Dringend laptop nodig voor werk

Pagina: 1
Acties:

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Ik heb van mijn vader de opdracht gekregen op zoek te gaan naar een nieuwe laptop voor zijn werk. Die van hem is door het werk (luchtmacht) ingenomen om de gehele harde schijf te herschrijven met loze data (1'en en 0'en) ter beveiliging.

Hij heeft morgen echter een belangrijke afspraak waar hij een laptop voor nodig heeft, met alle e-mail en programma's er op. Zijn e-mail heeft hij nog kunnen backup'en, nu nog een nieuwe laptop :o

De laptop hoeft niet high-end te zijn, maar een dual core processor is altijd mooi. Een goede grafische kaart hoeft er niet in te zitten (onboard?), er worden behalve Patience toch nooit spellen op gespeeld :P
Bij voorkeur zit er een floppy-drive in. WLAN ingebouwd mag wel, maar liever niet (omdat hij een laptop met WLAN niet overal mee naartoe mag nemen) Verder minstens een 120GB harde schijf, en een RJ-45 aansluiting. De laptop mag rond de 1000 euro kosten. Maar echt goede suggesties van 1100 of meer zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Ik ben er al achter gekomen dat er zeer weinig nieuwere laptops zijn die geen WLAN hebben, en nog minder met een floppy-drive er in. Dit maakt het voor mij zeer lastig om een geschikte laptop te vinden, vandaar dat ik jullie om hulp vraag.

Ik hou het topic goed in de gaten, dus als je een suggestie hebt sta ik er met mijn neus bovenop.

PS: Hij heeft 5 jaar lang intensief een Toshiba laptop gebruikt, naar tevredenheid. Dit merk heeft dus wel zijn voorkeur.

Alvast bedankt!

EDIT: budget aangegeven

[ Voor 5% gewijzigd door FreddyFish op 08-12-2006 20:09 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Geen high-end, maar liefste wel dual core..
Wel een floppy-drive
Geen WiFi? (in de meeste laptops kan je dat dmv een knopje aan en uitzetten)
120GB harddisk
100mbit onboard
Liefst een toshiba

Uhm... www.toshiba.com ? Of check even de pricewatch en de specs. Er zijn tientallen merken, en zeker een hondertal verschillende uitvoeringen.. Toon zelf wat inzet, en kom zelf met een lijst waarvan jij denkt dat ze naar je wensen zijn, daarna valt er altijd nog te discuseren, of andere aanbevelingen.

Je OP is echt wat magertjes vind ik

[ Voor 3% gewijzigd door RaZ op 08-12-2006 20:08 ]

Ey!! Macarena \o/

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 11:07
Is dat niet een taak van Defensie om voor een nieuwe te zorgen? Ik zou als bedrijf de keuze voor laptops niet overlaten aan de werknemers zelf, voor hetzelfde geldt ligt volgende week die laptop op straat en word ie gevonden door Petertje

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

M@rijn schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:13:
Is dat niet een taak van Defensie om voor een nieuwe te zorgen? Ik zou als bedrijf de keuze voor laptops niet overlaten aan de werknemers zelf, voor hetzelfde geldt ligt volgende week die laptop op straat en word ie gevonden door Petertje
In dit geval is de Luchtmacht de werkgever, maar dat is je vergeven... ;) Ik ben het wel met je eens, maar soms word weer de keus aan de gebruiker van die laptop zelf gelaten, daar zij de laptop moeten gebruiken natuurlijk... ;)

Aan de andere kant vind ik het niet zo slim om zelf een laptop uit te zoeken, heeft de Luchtmacht zelf geen voorstellen gedaan, welke zij adviseren? :)

Verwijderd

Jij wil morgen ochtend een laptop kopen die je vader smiddags nodig heeft voor een vergadering?
Hoe laat is die vergadering, zorg je voor een chauffeur, en een 12v lader, zodat de accu vol is tegen de tijd dat hij hem gebruikt.
Tijdspan lijkt mij zelfs dan erg kort, te kort.

Heel eerlijk, bel een winkel in de buurt op, vraag of ze een laptop op voorraad hebben, je keuze is erg beperkt.

• FreddyFish
Hij wil 'm morgenochtend bij een winkel in de buurt direct aanschaffen, om vervolgens thuis snel alle software erop te gooien. Dat moet lukken.

Ik zie nu toch ook wel in dat het op deze manier erg moeilijk is me te helpen. Ik zal zelf even een paar websites van winkels hier in de buurt langs moeten gaan om een mooie laptop uit te zoeken.

In ieder geval bedankt allemaal, en ehh..wish me luck :+

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FreddyFish schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:28:
Hij wil 'm morgenochtend bij een winkel in de buurt direct aanschaffen, om vervolgens thuis snel alle software erop te gooien. Dat moet lukken.

Ik zie nu toch ook wel in dat het op deze manier erg moeilijk is me te helpen. Ik zal zelf even een paar websites van winkels hier in de buurt langs moeten gaan om een mooie laptop uit te zoeken.

In ieder geval bedankt allemaal, en ehh..wish me luck :+
Worden er vanuit het werk van je pa geen laptops geadviseerd? :? Ze zullen zelf toch ook wel vaker mensen helpen, die een nieuwe laptop mogen aanschaffen? ;)

Bijkomend voordeel is dat de systeembeheerders aldaar jouw vader dan beter kunnen helpen als er iets met de laptop is... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 08-12-2006 20:48 ]

• FreddyFish
Als ik mijn vader moet geloven is het allemaal redelijk amateuristisch daar. Er worden wel speciale laptops gebruikt, maar die zijn niet geschikt om de taken op uit te voeren die noodzakelijk zijn. |:(

Ook draaien de computers daar nog Windows ME en hebben ze geen internetverbinding. USB sticks zijn taboe en floppy's zijn alles! _/-\o_

En nog even over de keuze voor de laptop: het wordt waarschijnlijk een Toshiba Satellite A110, zoals hier te zien is. Veel bang for bucks als je 't mij vraagt :)

Verder is dit nu een niet zo veel zeggend topic meer, wat mij betreft slotje dr op

[ Voor 35% gewijzigd door FreddyFish op 09-12-2006 00:35 ]

Verwijderd

Is het niet een idee om exact dezelfde als de oude te kopen? Eventueel op marktplaats.. Omdat hij hem morgen nodig heeft.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

MSI Megabook S2xx serie.
Extreem licht en daardoor erg draagbaar, lange accuduur en erg compleet.
De gemiddelde S2xx heb je al voor een euro of 1000.
Uiteraard Dualcore (Intel Core2Duo of TurionX2), 1GB RAM, Integrated video.
WLAN zit er op, maar daar kom je nooit omheen afaik. Is makkelijk uit te zetten dmv knopje.
Beschikt ook over Bluetooth zodattie kan koppelen met een mobieltje.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1