[WOS] Folders op lokale usb drive offline beschikbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• cveld
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02-2025

cveld

Kennistechnoloog

Topicstarter
Hai,

Met een truc probeer ik folders op mijn usb drive beschikbaar te maken wanneer ik mijn usb drive niet heb aangekoppeld.

Dit doe ik door de bewuste folder als share beschikbaar te maken in de hoop dat als ik deze share vervolgens benader de optie in het properties menu "Make available offline" ter beschikking krijg.

Maar tot mijn verbazing zie ik die optie niet. :? Het lijkt erop dat mijn OS "slim" is en heeft achterhaald dat deze folder feitelijk lokaal staat en dus niet offline beschikbaar hoeft te worden gemaakt! 8)7

Zijn er mensen in de zaal die dit inmiddels hebben opgelost?

Ik heb al met group policies zitten spelen (in de NetCache key structuur, middels o.a. registry settings conform instructies op Microsoft TechNet), maar ik krijg het niet voor elkaar om handmatig een lokaal UNC-pad toe te voegen aan het lijstje van de csc service (client-side caching). Verder zit ik momenteel op het Vista platform wat tools als csccmd 1.0 en 1.1 onbruikbaar maakt. Deze zijn alleen geschikt voor de 5.x versies van de csc service. :/

Zit er dan niets anders op dan tools te gebruiken als SyncToy (één van de vele beschikbare powertoys voor WindowsXP)? |:(

Gr,
Carl

Kennistechnoloog