Toon posts:

beeldscherm laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Tegenwoordig heb je al laptops waarbij je het beeldscherm linksom of rechtsom kunt draaien.

Weet iemand of er ook al een laptop bestaat waarbij je het beeldscherm omhoog kan trekken, op een manier waarbij je ook een athenne uitrekt.

Een laptop waarbij dit kan, zal erg fijn zijn, want dan hoef je om een ergonomische werkplek te maken geen laptophouder en extern toetsenbord meer aan te schaffen.

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 17:58
Ik heb geen idee wat je bedoelt om eerlijk te zijn...

maar dat kan aan mij liggen

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De TS bedoelt of je de notebookschermen ook in hoogte kan verstellen. En zover ik weet kan dat bij geen enkele notebook ;)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

De Samsung M70 komt aardig in de buurt van je eisen als ik het zo lees. Maar gezien het formaat en gewicht mag je dat niet echt meer een notebook noemen naar mijn mening ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:42:
De Samsung M70 komt aardig in de buurt van je eisen als ik het zo lees. Maar gezien het formaat en gewicht mag je dat niet echt meer een notebook noemen naar mijn mening ;)
Ja volgens mij is dit wel wat ik zoek ja :D

Dan kan je dus de laptop voor ergonomische doeleinde gebruiken zonder een extern toetsenbord te hoeven gebruiken :D

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 17:58
ah nu snap ik het...

wel iets gaafs als het allemaal goed werkt en een beetje duurzaam is e.d.

Verwijderd

Een flybook vm heeft deze functie.
Nadeel is wel de prijs.
Afbeeldingslocatie: http://www.flybook.nl/images/vm/flybook-vm-open-achter-schuin-omhoog.jpg

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04-2025
Je hebt bijvoorbeeld de Dell XPS M2010
Afbeeldingslocatie: http://img75.imageshack.us/img75/3107/8877sz7.jpg

Die is wel erg prijzig (rond €2300)

Ook een handige oplossing voor je huidige laptop:
De Logitech Alto
Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/4420/121289aa2.jpgAfbeeldingslocatie: http://img75.imageshack.us/img75/9981/31431fn5.jpg

Adviesprijs - €100 (uiteraard zonder notebook :P)

[ Voor 10% gewijzigd door basdv op 08-12-2006 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Maar volgens mij kan ik toch beter een "gewone" laptop kopen met een Logitech Alto erbij.

Bij een ergonomische werkplek moet het bovenste gedeelte van je beeldscherm op oog hoogte zijn, en ik ben rond de 1,95 cm lang, dus de ruimte tussen het toetsenbord en beeldscherm moet vrij groot zijn.

Bij de samsung M70 kan je het beeldscherm op bijgeleverd statief plaatsen, maar volgens mij kan je het statief niet in hoogte verstellen, dus dan staat het beeldscherm nog veel te laag.

Bij de Dell XPS M2010 kan je het beeldscherm volgens mij ook niet in hoogte verstellen, dus dat komt ook veel te laag te staan...

Volgens mij kan je bij een flybook vm het beeldscherm wel in hoogte verstellen, en flink hoog zetten, alleen lijkt me het beeldscherm iets te klein om er minimaal 8 uur per dag mee te werken...

Hoe denken jullie erover?

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Een externe monitor en toetsenbord op de laptop aansluiten op je werkplek, met een laptop heb je vaak ook een klein scherm. En als je nou 8uur er op moet werken zou ik toch echt wel een 17" of 19" monitor willen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Wel jammer, nou komt toshiba met een nieuwe laptop de R400 en daar kan je wel het beeldscherm draaien, maar niet in hoogte verstellen zoals bij de flybook VM :(

Het lijkt wel alsof ik de enige zakelijke gebruiker ben die zo'n laptop wil hebben :S

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:15:
Wel jammer, nou komt toshiba met een nieuwe laptop de R400 en daar kan je wel het beeldscherm draaien, maar niet in hoogte verstellen zoals bij de flybook VM :(

Het lijkt wel alsof ik de enige zakelijke gebruiker ben die zo'n laptop wil hebben :S
Antwoord is eigenlijk al gegeven hierboven, meeste mensen die gedurende lange tijd op een laptop moeten werken nemen meestal een externe setup al dan niet met dockingstation, dus extra beeldscherm en toetsenbord (over ergenomie gesproken, die heb je toch echt wel nodig bij 8 uur werken). Mocht je veel met flexplekken of on the road gebruik te maken hebben dan heb je alweer een ander probleem maar dan is de alto ook geen alternatief, in dat geval zou ik zo een opvouwstandaard nemen met een logitecht flat keyboard en muis, nog redelijk mobiel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:21:
[...]

Antwoord is eigenlijk al gegeven hierboven, meeste mensen die gedurende lange tijd op een laptop moeten werken nemen meestal een externe setup al dan niet met dockingstation, dus extra beeldscherm en toetsenbord (over ergenomie gesproken, die heb je toch echt wel nodig bij 8 uur werken). Mocht je veel met flexplekken of on the road gebruik te maken hebben dan heb je alweer een ander probleem maar dan is de alto ook geen alternatief, in dat geval zou ik zo een opvouwstandaard nemen met een logitecht flat keyboard en muis, nog redelijk mobiel.
Nou met een 17 inch breedbeeldscherm van een laptop kan je prima 8 uur per dag mee werken hoor.

Tegenwoordig heb je ook al 19 inch, dan is het natuurlijk helemaal geen probleem meer :)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Vandeweek de Logitech Alto in reallife gezien en moet zeggen: Puik stukje werk hoor! _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:30:
Vandeweek de Logitech Alto in reallife gezien en moet zeggen: Puik stukje werk hoor! _/-\o_
Ik vind het er ook zeer goed uitzien, alleen als je weleens naar een andere werkplek moet, moet je dat ding ook steeds meenemen :P

Verwijderd

Topicstarter
Flybook VM is perfect qua techniek, waarom bestaat er nou geen "gewone" laptop die dit ook heeft? :(
Pagina: 1