Onboard geluidskaart stottert bij zware load

Pagina: 1
Acties:

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 15:50
Ik heb hier een vraagje waar ik niet met de search en met google een antwoord op kon vinden. op mijn moederbord zit een realtek onboard geluidsschip. Het geluid dat er uitkomt is nog best redelijk, alleen hoor je af en toe de cdrom erdoor als die opspint. Wat wel hinderlijk is, is dat, zogouw er wat met de pc gedaan wordt, het geluid vertraagt/stottert. Bij het printen van grote documenten, bij het compileren,... en wat me het meest stoort: bij het livetv kijken van windows mce. Hoe los ik dit op? Helpt het om een nieuwe pci geluidskaart kopen?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:20
Als je een geluidskaart hebt los, die meer zelf berekend ipv dit door processor laat doen, zul je dat zeker merken. Welk mobo heb je ? heb je de benodigde drivers goed geinstaleerd?

[ Voor 11% gewijzigd door asfaloth_arwen op 08-12-2006 16:48 ]

Specs

• Teun_2
  • Laatst online: 13-02 15:50
Moederbord is biostar p965. Drivers zijn goed geinstalleerd. Chip is volgens windowsapparaatbeheer Realtek High definition Audio.
Om precies te zijn: Realtek ALC883 8+2 Channel HD Audio Codec
Op inet vond ik dit: http://www.infopackets.co...s_dedicated_soundcard.htm
This causes CPU load and can also degrade the sound experience (and even cause the sound to "stutter").
Dat wil dus zeggen dat ik met een pcigeluidskaart dit probleem niet meer heb? Of ligt het probleem miss ergens anders?

[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 08-12-2006 16:54 ]

• FlyEragon
  • Laatst online: 22:03

FlyEragon

Alien Monkeys

Het zou goed kunnen liggen aan de zware load van de cpu, je kan met een oude geluidskaart testen of het helpt om de processor te ontlasten van de onboard soundkaart.