[FC6] maken van x64 en i386 rpm`s op een x86_64 cpu en dist

Pagina: 1
Acties:

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Hey,

ik heb momenteen weer Fedora Core 6 op me pc staan en ben weer aan het knutselen met rpm`s..
nu is het me opgevallen dat ik altijd alleen maar x86_64 rpm`s krijg.. dus gewoon de prm`s die ik ook nodig heb voor me pc, maar ik wil er meerdere maken.. ik wil iniedergeval de volgende kunnen maken:

x86_64
i386

me cp kan beide distributies aan (64 bit en 32 bit variant), maar waarom komen er geen 32 bit prm`s mee.. heeft iemand een idee waar ik dat in kan stellen? moet dit ergens in .rpmmacros? en waar?

Alvast bedankt.

• markg85
iemand?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:34

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wat ik vermoed is dat hij alleen maar 64bits packages download omdat jij een 64bits kernel hebt.

Voor de rest ken ik Fedora niet. Maar waarom zou je uberhaupt de 32 bits packages willen hebben, je hebt toch een 64 bits kernel

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• markg85
Touchdomex schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:48:
Wat ik vermoed is dat hij alleen maar 64bits packages download omdat jij een 64bits kernel hebt.

Voor de rest ken ik Fedora niet. Maar waarom zou je uberhaupt de 32 bits packages willen hebben, je hebt toch een 64 bits kernel
ja klopt... maar ik wil ook de 32 bit pakketten maken zodat ik die rpm bestanden ook aan andere kan geven.. of ze nou 32bit of 64bit hebben.. en dan hoeven ze niet te compileren.. wat toch aardig lang duurt al zou je moeten compileren

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 07:57
Denk er wel aan dat je naast de 64bit libraries ook de 32bit libraries geinstalleerd moet hebben.
Vervolgens moet je dan compilen voor een 32bit target en daarvan een rpm maken.

Het is denk ik ideaal om hiervoor een 32bit chroot te maken. Dan houd je lekker alles gescheiden en het is werkt nog makkelijker ook.

Infinitus est numerus stultorum

• markg85
Superboer12 schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:16:
Denk er wel aan dat je naast de 64bit libraries ook de 32bit libraries geinstalleerd moet hebben.
Vervolgens moet je dan compilen voor een 32bit target en daarvan een rpm maken.

Het is denk ik ideaal om hiervoor een 32bit chroot te maken. Dan houd je lekker alles gescheiden en het is werkt nog makkelijker ook.
klinkt leuk maar heb je daar ook een handleiding voor oid?

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 07:57
Heb zelf voor Ubuntu 6.10 deze howto gebruikt.
Het is eigelijk vrij simpel om op te zetten.

Op Fedora moet je alleen ff rekening houden met het feit dat je een andere package manager hebt.
Aangezien je zelf pakketjes maakt ga ik ervan uit dat je de linux kennis hebt om dit te fixen op FC6

Infinitus est numerus stultorum

Pagina: 1