Ubuntu installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 19:30
Het wil mij maar niet lukken om ubuntu te installeren ik heb het .iso bestand goed op de cd gezet doormiddels van nero en ervoor gezorgt dat bij het herstarten van de computer zij vanaf de cd het nieuwe OS zouw moeten installeren

Maar zij doet dit niet...

Dit is trouwens m'n eerste topic hier op het forum dus als er wat puntjes missen zeg dat dan:) Of als er meer info nodig is.

zij = de computer

Dankjewel alvast:)

GR. mebus

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Moet je in je bios instellen dat hij als eerste gaat zoeken naar de cdrom of hij daarvan kan booten ipv je harde schijf :)

Zal iets van boot priority heten oid :)

[ Voor 14% gewijzigd door Xof op 08-12-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:31
Bios goed ingesteld? Je hebt toch niet dat .iso bestand als bestand op de cd gezet, en daarna de cd met nero bootable gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Oké zal kijken:) Eerst even wachten op wat meer oplossingen, als die er zijn:) Ma zal even kijken zometeen dankjewel:)
doeternietoe schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:31:
Bios goed ingesteld? Je hebt toch niet dat .iso bestand als bestand op de cd gezet, en daarna de cd met nero bootable gemaakt?
Nee het staat er niet gewoon op als .iso bestand:)

edit: bootable? Dat geloof ik niet... Zal even kijken

GR. mebus

[ Voor 59% gewijzigd door Mebus op 08-12-2006 19:41 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Ik heb ervoor gezorgt dat SCSI aanstaat dat moet toch ook?

Of zijn er nog andere dingen die ik ook moet instellen in de bios?

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Je cdrom zal vast geen scsi zijn lijkt mij? Je moet dus instellen dat de 'first boot device' je cdrom is en niet je HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Xof schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:14:
Je cdrom zal vast geen scsi zijn lijkt mij? Je moet dus instellen dat de 'first boot device' je cdrom is en niet je HDD.
Sorry maar ik heb niet de nieuwste computer pentium III 517 MHz en first boot device staat niet in de bios...

Maar ik zal nog even kijken:)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
heeft het met de primary slave te maken mischien?

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ja en nee, als je cdrom speler op primary slave staat dan start hij idd ook als eerste op, maar dat is niet de goede oplossing. Het is beter om een hdd als primary te hebben :)

Maar volgens mij moet het echt in de bios staan.. kan me ooit nog een PIII 600 herinneren die ik gehad heb en daar stond ook netjes de boot volgorde in. Als het echt niet lukt dan zul je waarschijnlijk met een bootflop moeten gaan werken (neem aan dat die nog wel een floppydrive heeft)

[ Voor 10% gewijzigd door Xof op 09-12-2006 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Haha ja:) Ik heb nu al een beetje van alles geprobeerd en moet dan denk ik ook bia een floppy gaan booten. Dit kan wel:) En ja heb nog wel zo een ding gelukkig:)

Weet u dan mischien hoe, wat en waar ik dit moet doen? Ik zal alvast voor een floppy zoeken.

edit: net zoals op de computer beneden ong. zelfde computer alleen nog wat sneller dan, boot ie ook niet vanaf de cd op..

Maar wat ik nog wel weet toen me oom Windows XP op mijn computer installeerde de computer na een herstart gewoon begon te installeren.

Dankjewel:)

GR. mebus

[ Voor 31% gewijzigd door Mebus op 09-12-2006 10:38 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ubuntu is een OS, echter geen Windows versie, dus even een move van Client Software Algemeen naar Non-Windows Operating Systems :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maar ook in NOS is het waarschijnlijk gewoon een probleem met de instellingen in je BIOS. Het hoeft niet letterlijk 'first boot device' te heten, gewoon nog eens even goed kijken.
Hint: Als je oom het aan de gang had, weet die vast ook precies welke instelling het wel is ;)

Als je het toch op een andere manier wilt installeren moet je hier (onder 'advanced') eens kijken.

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Ja het is gelukt met een bootable floppy en kon linux installeren en heb dat ook gedaan en de taal nederlands gekozen.:) Maar nu na dat ie aan het laden is krijg ik een beeld te zien waarbij de gehele tijd een streepje zit te knipperen en niks meer doet zelfs mijn cd-rom speler gaat niet meer open en zie ik niet meer "denken". Maar ben nu gelukkig wel verder:)

Wat moet ik nu doen? Gewoon laten gaan de volgende keer? Ik zit nu trouwens gewoon weer op windows.

[ Voor 12% gewijzigd door Mebus op 09-12-2006 14:01 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Ik zou gewoon nog ff verder kijken in 't BIOS om toch te booten van je cd. Ook pc's van een paar jaar oud moeten gewoon van andere apparaten dan de harde schijf kunnen booten.

Het heet vast iets als "boot order" of "primary boot device", "first/second/third/fourth boot device", ofzoiets. Gewoon even rustig rondkijken in de menu's of er iets tussen staat wat het zou kunnen zijn. Good luck. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou ook nog een nederlandse bios kunnen zijn dan heet het iets in de trend van "Opstart volgorde" maar wat ik ook niet goed kan op maken uit de topic start is of je het iso bestand rechtstreeks op de cd hebt gebrand of dat je een "image" op een cd hebt gezet met nero.

Het is dus niet de bedoeling dat je het iso bestand rechtstreeks naar en cd kopieert, alvast mijn excuses als ik je onderschat heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Nee dit .iso bestand heb ik goed gebrand dus niet gewoon als .iso derop maar uitgepakt en wel door nero

Verder staat er inderdaad iets met primary slave enz.. Zal daar nog na kijken

Het booten via het floppy gaat goed anders:) En de computer stamt uit jaar 2000 en is 517 MHz overklokt

Ik had gekeken of de md5 sum goed was en die was niet helemaal goed dus ik zal vandaag nog of morgen even opnieuw gaan branden:)

Als er op of aanmerkingen zijn laat dat dan even weten a.u.b

GR. mebus

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Mja hij zei: "Nee het staat er niet gewoon op als .iso bestand:)" dus vermoedelijk zit dat wel goed...

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 09-12-2006 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Probeer anders even of je wel van bijvoorbeeld een windows cd kan booten.

Dan weet je of het aan je instellingen ligt of aan je gebrande cd.

[ Voor 32% gewijzigd door assembler op 09-12-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Dat gaat niet lukken omdat ik namelijk een iligale versie van windows heb... En die cd niet meer heb.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:01

3DDude

I void warranty's

zoek in advanced bios settings naar
first boot , of boot sequence voorbeeld : Afbeeldingslocatie: http://www.x86-secret.com/pics/cm/g5m100/bios-2b.jpg

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 06:13
Mebus schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 15:29:
Nee dit .iso bestand heb ik goed gebrand dus niet gewoon als .iso derop maar uitgepakt en wel door nero
Lees ik dit goed?
Je hebt de iso uitgepakt en de uitgepakte bestanden laten branden?
Zo ja, dan is dat niet de manier om een iso te branden.
(winrar zit bv een iso als een ingepakt bestand).
Hier vind je een handleiding hoe je met nero een iso moet branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
En nee ik heb het niet uitgepakt met winrar... "en wel door nero".

Maar goed in het menu advanced van mijn bios staat geen first boot device of iets daarop lijkende maar ik zal morgen op de computer beneden even opnieuw gaan branden:) En dan hopen dat ie wel goed word gebrand:)

GR. mebus

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

En anders neem je maar wat foto's van je bios ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Haha ja zal ik proberen:p Pak me zusjes camara wel even:)

BABYMETAL LoL - Twitch

Pagina: 1