Toon posts:

XFX 8800GTS slechte performance

Pagina: 1
Acties:
  • 642 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds een aantal dagen heb ik een nieuw systeem:
Core2duo 6600 (boxed cooler), 2x1gb Geil 6400, XFX 8800GTS, Antec Sonata II (met 450 watt voeding), seagate 7200.10 320GB HD en een Asus P5B deluxe. Niet overclocked.

Vanmiddag Just Cause gespeeld, alles maxed. Liep erg vlotjes.
Even weg geweest. Opnieuw opgestart en ineens vreselijke framerates. Geld ook voor andere games die het eerst wel goed deden. Medieval 2 komt nauwelijk meer van z'n plek...
3DMark06 komt in het eerste testje nieteens meer boven de 10FPS.

Niks geinstalleerd in de tussentijd.

Iemand enig idee wat er mis is?

Thanks!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Andere drivers geprobeerd? Heb je dit altijd als je opnieuw opstart?

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 23:56
Word je videokaart niet erg warm? Kijk even of de koeler wel goed vast zit en wat de VGA temps zijn

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:44:
Andere drivers geprobeerd? Heb je dit altijd als je opnieuw opstart?
Ja, ik heb de nieuwste Nvidia drivers er na de eerste keer ook even ingedraaid maar geen verschil.
Is ook heel vreemd omdat het wel gewerkt heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Exphy schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:46:
Word je videokaart niet erg warm? Kijk even of de koeler wel goed vast zit en wat de VGA temps zijn
80 graden is het hoogste wat ik voorbij heb zien komen...Nu is ie 59 graden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 17:48 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En je CPU? Heet? Lijkt op een throttling kwestie.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:49:
En je CPU? Heet? Lijkt op een throttling kwestie.
Nee, 35 graden nu...

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
coldboot doen, en dan testen

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06-2025
3dmark06 installeren komt score onder 9000 uit zien dat je de kaart meer stroom geeft :p

had het zelfde voor voeding trok het niet remember op doos staat dat de kaar 30A moet hebben he

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Verwijderd

Topicstarter
Is toch vreemd dat ik een hele middag heb gegamed zonder probs en dat een keer daarop de hele performance in elkaar zakt ??

• Knetic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:10
kijk even hoe hoog de drempel staat voor throttlen in de forceware

Verwijderd

Topicstarter
Knetic schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:32:
kijk even hoe hoog de drempel staat voor throttlen in de forceware
ehm...waar zie ik dat? Ik kan maar heel weinig instellen. Ik gebruik forceware 97.02.

Verwijderd

Misschien zit je videokaart niet goed in je PCI slot of is zitten je voedingstekkers los? Lijkt mij dat je voeding voldoende power geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:51:
Misschien zit je videokaart niet goed in je PCI slot of is zitten je voedingstekkers los? Lijkt mij dat je voeding voldoende power geeft.
..had ik ook al gechecked. 'm net nog d'r uit en er weer ingeprikt. Geen verschil.

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:30:
Is toch vreemd dat ik een hele middag heb gegamed zonder probs en dat een keer daarop de hele performance in elkaar zakt ??
Ik kan het je nog veel gekker vertellen.
Zelf heb ik de 8800GTX en ik haalde 10K in 3DMark06 met een Sweex voeding die zogenaamd 650 watt is, en dat met EEN PCI-E connector (dus 2 molex stekkers waren dat in mijn geval).
Explain that! :o

Heeft ook even goed gedraaid maar daar plofte het ook uit het niets in.
Ik dacht dat het aan Windows XP lag daar ik deze nog niet opnieuw geinstalleerd had sinds de swap van mijn AMD systeem naar mijn Core 2 Duo E6600 systeem.
Dus ik XP opnieuw installeren en ja hoor! Ik draaide dit keer een hele middag op volle toeren!
Explain that! :o

Nu heb ik een fantsoenlijke Cooler Master Real Power 550W met twee PCI-E voeding connectors.
Draait nu weer als een zonnetje! :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, beter iets geprobeerd dan niets. Ga dat ook maar eens testen. Het resultaat laat ik wel weten.

Verwijderd

Ik heb op een ander forum hetvolgende gelezen:

gisteren ook zitten spelen met een 8800GTX,
Plots in 3Dmark 06 maar 20 a 10fps meer ipv 50 a 60,
Ik had ergens die temeratuurcontrole in de driver ingeschakeld

Wanneer hij die afgezet heeft had hij daar geen last meer van. Probeer het eens :).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:32:
Ik heb op een ander forum hetvolgende gelezen:

gisteren ook zitten spelen met een 8800GTX,
Plots in 3Dmark 06 maar 20 a 10fps meer ipv 50 a 60,
Ik had ergens die temeratuurcontrole in de driver ingeschakeld

Wanneer hij die afgezet heeft had hij daar geen last meer van. Probeer het eens :).
Weet je nog waar je dat gelezen had? Ik zou niet weten waar deze control zit namelijk. Tussen mijn laatste keer dat het wel werkte en de eerstvolgende keer dat het niet werkte heeft alleen maar een periode van "pc-uit" gezeten...Toch zou ik liever dit proberen, dan windown weer opnieuw installeren...

UPDATE:Door je note ben ik nog wat verder gaan spitten en het schijnt een driver probleem te zijn. Op deze link is te lezen dat er meer mensen zijn met een 8800 die hier tegenaan zijn gelopen.
Vooralsnog ga ik er maar van uit dat m'n hardware nog steeds werkt...
http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t21863.html

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 00:04 ]

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
misschien is het een windows service. Probeer eens te booten met geen enkele (onnodige voor stabiliteit) service aan.
Veilige modus is te proberen, maar dan zit je weer dat je drivers en instellingen lang niet optimaal zijn. Mijn videokaart presteerd in veilige modus bijvoorbeeld 30% slechter dan in normale modus (CPU doet er in SuperPI zelfs 10s langer over, 47ipv37).

Ctrl+k

• Kakulukia
  • Laatst online: 13-07 16:26
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:43:
Hoi,

Sinds een aantal dagen heb ik een nieuw systeem:
Core2duo 6600 (boxed cooler), 2x1gb Geil 6400, XFX 8800GTS, Antec Sonata II (met 450 watt voeding), seagate 7200.10 320GB HD en een Asus P5B deluxe. Niet overclocked.

Vanmiddag Just Cause gespeeld, alles maxed. Liep erg vlotjes.
Even weg geweest. Opnieuw opgestart en ineens vreselijke framerates. Geld ook voor andere games die het eerst wel goed deden. Medieval 2 komt nauwelijk meer van z'n plek...
3DMark06 komt in het eerste testje nieteens meer boven de 10FPS.

Niks geinstalleerd in de tussentijd.

Iemand enig idee wat er mis is?

Thanks!
Daar zit het probleem, p5b-d.

Open cpuz wanneer die sloom doet, en check of pcix bandwidth op x1 loopt ipv x16.
DAt kun je fixen door handmatig voltages in te voeren.

Bekend probleem bij deze bord.
;)

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-07 12:33
dabelg schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:26:
3dmark06 installeren komt score onder 9000 uit zien dat je de kaart meer stroom geeft :p

had het zelfde voor voeding trok het niet remember op doos staat dat de kaar 30A moet hebben he
Ben jij niet in de war met de gtx versie. Volgens mij haal je met stock speeds niet 9000 punten of meer

Verwijderd

Topicstarter
Nou om een lang verhaal kort te maken. Ik weet nog steeds niet waardoor het komt.
Ik kwam op nvidia.com forum een thread tegen waarin duidelijk werd dat vrij veel mensen deze problemen hebben en dat ze met de betadrivers 97.28 verholpen werden.
Na drivercleaner en verwijderen van ntune heb ik 9728 geinstalleerd en....probleem verholpen. Voor hoe lang weet ik niet, maar goed, voorlopig doet ie het weer :)
Allemaal bedankt voor het meedenken!!!

• Kakulukia
  • Laatst online: 13-07 16:26
NOGMAALS!!!

=======================
Daar zit het probleem, p5b-d.

Open cpuz wanneer die sloom doet, en check of pcix bandwidth op x1 loopt ipv x16.
DAt kun je fixen door handmatig voltages in te voeren.

Bekend probleem bij deze bord.
;)

=====================

Voortaan wel alle posts lezen ipv ''het is niet verholpen'' te typen.
Trouwens, dit is niet te fixen met een paar windows/nvidia/ driver updates.
Je moet het echt in de bios instellen.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07 22:29
Kakulukia schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 10:31:
Voortaan wel alle posts lezen ipv ''het is niet verholpen'' te typen.
Trouwens, dit is niet te fixen met een paar windows/nvidia/ driver updates.
Je moet het echt in de bios instellen.
Misschien beter eerst zelf eens goed lezen? Ik zie Strict nergens zeggen "het is niet verholpen". Het kan best zijn dat dat bordje ook wat issues heeft (kan ook niet anders met Asus ;)) maar daarvoor hoef je niet zo te "roepen".
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 01:00:
Ik kwam op nvidia.com forum een thread tegen waarin duidelijk werd dat vrij veel mensen deze problemen hebben en dat ze met de betadrivers 97.28 verholpen werden.
Na drivercleaner en verwijderen van ntune heb ik 9728 geinstalleerd en....probleem verholpen.
@ Strict:
Probeer anders eens de laatste nieuwe drivers: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_97.44.html

[ Voor 6% gewijzigd door D-Three op 09-12-2006 10:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Laagvliegerke! Ik draai nu al twee dagen zonder problemen met 97.28 (nog ff zonder de voltage aanpassingen). De 97.44 had ik ook geprobeerd, maar die deden het niet...

Voorlopig laat ik het hier even bij en als het ook met deze drivers gebeurt dan zal ik de tip van Kakulukia gaan proberen...(...en voor zover ik m'n eigen reactie lees heb ik inderdaad nergens gezegd dat het niet verholpen is! Ik heb juist getyped dat ie het weer wél doet)
Pagina: 1