Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Extreem raar internet

Pagina: 1
Acties:

• Artikel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05-2023
Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om deze post te posten, maargoed anders moet iemand het maar verplaatsen ;)

Ik heb sinds ong. een week een probleem met m'n internet. Als ik de PC opstart is er geen probleem, maar na ongeveer een half uur (er lijkt geen exacte tijd te zijn) kan ik m'n mail niet meer ophalen, m'n downloads van de newsreader stoppen en ik kom het internet niet meer op. kortom, alles wat met internet te maken heeft stopt er mee. Het ligt niet aan m'n provider (tele2) want op een andere PC in huis werkt alles prima, de hele tijd.
Elke keer als het probleem zich voor doet herstart ik de PC en dan doet alles het weer; even dan.
het ligt dus ook niet aan bijv. internet explorer (7) of iets dergelijks want ik heb het met allerlei soorten applicaties (ook met firefox).

de reden waarom ik dit probleem hier post is omdat ik vermoed dat één of andere stukje spyware of een virus dit doet. Ik heb meerdere keren een volledige Norton scan gedaan (NIS2006 met nieuwste updates), en ik heb ook allemaal programaatjes gerunt als adaware en andere 'cleaners'. Ik heb dit ook allemaal een keer in veilige modus gedaan.

kortom, ik heb een vermoeden wat het probleem is maar ik weet het absoluut niet zeker, dus ik kan alle hulp gebruiken!

Acer Aspire 5930G-734G32MN

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 14:59
Kun je wel pingen naar websites als het internet niet werkt? En bijvoorbeeld browsen naar de router, gaat dat wel goed?

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Open eens een Command-prompt en kijk eens met een netstat waar je computer allemaal mee in verbinding staat op het internet?

M'n zuster heeft ook wel eens een soortgelijk probleem gehad met haar computer, en het bleek dat zij ongewild deel uitmaakte van een zogenaamd Bot/Zombie-netwerk

Wanneer je een hele berg connecties open ziet staan (wanneer je geen één programma draait) , kijk dan even of je één connectie hebt met een IRC-server (TCP port 6669). IRC servers worden vaak gebruikt voor het aansturen van dit soort netwerken.

Mocht dit het geval zijn, dan moet je even kijken of je TCP port 6669 kunt blokkeren op je firewall, zodat je gewoon weer even kunt googelen naar de oplossing :)

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Kijk eens in de logboeken van windows of de beruchte eventid 4226 voorkomt ? Het lijkt me dat je aan de 10 half open tcp verbinding zit zo te lezen.