Het lokale beleid laat je niet toe je interactief aan te...

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik heb daarnet al m'n pc's aan m'n domein gekoppeld en dan maar proberen in te loggen,

via het administrator account van mijn a/d geraak ik gewoon ingelogd, via andere accounts die dan gewone gebruikers zijn geraak ik er niet op, ik krijg de fout:

"Het lokale beleid laat niet toe om u interactief aan te melden".

Het ligt zeker niet aan user settings in de AD want op een andere pc kan de gebruiker dan weer wel zonder problemen inloggen.

Nu heb ik na wat googlen gevonden dat je dit moest aanzetten via
systeembeheer > lokaal beveiligingsbeleid > Lokaal beleid > toewijzing van gebruik en daar bij lokaal aanmelden de users moest toevoegen, maar dat tekstvak en bijhorende knoppen is gewoon uitgegrijst en kan er dus niet aan wijzigen.

Hoe kan ik dit oplossen?

De pc is een vers geinstalleerde XP sp2 machine, de server draait 2003 standaard als OS.

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-12-2025
rechtermuisklik op "deze computer" op je bureaublad of via start, daarna beheren, daarna in gebruikersgroepen alle users toevoegen in de administrator account. dit moet je natuurlijk wel allemaal doen als Domain Admin.

herhaal dit op al je pc's,. uiteraard kan dit ook geautomatiseerd, want kan me niet voorstellen dat in grote organisaties mensen dit op 3000 pc's met 3000 gebruikers doen :)

maar voor thuis voldoet deze methode wel. overigens werkt dit volgens mij niet op je DC zelf.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Domain Controllers Require the "Log on Locally" Group Policy Object for Terminal Services Client Connections

:?

TS logons op je DomainController is overigens erg fout... :X

of hebben we het over inloggen op de pc's :? dat moet standaard al goed gaan TENZIJ je met de default policy's hebt lopen rommelen :z

[ Voor 22% gewijzigd door Zwelgje op 08-12-2006 22:55 ]

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

fabstar81 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:46:
rechtermuisklik op "deze computer" op je bureaublad of via start, daarna beheren, daarna in gebruikersgroepen alle users toevoegen in de administrator account. dit moet je natuurlijk wel allemaal doen als Domain Admin.
Ja, leuk. Iedereen local admin maken.
Waarom dan nog een AD inrichten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device