul) ook kankerverwekkend? Ik heb van m'n broer gehoord dat dat n.l. zo is.
Verwijderd
Vergiftigeid wordt bepaald door de dosis.
Bij normaal gebruik is het echt niet kankerverwekkend (het is in ieder geval niet bekend anders mag het echt niet verkocht worden hoor).
Bij normaal gebruik is het echt niet kankerverwekkend (het is in ieder geval niet bekend anders mag het echt niet verkocht worden hoor).
Er zitten nogal wat behoorlijk stevige oplosmiddelen in, voor de meeste is het wetenschappeljk nog niet bewezen dat er een relatie bestaat met kanker, maar ze staan wel veelal onder verdenkingOp zondag 04 februari 2001 03:45 schreef Single Guy het volgende:
Hmmmm ff een vraagje: is Tipp-Ex (ja dat witte spul) ook kankerverwekkend? Ik heb van m'n broer gehoord dat dat n.l. zo is.
Het was niet eens een echt grapje. Bijna niemand heeft het door, je bent de eerste die er op reageert. Ik gebruik het voorbeeld vaker bij discussies over kanker. Vooral om aan te tonen dat het hoe en het waarom van onderzoeken van belang is. Je kan over de water test dus een waterdichtOp zaterdag 03 februari 2001 06:05 schreef Alkaline het volgende:
[..]
LOL![]()
![]()
. Die muizen die geen drinken kregen gingen zeker dood aan uitdroging!
Net zo goed als je kan aantonen dat je van kanker langer gaat leven. In 1900 werden we gemiddeld 55 jaar ofzoiets en kregen er een X aantal mensen kanker (De ziekte was toen al bekend bij artsen) Nu worden we 75 en krijgen er meer mensen kanker. Voila...het onderzoek geeft aan dat kanker gezond is.
Onzin natuurlijk. Dit is een heel duidelijk geval. Maar vaak ligt het veel subtieler. In de VS is het bv zo dat als er maar één onderzoek is waaruit zou kunnen blijken dat je kanker krijgt, de stof gelijk verdacht heet. Heel leuk is dat als je een frisdrankfabriek hebt, en je concurent komt met een nieuwe zoetstof. Je kan vast aantonen, dat als je de stof aan speciaal op kankergevoeligheid gefokte dieren geeft, dat het dan een keer mis gaat. Dat is gedaan met cyclamaten. Ergens in de jaren 60 was er één enkel onderzoek op konijnen waaruit een licht verhoogde kans kwam. Als ze tenminste een hoeveelheid door hun voer kregen die voor een mens op 90 liter frisdrank per dag uitkwam. En dat dan minimaal 25% van je leven. Jouw concurent moet dan aantonen dat je het er niet van krijgt. En dat lukt hem dus nooit.
Een andere truc is om steeds 6 proefdieren te nemen en die in 2 groepen te splitsen. Dat noem je 'een onderzoek'. Dat kan je dan 1000 keer herhalen. Dat klinkt heel degelijk. Maar is er vast een goep waarbij de 3 controle dieren gezond blijven en één van de test dieren kanker krijgt. Dan ben je volkomen 'wetenschappelijk' bezig als je zegt dat uit 'een onderzoek' bleek dat er een 33% meer kanker was in de testgroep. Je zegt er alleen niet bij dat uit 999 andere onderzoeken dat niet bleek.
Verwijderd
Ik vind creatine lekker.
Kracht roetsjt zo met 10% omhoog(=harder trainen=meer en snellere vooruitgang) en de eerste week word ik ook zo'n 6 pond zwaarder.
Ik vermoed gezien de bron van 't 'kanker'verhaal dat 't bullshit (merde du taureau(?)) is, maar ik zal toch m'n oren ff openhouden.
Kracht roetsjt zo met 10% omhoog(=harder trainen=meer en snellere vooruitgang) en de eerste week word ik ook zo'n 6 pond zwaarder.
Ik vermoed gezien de bron van 't 'kanker'verhaal dat 't bullshit (merde du taureau(?)) is, maar ik zal toch m'n oren ff openhouden.
De gevolgen van creatine zijn nog niet bekend. Dat duurd nog wel jaar of 9 a 10.
Dus het is vrij moeilijk zeggen of er schadelijke gevolgen zijn.
Het is natuurlijk wel zo dat iedere stof die je je lichaam toedient (dus teveel etc) je lijf erop reageert. Als je links gaat gebeurd er rechts ook iets.
1 van de dingen van creatine is het extra vocht wat je moet consumeren, dit is geen nadeel maar je moet het wel weten.
Creatine,HMB,V2G etc. etc. het is allemaal nog redelijk nieuw zeg maar..
Ik loop onder controle van sportarts en toen hij bloed liet prikken toen ik met glutamine aan het spelen was schrok hij hevig van mijn niveau's van bepaalde dingen.. o.a. lever niveau's lagen anders..
Je kunt alles wel redelijk veilig gebruiken als je het maar met gezond verstand doet.
2 maanden gebruiken en dan maand of 2 a 3 niet.
Dit geld ook voor echte doping.
Dus het is vrij moeilijk zeggen of er schadelijke gevolgen zijn.
Het is natuurlijk wel zo dat iedere stof die je je lichaam toedient (dus teveel etc) je lijf erop reageert. Als je links gaat gebeurd er rechts ook iets.
1 van de dingen van creatine is het extra vocht wat je moet consumeren, dit is geen nadeel maar je moet het wel weten.
Creatine,HMB,V2G etc. etc. het is allemaal nog redelijk nieuw zeg maar..
Ik loop onder controle van sportarts en toen hij bloed liet prikken toen ik met glutamine aan het spelen was schrok hij hevig van mijn niveau's van bepaalde dingen.. o.a. lever niveau's lagen anders..
Je kunt alles wel redelijk veilig gebruiken als je het maar met gezond verstand doet.
Verwijderd
Sorry maar dit vind ik niet alleen gelul maar je moedigt de stommelingen die GoT (en laten we wel zijn, dat zijn er VEEL) bezoeken om onbeperkt steroïden te gebruiken. Kijk als je bedoelt 1 keertje een met Kennis Van Zaken (en dat betekent dus NIET 1 boekie erover gelezen hebben) gepland kuurtje okee, maar je post lijkt te impliceren dat de ene run na de andere geen probleem is als je 't maar afwisselt met 2-3 maanden pauze. FF rekening houden met het gemiddelde (de laatste tijd trouwens treurig dalende) IQ hier kan geen kwaad toch? Leven zonder ballen is bepaald niet leuk, en niet iedereen heeft geld voor luxe hartoperaties (Hè Arnold?). Bla bla etc.Op dinsdag 06 februari 2001 11:12 schreef Capoeiristas het volgende:
Ik moedig niemand aan. Raad het zelfs af. Steroiden is puur mode verschijnsel op het moment maar goed..Op woensdag 07 februari 2001 01:44 schreef Ptah het volgende:
[..]
Sorry maar dit vind ik niet alleen gelul maar je moedigt de stommelingen die GoT (en laten we wel zijn, dat zijn er VEEL) bezoeken om onbeperkt steroïden te gebruiken. Kijk als je bedoelt 1 keertje een met Kennis Van Zaken (en dat betekent dus NIET 1 boekie erover gelezen hebben) gepland kuurtje okee, maar je post lijkt te impliceren dat de ene run na de andere geen probleem is als je 't maar afwisselt met 2-3 maanden pauze. FF rekening houden met het gemiddelde (de laatste tijd trouwens treurig dalende) IQ hier kan geen kwaad toch? Leven zonder ballen is bepaald niet leuk, en niet iedereen heeft geld voor luxe hartoperaties (Hè Arnold?). Bla bla etc.
tussen een echte kuur en de volgende is het raadzaam te wachten tot je niveau's zijn terug gekeerd naar de normale waarden..normaal gesproken half jaar..
Denk er aan ligt aan wat j gebruikt etc. etc.
En nee kennis van zaken krijg je niet van 1 boekje..
veel, heeeel veel lezen, ervaring en eigen oordelen en goed in de gaten houden van gebruikers etc.
het is NIET ongevaarlijk maar is creatine etc. niet.
Deca is bijv vrij onschuldig in normale dosering..dus niet 900 a 1000mg ..dat is absurd.. maar 8 weken lang iedere week 250mg ofzo ?
joh daar lijdt je niets van.
maarja daar heb je ook geen ruk aan als je je voeding niet op orde hebt , je niet fatsoenlijk traint etc en na de kuur ook door traint.
Verwijderd
Jij begrijpt niet echt veel he?Op woensdag 07 februari 2001 22:00 schreef Capoeiristas het volgende:
[..]
Ik moedig niemand aan. Raad het zelfs af. Steroiden is puur mode verschijnsel op het moment maar goed..
.|..
Verklaar je nader..Op vrijdag 09 februari 2001 06:17 schreef Ptah het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet echt veel he?
.|..
Wat begrijp ik niet ?
Dat sporters die levenslang superhard trainen de beste willen zijn en dat het niet lukt en dat ze naar doping grijpen ?
ik quote mezelf even ..topic van hele tijd terug.. toen nederland had verloren dus hele tijd terug
Begrijp ik het nietOk nederland heeft verloren......helaas pindakaas, maar ze spelen niet op pindakaas.
Maar zien jullie wat er in de sportwereld gaande is ?
Doping gebruik tijdens de tour de france aangepakt. TJa zeg nou zelf. Een mens is van nature niet gebouwd om zo veel dagen zo zwaar te fietsen. Het was jaren geleden al bekend toen een wielrenner een hartaanval kreeg, ik geloof mede dankzij uitdroging, iig door de amfetemine.
Nu hetzelfde. Je kunt nooit een aantal dagen top-voetbal leveren, daar is een mens niet voor gebouwd. Doping dus. Het wordt ontkend maar is op grote schaal aanwezig. Hoe kan anders verklaard worden dat sommige spelers van het ene op het andere moment in een keer 2x zulke dikke benen hebben.
Kijk naar boks- , schaats- ,bodybuild- ,paard-wedstrijden etc. etc.
De tijden verbeteren, mensen worden sterker etc. Terwijl de mense steeds meer verwend wordt door luxe en dus een steeds zwakker gestel krijgt.
Zien jullie dat ?
En dan heb je nog het IOC. Wisten jullie dat het IOC heel raar bezig is ? er worden produkten verboden, op de doping lijst gezet die niet eens erop horen.
Bijv. Als je voor een wedstrijd op vakantie gaat in de bergen. Door de hoeveelheid lucht gaat je lichaam extra rode bloed lichaampjes aanmaken (iig iets in die richting) en als ze je dan controleren op doping lijkt het dus net of je doping hebt gebruikt ivm de lichaampjes.
Ander voorbeeld. Vlak voordat je een wedstrijd hebt drink je een paar koppen koffie. Daar zit cafeine in. Daar wordt je nu dus op afgekeurd als doping gebruiker omdat cafeine in grote maten prestatie bevordelijk is.
Nog wat leuken dingen zijn Creatine. Is een produkt dat in Grapefruit voor komt. Gaan je prestatie's van omhoog dus ze wilden het verbieden.Godzijdank is dat dus niet doorgegaan.
Nu ook nandrolone. Een stof waarmee je een betere en snellere spieropbouw van krijgt.Allleen wat is nu het geval. Nandrolone zit ook in tandpasta dus als je als sporter veel eet en dus vaak je tanden moet poetsen heb je dus vette pech want heb je dus gruwelijk veel kans dat je geschorst gaat worden.
Dus waar is het ioc nu mee bezig... de sporters gaan nu naar chemische middelen grijpen die steeds moeilijker terug te vinden zijn tot niet. Dus de sportwereld is meer een chemische wedstrijd aan het worden.
Ok ok de doping doet niet alles want het is toch kei hard werken, een eigen levenswijze/stijl, maar het helpt wel.
Kijk maar naar bijv. de ronde tijden met schaatsen. Bodybuilders waren vroeger ,kijk naar Arnold op zijn top 108 kg, met supplementatie moet 115 tehalen zijn maar ze staan nu op het podium met 130 kg met heel weinig vet. 2%. De tour de france. De fieten verbeteren ok maar ook de tijden en de wielrenners verbeteren zwaar.
Nou laat eens horen, zien jullie dit ook of zien jullie alleen de sport opzich ?
Wat denken jullie ervan ?
Ik keur het niet helemaal af, het IOC moet zich soepeler opstellen en de echte chemische dingen verbieden, epo,testeron verhogers, etc. maar de produkten die al op natuurlijke basis gewonnen kunnen worden moeten ze gewoon toelaten.
Tegenwoordig moet je als je bij de top wilt horen wel grijpen naar zulke middelen. Dankzij het IOC. IOC bedankt!
Het steroiden verhaal even latend voor wat het is, nu de beloofde info over creatine en kanker.
Het gewraakte franse onderzoek spreekt over een combinatie van 'als, en dan als, en dan als' pas dan _kan_ er kanker ontstaan. Op de volgende pagina van het betreffende rapport wordt de 'mogelijke' kankerkans met evenveel alsen ontkracht, sterker nog, er zijn aanwijzingen dat er een reactie optreed die een kanker juist tegengaat.
Kortom, een 'kort door de bocht' journalist heeft geprobeert om op gemakkelijke wijze een stoere stelling te poneren
Inmiddels is er ook een amerikaans rapport, dat concludeerd dat er op geen enkele wijze een vergrote kans op kanker verwacht hoeft te worden.
Dit is (natuurlijk) niet mijn persoonlijke mening, maar interpretatie van resultaten door iemand die binnenkort op doping promoveert (dwz niet door het te gebruiken maar door het onderzoek ervan
)
Het gewraakte franse onderzoek spreekt over een combinatie van 'als, en dan als, en dan als' pas dan _kan_ er kanker ontstaan. Op de volgende pagina van het betreffende rapport wordt de 'mogelijke' kankerkans met evenveel alsen ontkracht, sterker nog, er zijn aanwijzingen dat er een reactie optreed die een kanker juist tegengaat.
Kortom, een 'kort door de bocht' journalist heeft geprobeert om op gemakkelijke wijze een stoere stelling te poneren
Inmiddels is er ook een amerikaans rapport, dat concludeerd dat er op geen enkele wijze een vergrote kans op kanker verwacht hoeft te worden.
Dit is (natuurlijk) niet mijn persoonlijke mening, maar interpretatie van resultaten door iemand die binnenkort op doping promoveert (dwz niet door het te gebruiken maar door het onderzoek ervan
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Pagina: 1