Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-10 21:14
Goedenavond dames/heren,

Na mijn oude oordopjes kapot te hebben gemaakt op het werk begon ik te zoeken naar een nieuwe headphone, omdat oordopjes gewoon te snel stuk gaan op me werk ( stalen plaat optillen, even met borstkas ondersteunen, RATS, oordop er van af... dat soort werk )

In ieder geval, ik wil dus een nieuwe Headphone kopen, met de volgende eisen:

- Redelijk in budget (20-100 Euro)
- Te gebruiken voor LANs, in Trein muziek luisteren
- Moet goed zitten met bril
- Redelijk geluid
- Niet te veel lekken van geluid ( aangezien in de trein iedereen dan kan meegenieten, en dat wordt je niet in dank afgenomen )
- Redelijke snoer lengte ( ook in verband met LAN )

Mijn probleem is echter dat ik dus Brildragend ben. Als ik google op Headphones+bril, Koptelefoon+bril, of zoek op Tweakers.net dan blijft er weinig keus over. Wat ik tot nu toe heb gevonden is dit:

GoT:
Wildfire schreef op zondag 21 september 2003 @ 11:16:

Voor de bebrilden onder ons: met een bril zit dit ding ècht niet lekker. Hij drukt flink tegen de poten van je bril aan en zit dan gewoonweg niet goed. Erg jammer... want mijn Sennheiser HD-570 zit perfect, dus het kan wel.
Straat schreef op donderdag 17 mei 2001 @ 21:16:
Als je een bril draagt zijn er maar _heel_ weinig hoofdtelefoons die goed zitten :( Ik heb nu een HD400, en die zit wel goed. Verder heb ik ook nog een draadloze sony FM, maar die is al oud en zwaar bagger (veel ruis, heel zacht).
SennHeiser HD-570
valt af, omdat ik deze niet kan vinden bij enige webshop + 500 of hoger serie is zo te zien al 100+euro
SennHeiser HD-400
oud product? vind in ieder geval alleen een 415 serie, en google levert duitse of franse websites op

Google:

Sennheiser PMX200
http://www.nl.bol.com/is-...0000004019955&Section=SCE
Bovendien hebben ze ook aan brildragers zoals ik gedacht, want koptelefoon en brikpootjes raken elkaar niet meer.
Logitech PlayGear Mod
http://playstation.about....sories/gr/PlayGearMod.htm
The detachable comfort bands may make this the choice headphones for glasses wearers.
Mijn vraag is dus nu deze: Heeft iemand ervaring met een van deze headphones als brildrager? of weet je nog een andere goede headphone voor een brildrager?

P.s.: de logitech Playgear mod ziet er goed uit, maar ik weet niet of je deze ook gewoon in een mp3speler kan pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:40

sjaool

Every life should have 9 cats

Misschien is de Shure E2C iets voor je. Hierbij draag je de kabels van de hoofdtelefoon over de oren naar achteren over je rug.

Afbeeldingslocatie: http://www.lordpercy.com/e2cear.JPG

Ik heb zelf de E4C en ben ook brildragend en vind dit een perfecte oplossing.

[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 08-12-2006 19:02 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-10 22:19
Over je oren en daar zit ook je bril, Dat zit dus neit echt lekker, heb ooit van die goedkope gehad voor achter je oor maar werkt neit echt. Ik heb zelf de Sharp MD-33 goedgeluid en zitten lekker.

Maar jij wil headhones. Ik dnke dat er weinig is waarbij het echt lekker zit, het loigt ook aan je bril, er zij verschillende soorten poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb zelf de pmx60 van Sennheiser even omgehad en hij zat erg lekker mede door zijn erg lichte gewicht. Hij zat dus erg goed ondanks mijn bril. :)

De pmx-200 is de duurdere variant hiervan. Ik neem dus aan dat hij net zo comfortabel zal zitten.
Maar dat is natuurlijk het beste om zelf uit te testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-10 14:18
Net als ik doen :+

1 afspraak maken met het oogziekenhuis R-dam
2 1950 per oog betalen
3 Als alles goed gaad tot midde 40 geen bril meer nodig. daarna waarschijnlijk lees briletje :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zontar
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-10 21:14
met andere woorden: ren naar de winkel en proberen maar ? :)
To_Tall schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:11:
Net als ik doen :+

1 afspraak maken met het oogziekenhuis R-dam
2 1950 per oog betalen
3 Als alles goed gaad tot midde 40 geen bril meer nodig. daarna waarschijnlijk lees briletje :+
ik begin al te flippen als iemand maar dicht bij me ogen komt. ( oogdruppels, vliegje verwijderen, etc .. maar ook lenzen ). Dus iemand lekker in me oog met een laser laten branden terwijl je daar zelf moet zitten van: tralalala niks aan de hand.. aint gonna happen :P

[ Voor 83% gewijzigd door Zontar op 08-12-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:18

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Zontar schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:12:
met andere woorden: ren naar de winkel en proberen maar ? :)

[...]

ik begin al te flippen als iemand maar dicht bij me ogen komt. ( oogdruppels, vliegje verwijderen, etc .. maar ook lenzen ). Dus iemand lekker in me oog met een laser laten branden terwijl je daar zelf moet zitten van: tralalala niks aan de hand.. aint gonna happen :P
Is nogal wat geld :P
En nog altijd heb je geen garantie dat je geen bij-effecten krijgen:
Nachtblindheid
Teruggroei van je ogen (kan weer veranderen, als je nog onder de 20 bent dacht ik...)

Maar even ontopic:
Ik draag al meer dan 15 jaar bril (ben 20 :P) en ik draag zelf een gewone headphone: Sennheiser HD212Pro, is een gemiddeld formaat, maar het geluid is perfect :P
En heb er niet echt last van als ik hem op heb samen met mn bril...

Zoiezo raad ik je aan naar Sennheiser te kijken, zijn over het algemeen erg goede headphones :)
Kijk dan wel naar de gesloten versies: die isoleren erg goed, zodat mensen om je heen het nouwelijks horen :)

[ Voor 10% gewijzigd door BiG-GuY op 09-12-2006 00:04 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Headphones en een bril blijven een slechte combinatie. Ik heb er zelf ook ervaring mee. Die Shure dingen die hierboven genoemd worden zijn dan toch nog de beste optie omdat je die kabeltjes weliswaar over je oor moet leggen maar ik vind dat bril en kabeltje elkaar niet of nauwelijks in de weg zitten.
Lastig van die Shures is wel dat je ze niet makkelijk snel in- en uit kunt doen en dat ze wel erg veel geluid isoleren. Ik weet niet of dat wel zo handig (en veilig) is in een omgeving waar gewerkt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

In de mediamarkt (iig utrecht) hangen een heel stel hoofdtelefoons om te proberen... Ik heb zelf de HD485 en die zit prima met bril, in tegenstelling tot mijn HD202 (nu stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:51
Etymotic ER-4'tjes?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Pagina: 1