Toon posts:

Home Cinema Set koppelen aan PC met 22" TFT? Kan dat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Binnenkort betrek ik mijn nieuwe appartement. Nou heb ik plannen om het 1 en ander aan elkaar te koppelen. Dit houdt ’t volgende in:
• PC; 512DDRAM, 2,5GHz; GeForce4 ti 4200 128mb
• Nog aan te schaffen TFT; 22 inch Acer, Iiyama of Samsung...
• Home Cinema Set met HDD en USB-Host functie
Doel is om op mijn nieuwe scherm zowel te gaan gebruiken voor Office/PC-werk en als TV. Hiervoor heb ik dus ’n TV-kaart nodig, heb zelf ’n Pinnacle Analoge TV PCI op’t oog.
Echter heb ik nog ’n paar onduidelijkheden die ze ook in ’n pc-winkel niet direct konden wegnemen, dus vandaar de volgende vragen aan jullie om deze puzzel op te lossen:
• Trekt mijn huidige videokaart een 22 inch monitor op resolutie van 1680x1050? Diehard gamen wordt ‘r niet op gedaan.
• Stel ik wil ’n DVD kijken of iets wat ik heb opgenomen op de HDD v/d cinema set; kan ik dat dan doen in deze constructie met mijn TFT dienend als TV-scherm? Lees, via mijn PC of moet ik dan een rechtstreekse verbinding maken tussen Cinema set en de TFT?

Ik hoop dat iemand antwoord weet op deze vragen. Groet!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou eens rondkijken opf GoT naar specifieke monitor-topics want zonder specifiek type/merk, kan ik alleen maar zeggen dat je dus een D-SUB uitgang op je Home Cinema moet hebben.

En je 4200 moet die resolutie wel aankunnen maar verwacht geen mega-prestaties al dan niet in combinatie met lagere refresh-rates!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Onder die home cinema set vallen ook speakers en dergelijke? Daar ben ik ook wel benieuwd naar of je die kan aansluiten op je pc. als het een gewone 3.5mm audio aansluiting is kan dat gewoon op je pc aangesloten worden, maar de grotere 6mm audio aansluiting kan dat niet zo ver ik weet. ben ook wel benieuwt of professionele audio speakers aangesloten kunnen worden op een pc

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
heb hier een AMD64 3200+ met 512mb en PCI soundkaartje van Terratec welke een Dolby Digital 5.1 signaal kan produceren deze feed ik naar de 5.1 versterker,

Beeld gaat naar een LCD scherm ( via DVI! ) als ik er een TVkaart in plemp kan ik er ook nog mee opnemen, maar gezien we een nog steeds good old videobanden gebruiken :+++

404 Signature not found

Verwijderd

Topicstarter
mooncat schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 17:37:
Onder die home cinema set vallen ook speakers en dergelijke?
Jep, Actieve subwoofer en de overige speakers, echter geen high-end spul ofzo. Voor TV-kijken, webradio en Winamp leek het me het best/makkelijkst om gewoon de audio-uitgang van mijn pc te gebruiken en deze aan te sluiten op een Aux van de HomeCinema set. Echt hoogstaand geluid krijg je niet maar dramatische kwaliteit krijg je niet. Maar deze speakers op mijn pc aansluiten doe ik dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:32:
heb hier een AMD64 3200+ met 512mb en PCI soundkaartje van Terratec welke een Dolby Digital 5.1 signaal kan produceren deze feed ik naar de 5.1 versterker,
Dus in principe bekijk je 'n dvd met je PC, krijg je dmv je geluidskaart daar 5.1geluid uit, welke je naar je versterker stuurt waarop je speakers zijn aangesloten, correct?
Heb je 't dan over puur en alleen 'n 5.1versterker of is dat er eentje met ingebouwde dvdspeler e.d.?

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen is een geluidskaartje kopen met bijvoorbeeld een digitale uitgang/optische uitgang afhankelijk wat jouw home cinema ondersteund en op deze manier je computer te verbinden met je home cinema setje

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:45:
[...]

Dus in principe bekijk je 'n dvd met je PC, krijg je dmv je geluidskaart daar 5.1geluid uit, welke je naar je versterker stuurt waarop je speakers zijn aangesloten, correct?
Heb je 't dan over puur en alleen 'n 5.1versterker of is dat er eentje met ingebouwde dvdspeler e.d.?
tis een combi apparaat met optische SPDIF ingang :) welke dat optische signaal kan Decoden,

tis een DVD/VIDEO/Versterker/Radio/CDspeler combinatie :)

dus vanaf de PC een filmpje met 5.1 en vanaf een DVDtje ook met 5.1 :)

ons MCE bakje is meer voor internet materiaal mee te bekijken :P t ding heeft alleen een Virtual DVD-ROM (daemon-tools)

404 Signature not found

Pagina: 1