Toon posts:

Geen DHCP, 169.x.x.x adres

Pagina: 1
Acties:
  • 752 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb recent een probleem met mijn netwerk thuis. De titel van mijn post zegt het voor de meeste al. Mijn pc verkrijgt geen DHCP meer en neemt een 169 gegenereerd ip adres aan. Dit is zomaar ineens gebeurd. Mijn internet viel plots uit en dit ip-adres werd aangenomen. Wat heb ik geprobeerd hierna om het terug werkende te krijgen;

1. PC restarten -> werkte niet
2. Modem restarten -> werkte niet
3. Modem gewisseld (heb er 2) -> zelfde effect, werkte niet
4. Vast IP ingesteld -> werkte niet (pc loopt ook vaak vast als ik netwerk instellingen wil veranderen)
5. Opnieuw netwerkkaart geinstalleerd -> werkte niet
6. PC opnieuw geinstalleerd -> werkte niet

Wat er wel opgemerkt moet worden is het feit dat als ik mijn netwerk kabel in mijn laptop stop (waar ik nu ook deze post op maak) het internet wel direct werkt. Het lijkt mij dan ook sterk dat er iets mis is met de bekabeling en 'misschien' het modem.

Echter vind ik het raar dat opeens het internet op mijn computer ook niet meer doet. Het was gister gebeurd, dus ik snap het niet echt. Ik heb een uur aan de support lijn van Demon Internet (mijn provider) gehangen waar zij ook verschillende stappen met mij ondernamen. Zonder succes.

Ik heb de verschillende topics op dit forum ook doorgespit en de winsockxpfix geprobeert, maar hij loopt dan gewoon vast. Ik kan niets veranderen en hij neemt ook geen veranderingen aan. Als ik iets verander loopt het vast en na een restart neemt hij die settings wel aan.

Deze PC is ook redelijk nieuw en ik weet niet of het mogelijk is dat netwerkkaarten zomaar ophouden te werken. Het moederbord is een maandje oud denk ik. Als iemand suggesties heeft neem ik ze graag aan, ik ben erg geirriteerd op het moment :P

Het lijkt mij een pc related probleem, maar na al dat proberen met bovengenoemde punten ben ik ten einde raad.

Nicky

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je een andere netwerkkaart geprobeerd?
Wat is het effect als je de kaart in een ander PCI slot steekt? :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat had ik nog niet genoemd het is een onboard netwerkkaart. Ik heb nog geen andere netwerkkaart geprobeert ik heb deze ook niet zo bij de hand. Is er toevallig een progje waar ik defecte hardware specifiek kan testen? Ik vind het raar dat windows niet aangeeft dat er iets mis mee is en toch wordt er via de netwerkkabel de modem gevonden en een connectie gelegd. Alleen ik krijg geen DHCP,ip-adres e.d. Mac adres staat wel aangegeven in details.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Staat je DHCP op je modem / router wel aan? :?
Met andere woorden: reset je modem / router van instellingen... ;)

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 08-12-2006 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou het grappige is, als ik gewoon het netwerkkabeltje, zoals nu het geval is in mijn laptop stop (waar alles op automatisch staat, zoals mijn pc in verband met draadloos netwerk op mijn school) doet alles het direct. Daarom vind ik het raar dat mijn laptop wel alles ontvangt en mijn pc niet. Alle settings staan gewoon hetzelfde. Ik ben nu aan het rondbellen voor een netwerkkaart, als er nog meer suggesties zijn hoor ik het graag.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 22:43
Toevallig Limewire geïnstalleerd.
Ben zelf bij een klant tegen ook zo'n probleem aangelopen.
Zelfs nieuwe NIC installeren hielp niet.

Nieuwe Windows installatie weer wel alleen kreeg ik 3 weken later weer telefoon met hetzelfde probleem. Alleen viel me oog gelijk op de limewire software en na het verwijderen was er direct weer internet

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe windows installatie erop en als ik het kabeltje erinsteek gaat hij zoeken en eindigt in 169. etc etc adres. Terwijl ik nu gewoon internet op laptop heb. Ik vind het vaag. Kunnen netwerkkaarten, vooral onboard zomaar kapot gaan? zeker terwijl hij pas een maandje oud is. Tests,links etc. ik ben radeloos dus ik probeer alles :p

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:48:
ik heb een nieuwe windows installatie erop en als ik het kabeltje erinsteek gaat hij zoeken en eindigt in 169. etc etc adres. Terwijl ik nu gewoon internet op laptop heb. Ik vind het vaag. Kunnen netwerkkaarten, vooral onboard zomaar kapot gaan? zeker terwijl hij pas een maandje oud is. Tests,links etc. ik ben radeloos dus ik probeer alles :p
Ja, dat kan zeker.
Probeer nog wel een andere netwerkkabel, het kan zijn dat de NIC van je laptop beter met de huidige kabel overweg kan dan je PC.

• no113
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-03 20:39
Had zo goed als precies hetzelfde met mijn vaste pc. Draadloos Internet werkte perfect op de laptop maar dus voor geen meter op de pc. (Bijna) alles geprobeerd wat jij ook beschrijft. Het zat hem zoals gewoonlijk weer in iets lulligs. Ik had mijn beveiliging op WEP gezet met 26 karakters. Was alleen vergeten om in plaats van 64bit 128bit te kiezen...

Dit veranderd en nu werkt alles weer perfect (met dank aan helpdesk medewerker van KPN).

Wellicht dat dit ook voor jou opgaat... Succes

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:48:
is het misschien een sis900 netwerkkaart ?
dan kunnen de standaard drivers van windows problemen geven
de nic gebruikt dan soms een mac-adres van allemaal 0'en waaraan dus geen dhcp-ip-adres wordt uitgedeeld wegens gereserveerd mac-adres.

op te lossen door de nieuwste drivers van 't net af te halen van je moederbord producent
(mbv je laptop of andere wel internettende pc...)

ev. ook op te lossen door je nic te forceren naar 10mbps halfduplex (en nadien ev. full duplex of hogere snelheid) (neit het mac-adres ,maar wel het dhcp-probleem

en mocht het echt de nic zelve zijn of bios ergens - hij zit nog onder garantie eh ;)

[ Voor 4% gewijzigd door soulrider op 14-12-2006 22:30 ]

Verwijderd

halloo valt nou niemand dit op?? wat voor modem heb je? werkt dit modem niet met MAC adressen, zodat de ene pc wel een dhcp adres van de modem krijgt en een andere niet??

demon gebruikt geloof ik geen standard speedtouch dingetjes ofzo..

Verwijderd

Download (via je laptop) ergens knoppix, brand deze op een cd en stop die in je pc. controleer of internet het doet.
Doet hij het wel, dan ligt het aan XP drivers oid.

Doet hij het ook niet in knoppix is het hardware of kabel in combinatie met jou netwerkkaart.

Verwijderd

Ik wil hier ff bij aansluiten ik heb een soortgelijk probleem. En ik weet zeker dat het niet aan je netwerkkaart ligt.

Ik ben overgestapt naar een andere provider, van ADSL naar Kabel. En nu heeft één van mijn drie computers ook problemen met het toekennen van een ip. Automatisch pakt tie nu het windows ip nummer dat begint met 169.
Als ik de utp kabel weer terugplaats op de adsl modem zoekt tie gewoon weer het juiste ip nummer en heb ik weer internet. Maar terug op de kabelmodem pakt tie weer het onjuiste 169 nummer en krijg ik een melding dat tie beperkte tot geen netwerkverbinding heeft. Mun andere 2 computers doen het wel op de kabelmodem. De computer die nu problemen geeft staat op zolder en ligt dus een flink aantal meters van de modem af, maar dat kan toch geen probleem zijn. Mun andere 2 computer beginnen met 83 en daar zou de 3e computer ook moeten krijgen.
Vaag probleem.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Als je een IPconfig /all uitvoerd in de commandpromt, wat krijg je als uitslag?

Krijg je alleen "windows xp" of iets dergelijks te zien en geen IP adres en MAC adres, dan is je socket corrupt. Ga dan naar het tooltje WinsockXPFix.exe op zoek.

Edit: hier te downloaden.

[ Voor 63% gewijzigd door marquis op 15-12-2006 23:04 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

marquis schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:47:
Als je een IPconfig /all uitvoerd in de commandpromt, wat krijg je als uitslag?

Krijg je alleen "windows xp" of iets dergelijks te zien en geen IP adres en MAC adres, dan is je socket corrupt. Ga dan naar het tooltje WinsockXPFix.exe op zoek.

Edit: hier te downloaden.
Ik heb voor de zekerheid de winsockxpfix gedaan, maar ook dat heeft geen effect. van Mun ADSL modem pakt tie wel het juiste ip en met de motorola lukt het niet. Mun 2 andere computers kan ik wel verbinden met de motorola. Wat is hier aan de hand?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
@chai: leuke topic kaping...

maar heb je bij je kabel-abo wel recht op 2 ip's ?

83.* lijkt op telenet ip en als je dan Expressent hebt krijg je maar 2 ip's ...
en daar zijn die ander 2 pc's al mee weg dan ...

heb je een andere provider: vraag het daar den effe na of je wel recht hebt op 3 ipv 2 externe ip's

zijn het er maar 2 en wil je 3 pc's aansluiten, gebruik dan een router.

bij adsl werkt de modem meestal al als router en dan is't logisch dat je met alle pc's online kunt omdat de adsl-boer slechts 1 ip geeft aan je (aan je modem/router dan)
en open anders je eigen topic maar :)

aan ts: kan je effe zeggen welke netwerkkaarten je heb, en/of je ev. m'n vorige tips al geprobeerd hebt ?

[ Voor 3% gewijzigd door soulrider op 17-12-2006 03:07 ]

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-03 17:46
mja, er worden hier wel veel oplossingen gegeven, maar iedereen vergeet geloof ik dat het gewoon heeft gewerkt en plots niet meer. Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad met een SIS onboard LAN. Van alles geprobeerd en uiteindelijk maar een losse PCI nic gekocht en de onboard uitgeschakeld in BIOS.

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Statix schreef op zondag 17 december 2006 @ 03:21:
mja, er worden hier wel veel oplossingen gegeven, maar iedereen vergeet geloof ik dat het gewoon heeft gewerkt en plots niet meer. Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad met een SIS onboard LAN. Van alles geprobeerd en uiteindelijk maar een losse PCI nic gekocht en de onboard uitgeschakeld in BIOS.
Eens met ^^, mijn onboard NIC's deden het ook niet lekker, disconnects, traag internet & LAN verkeer e.d. Ook dagen zitten klieren met instellingen... :(

Ik heb daarna voor 8 euro per stuk 2 Edimax netwerkkaartjes gehaald: Geen problemen meer! :)

Verwijderd

soulrider schreef op zondag 17 december 2006 @ 03:07:
@chai: leuke topic kaping...

maar heb je bij je kabel-abo wel recht op 2 ip's ?

83.* lijkt op telenet ip en als je dan Expressent hebt krijg je maar 2 ip's ...
en daar zijn die ander 2 pc's al mee weg dan ...

heb je een andere provider: vraag het daar den effe na of je wel recht hebt op 3 ipv 2 externe ip's

zijn het er maar 2 en wil je 3 pc's aansluiten, gebruik dan een router.

bij adsl werkt de modem meestal al als router en dan is't logisch dat je met alle pc's online kunt omdat de adsl-boer slechts 1 ip geeft aan je (aan je modem/router dan)
en open anders je eigen topic maar :)

aan ts: kan je effe zeggen welke netwerkkaarten je heb, en/of je ev. m'n vorige tips al geprobeerd hebt ?
Ik heb inmiddels van anderen gehoord dat Casema maar 2 ip adressen afgeeft. Heb je daar dan ook last van als je de pc's één voor één op de modem aansluit. M.a.w. onthoud die de ip adressen van de andere computers. Ik heb al een router besteld en deze pc maak gebruik van een losse netwerkkaart. Ik wacht dus af of het met de router wel gaat lukken.
Pagina: 1